dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

Sjors

dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 07:28

Ik vind dekens zo duur. Niet dat ik ze moet hebben ofzo, maar als je voor de gein in de gids kijkt van divoza. Een simple regendeken kost al zo 50/60euro := Dat vind ik toch best wel veel :o
Vinden jullie dat ook of juist niet??

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:20

Ik vindt dat reuze mee vallen. Zeker als je bekijkt dat dekjes tegenwoordig met gemak voor 40/50 euro worden verkocht in verhouding vindt ik dus een deken niet duur.

Lizzzzz

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:22

Nee hoor vind ik idd ook niet echt.
Zeker als je een duurdere aanschaft, daar heb je (over het algemeen) langer profijt van.
Ik wil iig.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:22

als je dat al niet kunt betalen vraag ik me af of de paardenhobby geschikt is die is nou eenmaal duur ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:24

vind de dekens ook belachelijk duur. de vergelijking met dekjes vind ik niet echt op gaan.

Tuurlijk heb je dekens die hun geld waard zijn, maar zo zijn er ook dekens die hun geld in geen miljoen jaar waard zijn. En dan die collectie's allemaal bah, snap dat mensen een leuke deken willen maar laten we eerlijk zijn die kleur of dat leuke motiefje brengt geen toegevoegde waarde voor een deken.

jiperdepip wie zegt dat iemand het niet kan betalen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:26

jiperdepip schreef:
als je dat al niet kunt betalen vraag ik me af of de paardenhobby geschikt is die is nou eenmaal duur ;)

Vind dit wel een beetje een rare stelling hoor.
De TS heeft helemaal gelijk, alle spullen worden steeds duurder. Dekjes en dekens worden elk jaar duurder en duurder.

Dus ja, ik vind ook dat het erg duur wordt. Had nu een winkel gevonden met goedkopere dekens, maar lees daar erg wisselende berichten over. Beetje jammer

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:28

Valt best mee, vergelijk het gewoon maar eens met een winterjas, en dan is een deken nog eens veel meer stof, die sterker, urenlang waterdicht en dan nog ademend moet zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:29

DRESSAGEFAN schreef:
Valt best mee, vergelijk het gewoon maar eens met een winterjas, en dan is een deken nog eens veel meer stof, die sterker, urenlang waterdicht en dan nog ademend moet zijn.

Die beredenering vind ik ook niet kloppend :+ shetdekens bevatten veel minder stof, en zijn over het algemeen net zo duur :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:30

evelli welke winkel is dat als ik vragen mag?

Dekjes vind ik weer anders als dekens, dat is met gemak een verzamelitem aan het worden al zijn die ook belachelijk duur.
Dekens is voor sommigen toch echt een noodzaak en een beetje redelijke winterdeken vind je niet meer onder de €100,- (waterdicht)

Dressagefan, die vergelijking gaat niet op is appels met peren vergelijken. Tevens word er op kleding ongelooflijk veel verdiend

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:30

Nika horseproducts ofzo :) maar lees slechte verhalen over de waterdichtheid.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:32

De productiekosten en grondstofkosten zijn veel duurder geworden, en dan niet alleen van paardendekens hoor, maar alles wordt daardoor duurder. In principe vind ik wel dat er voor elk budget wel wat te vinden is, alle waar naar z'n prijs. Helaas hebben alle dekenmerken een verschillende pasvorm en ligt het er ook aan welke je paard het beste past of aan welke eisen de deken moet voldoen. Zelf heb ik liever een goed passende Rambo deken van over de 200 euro waar 3 jaar garantie op zit omdat de kwaliteit/duurzaamheid goed is en mijn paard geen dekensloper is, maar als je paard maar 1 seizoen doet met een deken zou ik toch voor een hele goedkope kiezen. Als die Rambo inderdaad 3 jaar meegaat is deze deken ook niet zo heel duur per jaar.
Wel eens gedacht aan 2e hands kopen? Of in de opruiming, ik koop vaak flink afgeprijste seizoensartikelen alvast voor het jaar daarop als de nieuwe collectie in de winkel komt.
Zo heb ik eens een Mountain Horse Grace jas voor € 60,00 gekocht, was toen eind januari.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 14-10-11 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:32

Heb dit weekend anders mijn waterdichte dekens gekocht onder de 78 euro, en kreeg er nog een fleecedeken gratis erbovenop (was actie). Huismerk van http://www.kerckhaert.be (België), en zijn kwalitatief dik in orde!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:33

vind Nika ook niet zo goedkoop hoor, maar in verhouding tot andere dekens zijn ze wel wat goedkoper.

Heb zelf een Nika en die is goed waterdicht, maar toch vind ik het geen fijne deken in gebruik.
Prima deken hoor maar mijn idee erbij vind ik niks (sorry lastig uit te leggen)

Ik heb zelf ook nagenoeg enkel maar Rambo dekens, maar vind de kwaliteit nou niet echt onder doen aan de BR, WB of Anky dekens. Is de naam waar men voor betaald. Ik heb een adres waar ik de Rambo dekens veel goedkoper heb als in NL scheeld op de Rambo Duo en Optimo €100,- dus in hoevere zijn de prijzen redelijk?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:34

DRESSAGEFAN schreef:
Heb dit weekend anders mijn waterdichte dekens gekocht onder de 78 euro, en kreeg er nog een fleecedeken gratis erbovenop (was actie). Huismerk van http://www.kerckhaert.be (België), en zijn kwalitatief dik in orde!

Zeker voor een huismerk vind ik het belachelijk duur. Voor dat geld heb je ook een bewezen kwaliteits deken, weliswaar moet je goed zoeken maar je moet er wat voor over hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:37

een deken duur?
een paard is duur!!!!

:D :D

een deken is niet duur,als je er elk jaar 1 zou kopen van 60 euro dan ben je helemaal niet veel kwijt.
60 euro gedeeld door 12 maanden is 5 euro per maand.
lijkt me niet veel geld.
stel je zou 2 dekens nemen dan is dat nog maar een tientje per maand :j

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:39

ellepel schreef:
een deken duur?
een paard is duur!!!!

een deken is niet duur,als je er elk jaar 1 zou kopen van 60 euro dan ben je helemaal niet veel kwijt.
lijkt me niet veel geld.

dat is dus precies wat ik bedoelde maar jij hebt het beter geformuleerd :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:41

Maar je kan niet bij de winkel aankomen met "ik kom elke maand 5 euro betalen en dan heb ik hem over 12 maanden afbetaald"
Dus een deken blijft een grote aanschaf, linksom of rechtsom :) en ik begrijp de TS dus wel. Ik had een krantje van de paardendrogist en als ik dan lees dat een outdoordeken v.a. 200 euro is :\ (bucas oid)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:44

Evelli schreef:
Maar je kan niet bij de winkel aankomen met "ik kom elke maand 5 euro betalen en dan heb ik hem over 12 maanden afbetaald"
Dus een deken blijft een grote aanschaf, linksom of rechtsom :) en ik begrijp de TS dus wel. Ik had een krantje van de paardendrogist en als ik dan lees dat een outdoordeken v.a. 200 euro is :\ (bucas oid)

Het gaat om dekens van 50/60 euro die ze duur vindt. Ik vindt dat echt helemaal niet duur voor een regendeken hoor.
Ik gebruik ze niet maar als we het nu hebben over dekens van 200 euro zeg ik ja dat vindt ik aan de dure kant maar als de kwaliteit goed is en je er dus misschien wel 2,5 jaar mee doet zegt het ook wat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:45

Tigra_ schreef:
Evelli schreef:

Het gaat om dekens van 50/60 euro die ze duur vindt. Ik vindt dat echt helemaal niet duur voor een regendeken hoor.
Ik gebruik ze niet maar als we het nu hebben over dekens van 200 euro zeg ik ja dat vindt ik aan de dure kant maar als de kwaliteit goed is en je er dus misschien wel 2,5 jaar mee doet zegt het ook wat.

Nee hoor, staat dat HIJ 50/60 voor een simpel regendekentje veel geld vind :)
En ook daar ben ik het mee eens :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:48

ellepel schreef:
een deken duur?
een paard is duur!!!!

lijkt me niet veel geld.

Ja dat is waar alleen redden de meeste sportpaarden het niet met 2 dekens, die hebben voor elk weertype een andere deken.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:50

_coquette_ schreef:
ellepel schreef:
een deken duur?
een paard is duur!!!!

lijkt me niet veel geld.

Ja dat is waar alleen redden de meeste sportpaarden het niet met 2 dekens, die hebben voor elk weertype een andere deken.

Maar meestal kies je daar als ruiter voor en kun je het dus zo duur maken als je zelf wil.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:51

ik vind de dekens ook erg duur en dat wil n iet zeggen dat ik dan gelijk geen paard kan betalen, maar als je zoals ik om de 3 a 4 weken een nieuwe gevoerde regendeken moet kopen omdat er andere paarden in de wei zijn die graag slopen dan heb je dus aan 1 deken niet genoeg voor het hele jaar, ik heb al een regendeken en een 100 grams deken van rambo kapot, en er is niemand die zegt dat dat ene paard het heeft gedaan dus ook niet vergoed eigen risico.
dus ja ik vind dekens zeker duur.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:52

Ik ben van mening dat er voor ieders budget wel een deken te vinden moet zijn. En dus vind ik dekens niet duur. Natuurlijk is het wel zo dat soms de goedkopere dekens minder lang mee gaan, maar dat is ook maar net wat je er zelf mee doet. Als jij je paard dag en nacht buiten laat staan met een outdoordeken zal die sneller zijn waterdichtheid verliezen dan wanneer je het paard een dagdeel buiten laat staan met een outdoordeken. Maar dat hangt ook weer af van het merk deken, de een gaat gewoonweg langer mee dan de ander. En diegene die langer meegaat zal over het algemeen duurder zijn, maar dat maakt dan niet uit want in verhouding ben je hetzelfde kwijt. Omdat je de goedkopere deken eerder moet vervangen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:56

In mijn herinnering waren ze de jaren ervoor ook veel goedkoper hoor..
Heb gister een neiwie gekocht voor 90 omdat meneer hem alweer gesloopt heeft. Binnen 1 week ja.
Kan toch aardig aantikken hoor zo.. En dan maakt t niet uit of hij er een van 80, 130 of 200 op zijn rug heeft liggen, hij sloopt ze allemaal :+

andere kant: liever de dekens slopen dan zichzelf :')

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:05

PP >> HAR