Startrekk dressuur - ervaringen en wijsheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wieze

Startrekk dressuur - ervaringen en wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:34

Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met de startrekk dressuurzadels.

Waarom heb je ervoor gekozen en op wat voor type paard?
Hoe is de pasvorm en de bewegingsvrijheid?
Zitten ze goed? Goede kwaliteit?

Allerhande websites heb ik al uitgeplozen, ik heb ook de filmpjes van drukverdeling gezien enzo. Ik wil graag echt ervaringen horen van gebruikers. ;)

Ik ben ook op zoek naar een tweedehandse, liefst bruin en 17 inch (of eventueel mss 16,5)
Ik laat sowieso een zadelpasser van deze zadels komen om het op maat te maken. Ik neem aan dat dit zadel heel makkelijk precies aan te passen is aan het paard gezien het semi-boomloze concept en verwisselbaar kopijzer en kussens.

Of slaat dit eigenlijk toch wel tegen?

pmarena

Re: Startrekk dressuur - ervaringen en wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:16

Ik ken mensen die er superblij mee zijn , maar nog meer die hem supergraag hadden gewild maar waar hij helaas niet op passend te krijgen was.... hoe meer een boomloos zadel lijkt op een boomzadel , hoe meer het ook de voor- en nadelen van een boomzadel krijgt.

Het is niet voor de lol dat boomloosjes van origine zo'n ander uiterlijk hebben , het doel was soepelheid en dat gaat niet zo goed samen met een traditioneel uiterlijk :)

Het is voor een zadel zoals de dressuur Startrekk dus echt een kwestie van passen en sleutelen om te kijken of het bij jullie past , als ik jou was zou ik gewoon eens contact opnemen met BuitenZinnig.nl , die krijgen hem wel passend als die mogelijkheid er is :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:11

Ik heb een startrekk dressuur voor mijn andalusier. Hij ligt echt heel goed, en mijn paard loopt er heerlijk onder. Ik heb voor dit zadel gekozen omdat hij nog volop in de groei is (is 4 jaar), en vooral zijn spieren nog flink aan het uitbouwen zijn. Daarnaast heeft hij een korte rug, en dit zadel past hem wel. Ik heb trouwens het nieuwe type, met de vaste kussens. De verstelbare kussens blijken bijna niet passend te maken te zijn.

Het is waar wat pmarena zegt: dit boomlooszadel past minder snel als de andere types boomloos. Maar als hij past, dan heb je ook echt iets heel fijns :j Het zadel zit voor mij ook heerlijk, en het is een fijn dat het zadel de beweging van het paard beter kan volgen als bij een boomzadel.

Omdat mijn jonge anda nog wat rugbespiering mist, gebruik ik voor de zekerheid een lamswollen pad met ruggegraad vrijheid onder het zadel. Uiteraard is hierdoor het kopijzer ook een maat breder als zonder de lamswollen pad.

Ik zeg: een echt aanrader, maar laat dit boomlooszadel wel nakijken op pasvorm door een zadelpasser.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:30

Veel succes met het vinden van een tweedehands S0, laat staan een bruine tweedehandse S0 :+
Dat is erg lastig! Een S0 wordt namelijk vrijwel nooit aangeboden, ik heb ze althans nog niet gevonden (was er ook naar op zoek). Heb uiteindelijk gesettled voor een S1 (zwart), dat kan mijn pony nog net hebben, omdat ie boomloos is.
Ik ben fan iig, het ligt super op mijn haflinger en mijn andalusier en ze lopen er fijn onder. Daarnaast kan ik er ook goed in zitten waardoor ik de anda ook veel beter kan rijden. Voorheen lag er een BF cheyenne onder en doordat ik daar niet goed in kon zitten kon ik haar ook niet bieden wat ze nodig had. Nu kunnen we lekker rijden :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:45

Dit zadel staat bij mij ook nog op mijn verlanglijstje. Voorlopig rijd ik heerlijk op mijn BF Cheyenne, maar mijn ogen zijn wel open, daarom lees ik even mee!

Wieze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 20:26

Er komt sowieso een zadelpasser bij ik heb al contact gehad met die van equimaro.

Klinkt verder allemaal wel goed zo te horen.
En als ik hem niet tweedehands vind wordt het een nieuwe :+

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:11

Ik heb net besloten mijn heerlijke bruine ST dressuur 17inch helaas te koop aan te bieden, ik stuur je pb.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:10

Ik heb een donkerbruine startrekk op mijn halve friesje. Superfijn ding; Heb hem gekocht via equimaro. Drukverdeling is prima, pasvorm is echt heel erg afhankelijk van paard en ruiter. Als het past heb je er een gouden zadel aan, dat wel!