[WN] NF in de western

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gcnuesink1

NF in de western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 21:06

ik heb een jonge NF merrie die ik als ze oud genoeg is western ga beleren. zijn hier meer mensen met een NF in de western? Hebben jullie ook problemen met de lengte van een westernzadel? ben me aan het orienteren voor een zadel. Iemand wedstrijd ervaring? ik ben benieuw naar de verhalen :)

lindake

Re: NF in de western

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:53

Ik verplaats je topic even naar het WN deel aangezien je daar volgens mij sneller/beter antwoord zult krijgen dan op het NF forumdeel. Het probleem is namelijk niet echt rasgebonden aangezien er meerdere rassen zijn met een 'kortere' rug. Verder zitten er op WN meer mensen die kennis hebben mbt westernzadels.

NF => WN-TR

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:30

Quarters hebben ook een korte rug (reining types iig) daar zijn de zadels op gemaakt. Je moet het wel zien als westernzadel en niet vergelijken met een engels zadel

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:41

Wij hebben een New Forest op de manege die sinds kort western loopt.
Gaat goed met een kleiner zadel, dan lukt het wel

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:48

Ik heb een NF ruin van nu 13. Hij was al western beleerd toen ik hem kocht, was toen 4. Ik heb geen problemen met zadels, maar heb op hem pas 2e zadel. Hij is zelfs wel makkelijk met zadels passen.
Voor hem hebben we een NF western ingereden. Die is verkocht en dressuur verder gereden.

Er liep vroeger al een NF Rocket western en door de jaren heen kom je ze wel tegen. Gabon hier op bokt heeft er ook eentje wat ik weet.

In de NF's zitten ook wel verschillen, maar die van mij doet het leuk, loopt fijn en kent de oefeningen van de reining.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:15

Mijn wedstrijdpaardje (reining) is een kruising QH X NF. Er ligt een Bob's op, met best wel grote skirts. Gaat prima :j

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:22

ik heb ook een new forest in de western en wij zijn samen nu L3 startgerechtigd en ze doet het super goed!!!!!

met betrekking tot het zadel heb ik een white star butterfly en die past super mooi
qua ruglengte!!!!!!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:30

Foto van mijn speknekkie staat bij show je tack topic. Speknek doet het ook goed. We rijden er menig dure quarter uit :D
Op mijn site staat op haar pagina (Miss Handy) een filmpje waar we een pattern rijden.