wat is de functie van deze singel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

wat is de functie van deze singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 12:05

weet iemand wat de functies is van deze singel. hij hoort bij de wow zadels. vond hem wel apart en vrieg me af waarom hij is zoals hij is..
Afbeelding

Fenna_s

Re: wat is de functie van deze singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:39

druk verdelen? ik zou het niet weten.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:39

Ik denk dat het ervoor zorgt dat het zadel op de juiste plek blijft liggen bij paarden die last hebben van t schuiven vh zadel.
dit bijvoorbeeld bij paarden die iets overbouwt zijn en een te ronde buik hebben.

Maar dat is wat ik erbij zou indenken. weet niet of het hier ook voor is.?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:40

Het is een singel om de druk wat beter te verdelen. Hoewel het mij voor het paard niet eens veel fijner lijkt, omdat het twee dunnere riemen zijn die dan weer makkelijker zouden kunnen snijden...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:59

Die riemen snijden niet hoor. De druk van de singel wordt zo verdeeld over een veel groter deel van het borstbeen door het kussen dat de 2 riemen verbind. Daarbij is het een uitkomst voor paarden met de singelplaats ver naar voereb, dikke paarden of overbouwde paarden. Ik ehb er een in combinatie met een speciale ophanging van mijn singelstoten en dat werkt heel goed! Zaar heeft zo goed als geen singelnijd meer, de schouder lihgt volledig vrij en het zadel ligt (en zit) als een huis.

het is niet voor alle paarden een uitkomt. Sommige paarden vinden het vreselijk en lopen er niet mee of gaan spoken.