fijn zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luca_t

fijn zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:34

ik ben al heel lang opzoek naar een zadel, welke hebben jullie en vind je deze fijn ??

dankuu /3
Laatst bijgewerkt door luca_t op 09-10-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:46

Zoiets is heel persoonlijk. De een vindt een diepe zit met veel wrong heerlijk, de ander heeft juist liever een vlakke zit met weinig wrong. De een vindt een wintec verschrikkelijk hard zitten en de ander rijdt er buitenritten van 4 uur op.
Als je op zoek bent naar een zadel, dan moet je gewoon gaan proberen wat jou het lekkerste zit en wat je paard goed past. Laat dus een zadelmaker komen met verschillende merken en types.

luca_t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:53

_Dune_ schreef:
Zoiets is heel persoonlijk. De een vindt een diepe zit met veel wrong heerlijk, de ander heeft juist liever een vlakke zit met weinig wrong. De een vindt een wintec verschrikkelijk hard zitten en de ander rijdt er buitenritten van 4 uur op.
Als je op zoek bent naar een zadel, dan moet je gewoon gaan proberen wat jou het lekkerste zit en wat je paard goed past. Laat dus een zadelmaker komen met verschillende merken en types.

ik wil een springzadel met verwisselbare boom omdat me pony lang heeft stil gestaan en spieren gaat ontwikkelen nu we het weer oppakken, ik hoorde veel negatieve dingen over wintec zadels, maar weet niet of het klopt, welk zadel heb jij, en wat vind je daarvan ?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:59

Als de pony lang stil heeft gestaan, is een zadel met verwisselbare boom een verstandig idee! De bespiering zal zeker nog gaan veranderen en dit kun je vaak wel opvangen door een andere boom erin te doen.
Zelf had ik een wintec, erg fijn zadel hoor maar hij paste echt niet meer op mijn paard. Ik heb nu een Thorowgood T8, deels kunststof, deels leer (zitvlak en wrongen) en deze heeft ook een verwisselbare boom. Dit zadel zit wel zachter dan een wintec hoor! En omdat de kussens met wol gevuld zijn, kun je ook net weer wat meer aanpassen dan bij een wintec met Cair gevulde kussens.
Maar laat gewoon een zadelmaker komen, met o.a. wintec, dan kan hij beoordelen of een wintec wel bij je paard past. De voorboom is dan wel verstalbaar, maar de gehele zadelboom moet ook de ruglijn overal goed volgen. En dat stuk is dus niet aanpasbaar.

luca_t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 20:00

_Dune_ schreef:
Als de pony lang stil heeft gestaan, is een zadel met verwisselbare boom een verstandig idee! De bespiering zal zeker nog gaan veranderen en dit kun je vaak wel opvangen door een andere boom erin te doen.
Zelf had ik een wintec, erg fijn zadel hoor maar hij paste echt niet meer op mijn paard. Ik heb nu een Thorowgood T8, deels kunststof, deels leer (zitvlak en wrongen) en deze heeft ook een verwisselbare boom. Dit zadel zit wel zachter dan een wintec hoor! En omdat de kussens met wol gevuld zijn, kun je ook net weer wat meer aanpassen dan bij een wintec met Cair gevulde kussens.
Maar laat gewoon een zadelmaker komen, met o.a. wintec, dan kan hij beoordelen of een wintec wel bij je paard past. De voorboom is dan wel verstalbaar, maar de gehele zadelboom moet ook de ruglijn overal goed volgen. En dat stuk is dus niet aanpasbaar.

okee dankje /3
Laatst bijgewerkt door luca_t op 09-10-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

luca_t

Re: fijn zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 20:18

iemand nog reactie ?

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 01:36

ik ben ook op zoek naar vzh zadel, liefst een kieffer 18 inch, heb er al 4 gepast, allemaal te smal bij de kussens.
paard heeft blijkbaar een brede wervel.

Sellina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:21

Ik heb een Euroriding Titan2. Erg fijn zadel, maar wel diepe en ietwat gedwongen zit. En veel wrong.
Ik zit er heerlijk in, maarja dat is persoonlijk!
Laatste tijd hoor ik veel positieve verhalen over Fryso zadels.. zie ze ook steeds vaker liggen op KWPNers.
Succes met het vinden van een fijn zadel!! +:)+

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:24

Ik ben juist supertevreden met mijn Wintec 2000 cair, zou geen ander zadel willen!