Beenbescherming; wat is nou het best?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saf

Beenbescherming; wat is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 18:12

Dingen voor om het paardenbeen heb je tegenwoordig in allerlei soorten en maten. Naar aanleiding van een artikel in een tijschrift over het scala aan beenbescherming vroeg ik mij af, wat gebruiken jullie of vinden jullie het best (en waarom) en welk merk is dat? Natuurlijk maakt het discipline paardensport ook verschil...

En tegenwoordig heb je ook 'boots' (een soort stevige met klittenband bevestigbare bandages) en hebben de originele peesbeschermers naast allerlei innovatieve materialen tegenwoordig ook allerlei verschillende sluitingen (klittenband, knoppen, kliksysteem, etc.), wat is jullie mening daarover?

thanx :)

Angela

Re: Beenbescherming; wat is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:40

Ik denk dat voor de benen in de meeste gevallen geen bescherming nog de beste bescherming is. Beschermers maken vaak meer kapot als dat ze heel houden. Enkel bij paarden zie zichzelf aantikken door zeer ruime gangen of juist benen die vlak langs elkaar komen, of tijdens het springen zie ik beschermers als nuttig. Meestal zijn de gewone peesbeschermers dan voldoende.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:13

inderdaad geen bescherming is nog het beste
maar omdat onze bak altijd zwaar is moeten we van onze instructrice gewone peeskappen om , ik rij nooit met bandages.
en achter gebruik ik strijklappen omdat hij achter aan tikt

lycil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:34

Ik denk inderdaad ook geen bescherming, maar zoals bij het springen doe ik toch altijd wel even peesjes om, toch voor het stoten

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:47

Ik ben heel tevreden over mijn Veredus peesbeschermers. Goede bescherming, makkelijk aan te doen , en makkelijk schoon te houden. En ze gaan lang mee.

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 22:13

gootje12 schreef:
Ik ben heel tevreden over mijn Veredus peesbeschermers. Goede bescherming, makkelijk aan te doen , en makkelijk schoon te houden. En ze gaan lang mee.

Dat lijkt me idd een heel fijn merk :)