Hallo allemaal ik krijg waarschijnlijk een andalusier. Nu wil ik graag weten wat voor zadel jullie erop hebben liggen. Ik zat te denken aan een anky classic maar die zijn zo prijzig ik hoor het graag Britta.
NatasjavE
Geplaatst: 09-10-11 07:41
Ik heb geen andalusier maar wel een klassiek type, een Gelderse. Heel rondgeribt dus met een brede rug erin. Heb mijn oplossing gevonden in een WoW...maar daar schiet je qua prijs niet echt mee op.
Neej das waar. Maar mensen bij mij op stal hebben een WOW zadel enndie moeten ze constant bij laten vullen, en mag ik vragen wat jij voor je zadel hebt betaald?
Het heeft natuurlijk geen enkele zin om te gaan kijken naar een zadel zonder het paard erbij. Je kunt niet op basis van ervaringen van anderen met een bepaald zadel op een bepaald ras een zadel uitkiezen. Wacht tot je het paard hebt, en ga met een goede zadelmaker kijken wat er op de specifieke rug van jou paard past. Een niet echt passend zadel kan echt de rug van je paard vernielen.
Maar om ook direct antwoord te geven op je vraag: Op mijn andalusier heb ik een startrekk dressuur zadel (boomloos) liggen.
Hulsebos Wb 4 op mijn andalusier, echt serieus helemaal PERFECT! door de bredere (keil) kussens een goede drukverdeling en ligt als een huis.. En het zit héérlijk
@ ..srauwers heb je misschien wat meer info over het zadel?
NatasjavE
Geplaatst: 09-10-11 10:33
Britta1997 schreef:
Neej das waar. Maar mensen bij mij op stal hebben een WOW zadel enndie moeten ze constant bij laten vullen, en mag ik vragen wat jij voor je zadel hebt betaald?
2600 euro. Ik hoef hem niet eindeloos bij laten vullen.
Zaldi is nog steeds het top zadel voor de andalusier die zijn er ook voor ontworpen en hebben ze verschillende modellen in zaldi San Jorge, zaldi new kent enz enz.....super kwaliteit prijs verhouding.