verschillende vragen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celinedaisy

verschillende vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:55

Ten eerste, wat zijn de maten voor een Dpony? maat Cob denk ik toch?

en dan, wie heeft er ervaringen met de lederen peesbeschermers met die knopsluitingen? Ik vind die heel erg gaaf! Zijn ze fijn om mee te rijden of geven jullie de voorkeur aan gewone beschermers met klitteband ?

Saars

Re: verschillende vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:59

Een D-pony kan nog goed met pony. Ik heb een paardje van 1m56 die het doet met cob, dat staat mooi. Maar volgens mij pony.

Voor de beschermers: leer moet zich eerst zetten naar de voet en daarom moeten het zeker beschermers van zeer goede kwaliteit zijn. Ook moeten ze erg vaak ingevet om ze goed aansluitend te houden. De sluitingen zijn natuurlijk minder makkelijk en wat stugger. Je paard zal meer geduld moeten hebben bij het dichtdoen! :)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:02

Saars schreef:
Een D-pony kan nog goed met pony. Ik heb een paardje van 1m56 die het doet met cob, dat staat mooi. Maar volgens mij pony.

Voor de beschermers: leer moet zich eerst zetten naar de voet en daarom moeten het zeker beschermers van zeer goede kwaliteit zijn. Ook moeten ze erg vaak ingevet om ze goed aansluitend te houden. De sluitingen zijn natuurlijk minder makkelijk en wat stugger. Je paard zal meer geduld moeten hebben bij het dichtdoen! :)

Als ik die peesbeschermers koop. dan koop ik ook met goed en fijn leer. en natuurlijk vet ik het goed in. Maar wat je zegt dua dat het een beetje naar de vorm van het paard gaat zetten, dat ia wel prettiger voor het paard of valt dat mee?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:49

Mijn beestje van 1,68m heeft vaak nog cob, dus voor een d-pony zou ik toch voor pony gaan.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 21:59

Oke bedankt !
ik weet noet veel van maten van andere ponys. ben namelijk een kleine C gewent. en binnekort komt er een D pony.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:00

Ik zou het laten afhangen van hoe het paardje gebouwd is, want ik ken ook een D-pony met COB en ik heb een E-pony met FULL.. :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:01

Ik heb een D-pony en heb wel gewoon een cob :) Sommige paarden hebben gewoon een enorm hoofd, en sommige -denk aan fijnesnoetige dieren- kunnen ruim met maat pony af. Als je paard een vrij groot hoofd is, kan je voor cob gaan :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:03

Ligt aan je D-pony...
Dus vraag iets te leen van vrienden of stalgenoten om te passen.

Ik heb een grote D (1.47) met maatje full hoofdstel en dekjes, cob peesjes voor en full strijklappen achter.
Mijn E heeft full hoofdstel en dekjes en rondom full beenbescherming.
Beiden hebben deken maat 1.95.

Ligt dus helemaal aan wat voor soort pony je mee naar huis neemt.
(heb een vriendin met een paard van 1.60 en die heeft deken maatje 1.75 en pony hoofdstel)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 22:17

Bedankt!

de pony waar ik.binnekort ga kijken os 1.46 en zo te zien mooi gespierd. noet zozeer grof gebouwd maar mooie apieren. maar idd. ik zal eens wat lenen van een andet !

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:20

Je kan die dingen aardig wat verstellen nog. Ik had voor mijn D-pony een cob omdat dat hoofdstel wat ik wilde er niet in pony was. Maar voor het mooie had ik beter een maatje kleiner gekund

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 10:02

Jaa dat klopt. gaatjes erbij en dan past het ook wel weer.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:52

Saars schreef:

Nee hoor! Ik vind die sluitingen juist heel fijn, gaat bij mij net zo snel als met klitteband, en geen geklooi met klitteband dat aan handschoenen blijft hangen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:39

Hoofdstellen: pony-cob
peesbeschermers: pony-cob
dekjes: (ligt aan je zadel) meestal full
dekens: 165-175
bandages: 3 meter, korter knippen kan altijd :D
halsters: pony-cob

Je moet altijd even kijken wat goed past, fjorden zijn bijv. ook D ponys maar passen geen pony hoofdstel (de meeste dan) en hebben vaak een full halster nodig.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:08

de cob peeskappen heb ik hier bij de e freiberger, e kwpn en e draver... de fjord ook... een D hoort ook peeskappen van cob te moeten, maar kan per merk verschillen!

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:24

dankjullie !

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:18

_Amigo schreef:
Hoofdstellen: pony-cob
peesbeschermers: pony-cob
dekjes: (ligt aan je zadel) meestal full
dekens: 165-175
bandages: 3 meter, korter knippen kan altijd :D
halsters: pony-cob

Je moet altijd even kijken wat goed past, fjorden zijn bijv. ook D ponys maar passen geen pony hoofdstel (de meeste dan) en hebben vaak een full halster nodig.

Jup, mee eens, is over het algemeen wel zo.
Ik heb leren peessies met knoppen van Prestige, hele fijne beschermers! Echt een aanrader!!