Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saars schreef:Een D-pony kan nog goed met pony. Ik heb een paardje van 1m56 die het doet met cob, dat staat mooi. Maar volgens mij pony.
Voor de beschermers: leer moet zich eerst zetten naar de voet en daarom moeten het zeker beschermers van zeer goede kwaliteit zijn. Ook moeten ze erg vaak ingevet om ze goed aansluitend te houden. De sluitingen zijn natuurlijk minder makkelijk en wat stugger. Je paard zal meer geduld moeten hebben bij het dichtdoen!

Saars schreef:Een D-pony kan nog goed met pony. Ik heb een paardje van 1m56 die het doet met cob, dat staat mooi. Maar volgens mij pony.
Voor de beschermers: leer moet zich eerst zetten naar de voet en daarom moeten het zeker beschermers van zeer goede kwaliteit zijn. Ook moeten ze erg vaak ingevet om ze goed aansluitend te houden. De sluitingen zijn natuurlijk minder makkelijk en wat stugger. Je paard zal meer geduld moeten hebben bij het dichtdoen! :)

_Amigo schreef:Hoofdstellen: pony-cob
peesbeschermers: pony-cob
dekjes: (ligt aan je zadel) meestal full
dekens: 165-175
bandages: 3 meter, korter knippen kan altijd
halsters: pony-cob
Je moet altijd even kijken wat goed past, fjorden zijn bijv. ook D ponys maar passen geen pony hoofdstel (de meeste dan) en hebben vaak een full halster nodig.