Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tiwi1969 schreef:Wij hebben voor de pony van mijn dochter een Wintec 2000 met Cair, echt ideaal. Niet zo zwaar en ligt echt super mooi omdat de Cair-kussen zich aanpassen aan de rug.

_Dune_ schreef:tiwi1969 schreef:Wij hebben voor de pony van mijn dochter een Wintec 2000 met Cair, echt ideaal. Niet zo zwaar en ligt echt super mooi omdat de Cair-kussen zich aanpassen aan de rug.
Maar de zadelboom bepaald de pasvorm van een zadel, en daar zul je wel rekening mee moeten houden. Ook al past Cair zich aan, een niet passende zadelboom (niet te verwarren met het verwisselbare kopijzer!) wordt niet passend door Cair.
Verder zijn Wintecs prima zadels! Lekker licht, fijn in onderhoud en de voorboom is verwisselbaar.

_DP_ schreef:Ik heb jaren een wintec zadel gehad voor een manegepony om er 2x in de week mee te rijden. Toen ik deze pony overkocht en er 5-6 dagen mee ging rijden kreeg ik rug en knie klachten. Mijn mening daardoor: wintec is fijn maar niet om veel in de week mee te rijden. Denk dat het zadel dan ook snel slijt. Ben al snel overgestapt op de Prestige Versailles en ben er nog elke dag dolgelukkig mee.
Voor m'n verzorgpony had ik ook een wintec 500 maar dan het oude model. Ook over die wintec was ik erg tevreden!
Racing is ook niet van de magerste en zadel gaat al heel erg lang mee hoor
Erg handig vanwege het lichte gewicht ook vind ik !