ik heb een vraag! heeft iemand misschien een patroon van een deken voor een (klijn) shetje? of de maten voor onder en boven en hoe hoog enz het moet? of weet iemand hoe ik dat zelf kan meten?
xxx inge
Inge97
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-11 18:52
inge_KJ schreef:
hoi bokkers!!
ik heb een vraag! heeft iemand misschien een patroon van een deken voor een (klijn) shetje? of de maten voor onder en boven en hoe hoog enz het moet? of weet iemand hoe ik dat zelf kan meten?
xxx inge
ikke_draver
als je op internet kijkt kun je soms wel maten tabellen vinden. met die tabellen kun je door middel van de shofthoogte van je pony uitmeten hoe groot de deken ongeveer moet zijn.
Belangrijkste zijn de ruglengte (schoft tot staart en evt hoger op de hals als je een halsdeken wilt) en de onderlengte (midden op de borst naar eind van de bil).
Dan nog de 'diepte' van de deken, van schoft tot waar je 'm wil hebben op het voorbeen en achter van midden op de kont tot weer het achterbeen.
De lap stof die je in gedachten hebt kun je ook gewoon op je pony leggen en dan aftekenen. Of je lent een dekentje van iemand anders en maakt dat na Succes!