wie rijd er met km worldriding?Of Albion?ervaringen,etc

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nijland

wie rijd er met km worldriding?Of Albion?ervaringen,etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:21

Hallo,

ben aan het kijken op internet voor een ander zadel en nu sprak het km worldriding zadel mee wel aan.
wij rijden overigens dressuur.
Ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen met dit zadel, welk type je heb en wat het gekost heeft (kan nergens nieuw prijs vinden)

Raad je liever een ander zadel aan ben ik ook nieuwsgierig naar welke.
zoek iets met een mooi breed kanaal dat de wervel genoeg ruimte heeft
en een fijne zit, ik ben niet al te groot (1.60) dus het zadel moet wel een beetje bij mijn lengte passen :D
rij nu op een zo'n beetje 200 jaar oud stubben tristan zadel, dus het word echt wel eens tijd voor een nieuwe, en ik heb liever iets diepere zit met goede steun aan de benen

Ook ben ik benieuwd naar ervaringen van Albion zadels.
Ik heb van beide nog niet zo heel veel gehoord en ken ik geen mensen in mijn directe omgeving met ervaringen.
heb niet echt een idee welke nu beter is, hangt natuurlijk ook wel een beetje af van wat beter op het paard past ,maar ik bedoel meer qua kwaliteit en qua ervaringen van de ruiters,ervaringen wat betreft de zit en met welke het paard meer bewegingsruimte zou kunnen krijgen
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-10-11 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast op verzoek TS.

Champie_Me

Re: wie rijd er met km worldriding? ervaringen,etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:12

Geen ervaring met km maar weet wel dat euroriding en anatomica zadels hebben die aan je eisen voldoen!!

nijland

Re: wie rijd er met km worldriding? ervaringen,etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 18:03

zat zelf ook nog aan albion te denken

Martine

Re: wie rijd er met km worldriding?Of Albion?ervaringen,etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:15

Met KM heb ik geen ervaring.
Wel met Albion en daar ben ik echt heel erg tevreden over! Super zadel, fijne redelijk diepe zit. Mijn zadel heeft dikke kniewrongen maar met minder dikke zijn ze ook te koop :j

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:32

wij hebben een tijdje een km zadel gehad, super fijn zadel. zat als een huis alleen lag niet goed op ons paard onder andere door de wat puntige kussens. die liepen niet goed mee met de vorm van de rug van het paard.
inmiddels ligt er een albion op en mijn hemel wat een fijn zadel. het zit nog steviger en beter als de km.
ons paar liep met geen 1 zadel, en inmiddels loopt ie met dit zadel alweer bijna 2 maanden dus kan er niet anders over zeggen dan goede dingen!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:35

Ik heb een Albion SLK 17 inch met een medium/wijde boom te koop :D
Erg fijn en goed onderhouden zadel :j

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 21:41

Albert schreef:
Ik heb een Albion SLK 17 inch met een medium/wijde boom te koop :D
Erg fijn en goed onderhouden zadel :j

ik zoek toch wel een min.17,5 inch voor mijn kontje :=

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 07:09

Wij hebben al jaren o.a. een Albion, bevalt super. Zit heerlijk en blijft mooi ondanks veel gebruik.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 07:53

weet iemand ook of je je beugelriemen bij albion ook onder het zweetblad kan laten lopen?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:01

Ik heb sinds kort een KM Worldriding, en ben echt super tevreden. Mijn paard loopt zichtbaar een stuk ruimer.
Dit zadel wordt aangeraden door fysiotherapeuten, omdat de boom flexibel is van voren en de schouder maximale vrijheid heeft.
Zelf heb ik de Exclusive, die zit op 2250. Er zijn nog 3 andere modellen, die zitten rond de 1600/1800 dacht ik.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:22

ik heb een oud albion zadel.
pas helemaal een nieuwe vulling in laten zetten. de zadelmaker was verrast van het kwaliteit leer enzo..

ik vind het een heerlijk zadel. Zeer breed tussen kanaal en het zit echt heerlijk.
bij mijn zadel kan je de beugels ook onder de zweet bladen dragen.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:26

Ik heb een Albion, volgensmij SLK. Zit echt super! Ik heb 16,5 inch.
Jan vertelde ook dat Marlies van Baalen 16,5 heeft. Die is ook niet zo heel erg groot toch?
Ik vind het een heerlijk zadel!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:52

Voor welk paard zoek je een ander zadel? Zag dat je ook een haflinger had? Ik ken een haflinger met een KM zadel, ligt niet goed. Voor een ouderwets type haflinger zou bij KM ook vaak de keilkussens te dik zijn. Ik weet niet hoe dat bij Albion zit.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 12:20

2005 schreef:
Voor welk paard zoek je een ander zadel? Zag dat je ook een haflinger had? Ik ken een haflinger met een KM zadel, ligt niet goed. Voor een ouderwets type haflinger zou bij KM ook vaak de keilkussens te dik zijn. Ik weet niet hoe dat bij Albion zit.

zoek voor beide paarden een zadel, of een zadel dat op beide paarden past (net zo als het zadel van mijn zoontje)
de haflinger van mij heeft een vrij makkelijke rug, passen veel zadels op, is ook niet echt gebouwd zoals de meeste haflingers

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:09

Wij hebben een Albion K2. Deze heeft achter niet van die hoge kussens en past daarom super op onze kruising Cob (wat korte , diepe rug). Voor onze merrie (KWPN) zijn de kussens te laag, waardoor het zadel teveel achterover ligt. Daar ligt een Frank Baines op.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 18:28

Het is een albion geworden van slecht 3 maanden oud, kon hem voor een leuk prijsje kopen en hij zat idd erg lekker