Ik wil met een Bels gaan beginnen, alleen weet ik niet waar ik naar moet kijken... Bijvoorbeeld hoofdstel en het belangrijks het zadel? ik heb een kiefferzadel, maar die past er niet op daar is die Bels veels te breed voor. Naar wat voor een zadel moet ik dan gaan kijken, wat past en wat niet gaat schuiven met opstappen of met de bochten nemen?
ja kan wel een zadelmaker komen? maar wil zelf ook eerst even kijken wat voor een zadel er op gaat passen? want zadelmaker is niet altijd even goedkoop en aangezien het niet mijn eigen paard is en de eigenaar niet te veel er aan uit wil geven,.. word dat wel een beetje aan de dure kant...
Een Trekker zadel is wel geschikt voor de meeste Belsen, maar je weet nooit of je zadel helemaal past dus ik zou sws een zadelmaker laten komen. En Extra Full ofzo als hoofdstelmaat?
Massimo zadels zijn speciaal gemaakt voor "brede" paarden, voor mijn Haflinger heb ik er ook een Zijn nieuw wel heel erg duur, maar ik weet dat er wel een aantal 2e hands te koop op Bokt. Ik weet dat Tineke (van trekpaard Kim, ben d'r boktnaam even kwijt) maar die heeft een Massimo Trec te koop die bij haar ook op een Belgisch Trekpaard heeft gelegen
ja mijn buget is niet echt groot ofzo...? maar zelf heb ik helaas alleen kieffer zadels, 1 die er miscchien er op pas? moet het er nog wel een keer op passen, maar dan zit ik te kijken met de singel... heb zelf wel al een grote maat singel de langste paardensingel wat ik toen kon krijgen in de paardenwinkel maar die is denk ik net te klein voor de bels... zijn er misschien daar voor ook andere singels voor? anders zat ik te denke om een dressuurzadel te halen omdat die singelstoten lang zijn met een normale singel, maar ben dan bang dat de boom te smal is met ee dressuurzadel.
kwa gewone boommaten kom je zeker niet toe kwa grootte, als een goede haf al ruim boommaat 34 heeft ... ik heb er een boomloos op liggen heb er al een cheyenne opgehad, london maat 1 zonder vps, en nu london maat 2 mét vps, met de breedste pommel die er is en dubbele inlages eronder. denk dat dit een goede en goedkoopste oplossing zal zijn. kwa singel zul je een 160 nodig hebben voor een VZH zadel als je een barefoot neemt kun je een singel nodig hebben tussen de 65 en 75 cm. ik raad de banaansingel van kentaur aan, belgen hebben meestal een wat dikkere buik, en een singelplaats ver naar voor, daardoor ligt je zadel gegarandeerd op de schoft, met banaansingel niet meer. de silverline van harrys horse in XL past ook net
HorseTopShop
Geplaatst: 05-10-11 22:00
Waarom niet een trekpaard zadel? Zijn er speciaal voor gemaakt
Voor mijn Belg heb ik het trekpaarden zadel van pfiff. Ik geloof dat ik nu een singel heb van 1,20 m. Hoofdstel moet ook geen probleem zijn om te vinden. Zijn genoeg hoofdstellen voor trekpaarden.