Bitloos hoofdstel voor buitenritten, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Bitloos hoofdstel voor buitenritten, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 21:26

Aangezien ik soms 3 a 4 uur buiten rijd wil ik graag een bitloos hoofdstel gaan proberen te gebruiken voor mijn paardje. Dat lijkt me voor haar wat fijner dan een bit tijdens de ontspannen ritten buiten en dan kan ze ook tussendoor gewoon lekker eten. Ik ga al vaker gewoon met halster naar buiten en dat gaat prima. Ze is niet moeilijk te houden zonder bit, eigenlijk bijna hetzelfde, alleen met een halster telkens vind ik niet zo prettig of mooi.

Dressuurmatig en al dat andere blijf ik gewoon met bit rijden. Het gaat echt om de recreatie. Wat is dan de beste oplossing? Het moet niet al te veel inwerking hebben op haar neus.

ElineS

Re: Bitloos hoofdstel voor buitenritten, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 22:32

Niemand? :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:36

Ongeduldje :')
Ik zou dan voor een sidepull gaan, als een halster prima werkt :)
Dan heb je vrij weinig inwerking -aangenomen dat je met zachte hand werkt- en hij lijkt qua werking gewoon op een stalhalster.
Eventueel kun je ook voor een kaak- of kingekruist model gaan, zoals bijvoorbeeld een Dr. Cook.
Ik vind zelf een touwhalster erg lekker, omdat het extreem licht is in gewicht en nauwelijks jeukplekken door zweet veroorzaakt. Kan alleen wel vrij scherp inwerken :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:41

http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... HBETA-0001

Voor alle bij mijn paardjes heb ik dit hoofdstel! Ideaal. Er zit een ringetje onderaan zodat je je touw daar aan kan klippen als je onderweg pauzeerd. ook zitten er bithangers bij die je er aan en af kan klikken dus eventuueel kun je ook een bit eraan doen. Ik ben er erg tevreden mee!
Ook heb ik een kaakgekruisde van Marylot. ook eigenlijk een 3-1 toch vind ik die van nicky's keet fijner!

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:51

Tja, wat wil je er aan kwijt en heb je een gevoelig paard of juist niet, dit kan zeer bepalend zijn voor je keuze.
Een katoenen bitloos hoofdstel heb je al voor € 39,95, wil je een lederen hoofdstel waarmee je evt. ook wedstrijden zou kunnen rijden dan kom je eerder richting € 89,- en natuurlijk daartussen of duurder.
Ik zou zeggen, kijk eens op onderstaande site en heb je nog vragen.... Je kunt ze altijd stellen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 19:19

@Slofje: Haha.. Jaa, ik plaatste het zodat het weer even in de actieve lijst zou staan.. Dan reageren mensen sneller, want doorgaans klikken veel mensen op actieve onderwerpen en kijken minder naar de rest... Ja, ongeduldig dus, ik geef toe :D.

@Pelryo: Ik ga even kijken! Bedankt!

@Alou: Ziet er super uit en heel handig dat je er ook een bit aan kan klikken! Alleen die kleurtjes vind ik niet zo. Liefst heb ik gewoon zwart, past ook het beste bij mijn zwarte zadel.

@Maroesjka: Ik heb niet echt een heel gevoelig paard, valt mee, maar ook niet één die gewoon door dendert. Ze reageert prima op het halster en touwhalster dat ik heb, maar ik heb toch graag een hoofdstel in plaats van touwhalster. Ik ga geen wedstrijden met bitloos rijden, dus leer hoeft niet perse, maar ik vind het wel mooier. Bedankt voor de link, ik ga kijken en mocht ik nog vragen hebben dan hoor je het :D

Ik weet niet wat ik zelf wil, eigenlijk... Maar met de links kom ik al een stuk verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:51

Ik heb hem in het donker bruin en in het roze. en die staan er ook niet meer bij. gewoon even mailen. waarschijnlijk kunnen ze er nog we aan komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:57

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:31

Als hij op een halster goed loopt zou ik voor een sidepull gaan. Succes met je keus!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:33

Tsja, iedereen vind een ander hoofdstel prettig. Ik ben zelf helemaal weg van mijn meroth (ik gebruik alleen het neusdeel).

Kijk anders eens rond op http://www.bitloos.nl/bitloos.php Zij hebben ook een bruikleen service zodat je verschillende hoofdstellen kunt proberen om te kijken welke voor jou het prettigst werkt!