Merano Toronto.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jiskaringo

Merano Toronto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 18:15

hoi!

ik had een vraag,
wie heeft er ervaring met de merano toronto?
ik heb al gezocht, maar mijn vraag is niet beantwoord.
ik wil graag dit zadel kopen voor mijn kwpn-er van 1.65, die redelijk breed is en een hoge schoft heeft.
ik wil graag weten of dit hier ook geschikt voor is.

Jiska

FloMax

Re: Merano Toronto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:24

Ik heb er 1 en ben er bijzonder blij mee.
Ik vind hem heerlijk zitten..
Of hij geschikt is voor paarden met hoge schoft.. Mijn Toronto iig niet...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:52

Koop alsjeblieft geen Merano... je maakt je paard kapot als je net 9/10 foute zadels treft... Zijn heel veel topics te vinden over deze 'zadelmarkt' zadels.

Kijk liever naar een 2ehands merkzadeltje :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:54

Je kan geluk hebben dat je net een zadeltje koopt dat in orde is, maar het probleem is dat iedereen denkt dat die geluk heeft en een goede heeft, terwijl toch zeker 90% iets mankeerd, en het merendeel ernstige mankementen heeft als scheefheid van het zadel. Voor de ruiter zitten ze vaak wel lekker, voor het paard is het echter een ramp die uiteindelijk duur wordt betaald. Even doorsparen is aan te raden!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:55

Echt? Ik heb nergens last van en ook mijn paard niet..
Wist niet dat het zo erg was..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:56

Jis, ons zadel is een merano ;) Je mag hem best wel een keer op Robin proberen hoor :) welke boommaat heeft robin??
Laatst bijgewerkt door Gianti op 04-10-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:58

Ik krijg ze weleens om te slopen. Soms zie je het aan het uiterlijk niet, maar alle zadeltjes die ik heb gezien waren toch wel ergens scheef. De vulling van de kussens is afvalmateriaal (van schuimrubbersnippers tot tapijtsnipers door synthetisch "wol" vermengt). Vaak zitten er ook klonten in de vulling, wat drukkingen geeft op de rug. Niet meer dan eens is de aanhechting van het lederwerk aan de boom asymetrisch, is de beugelophang asymetrisch, zijn de singelstoten asymetrisch. Het leer wisselt in dikte en is van matige kwaliteit. De biezen zijn van goedkoop en te dun nylon, waardoor de zadels snel kapot gaan. Het vervelende is dat dit niet aan de buitenkant is te zien, daarvoor moet je hem openhalen. Dat is ook de reden dat het me verbaasd dat alle merano eigenaren zweren dat ze een prima zadel op hun paard hebben liggen, dat kunnen ze namelijk helemaal niet met zekerheid zeggen ;)