New airoflow beenbeschermers, ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

New airoflow beenbeschermers, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:29

Heeft er iemand ervaring met de beenbeschermers New Airoflow? Blijven de benen echt koeler onder deze beschermers dan bij andere? Kan je deze met een gerust hart op een langere buitenrit gebruiken zonder vrees voor over verhitte pezen?

Mijn paard strijkt met de voorbenen wel eens en nu ze op ijzers staat gebruik ik liever toch iets van bescherming vooraleer ze wondjes oploopt. Ik dacht dus aan pijpkousen maar ik vind al die neopreen dingen om die benen toch zo warm, dat heb ik echt niet graag.

Ik gebruik momenteel strijklappen van de achterbenen voor de voorbenen. Op zich gaat dit eigenlijk wel goed hoor, heb er nog geen nadelen van kunnen ondervinden ... alleen het uitzicht is wat ... raar :=

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:31

Ik vind ze fantastisch! Je merkt duidelijk dat het er minder warm onder wordt. Maar natuurlijk wordt het altijd warmer dan wanneer je zonder bescherming rijdt. En als het 25 graden is dan zit er ook zweet onder die beschermers. Maar voor de rest blijft het er een stuk koeler onder en zit er bij "normale" temperaturen geen zweet onder. En er zit een harde plaat over de pees heen, vind ik wel een fijn idee :)

Anoniem

Re: New airoflow beenbeschermers, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:18

super zijn ze.
ik heb ze 2e hands gekocht,met name voor buitenritten gebruik ik ze wel eens.
Ze blijben goed zitten en worden duidelijk minder heet dan de 'standaard'peesbeschermers.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 18:10

Dat ze niet zo warm aan het been worden vind ik heel belangrijk, daar lijkt de New airoflow dan min of meer aan te voldoen? Anders blijf ik liever met m'n strijklappen voor rijden :+

Nog mensen met ervaring met NEW airoflow beenbeschermers?? Ik zou dan de pijpkousen nemen.