hoe weet ik of m'n zadel goed past?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vke

hoe weet ik of m'n zadel goed past?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 12:09

heb een ander zadel voor onze heer...dochtertje vindt hem fijner zitten en rijden.....maar weet niet of hij perfect zit, aangezien hij redelijk omhoog staat vooraan. Bij het rijden mindert dit wel wat. Zit een witte boom in.
het is een knight rider 16inch zadel.

groetjes

pearlie

Re: hoe weet ik of m'n zadel goed past?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:13

Een goede zadelmaker kan je vertellen of het zadel goed ligt en hem eventueel aanpassen aan je paard als dat nodig is!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:14

een zadelmaker erbij halen!

Celine1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:15

Ik zou er een zadelmaker bij halen.

Vke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 14:26

en waar vindt ik een zadelmaker hier in mijn regio? (hasselt, genk)
grtz

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:36

Je kunt zelf niet zien of een zadel goed ligt zonder kennis (dus echt een opleiding), wel kun je zien of het heel slecht ligt. Een slecht liggend zadel "kiept" als je voor of achteraan het zadel iets druk geeft. En als er geen ruimte is bij de schoft (zadel raakt schoft) dan is de kamer/boom te breed. Ook als je niet geheel door de zadelkamer van voor naar achteren kan kijken, is het zadel niet passend. Een zadel dat op het eerste oog goed lijkt te liggen, kan alsnog niet passen om heel veel redenen.

Dus: haal er echt een zadelpasser bij. Een slecht zadel kan echt je paard "vernielen".

Vke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 14:41

Angela schreef:
Je kunt zelf niet zien of een zadel goed ligt zonder kennis (dus echt een opleiding), wel kun je zien of het heel slecht ligt. Een slecht liggend zadel "kiept" als je voor of achteraan het zadel iets druk geeft. En als er geen ruimte is bij de schoft (zadel raakt schoft) dan is de kamer/boom te breed. Ook als je niet geheel door de zadelkamer van voor naar achteren kan kijken, is het zadel niet passend. Een zadel dat op het eerste oog goed lijkt te liggen, kan alsnog niet passen om heel veel redenen.

Dus: haal er echt een zadelpasser bij. Een slecht zadel kan echt je paard "vernielen".

dank je...dat zijn al enkele tips en ga ik zeker eens uitproberen.
en verder tja...iemand zoeken in m'n buurt die er wat van kent....want zou niet weten waar ik hier zo iemand kan vinden.
grtz

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 07:06

vaak hebben ruitersport zaken ook wel een zadelpasservice... kun je even informeren..