Belangrijk voor keuze leverancier zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_01

Belangrijk voor keuze leverancier zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 11:08

Ik ga binnenkort beginnen met mijn zadelservice. Om dat goed te kunnen doen heb ik jullie advies nodig. Wat vinden jullie nu belangrijk bij de keuze voor een leverancier voor je zadel:

Moet ik me op één merk richten of juist meer?
Moet ik de rug van het paard opmeten of gewoon de zadel passen en uitproberen met klanten?
Moet ik een standaard controle na een paar maanden uitvoeren? Zo ja, na hoeveel maanden
Moeten ik de zadels uit voorraad kunnen leveren?
Moeten ik bekende merken leveren of mogen het ook onbekende merken zijn?
Hoe snel moet ik voor aan afspraak lang kunnen komen nadat je belt?
Hoeveel pas-zadels moet ik mee kunnen nemen?
Moet ik merken verkopen waar bekende ruiters mee rijden?
Hebben jullie nog meer punten waar ik op moet letten of andere ideeen?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:24

ik ben heel verbaasd..dat je dit nog moet vragen als je al bijna gaat beginnen met je zadelservice. ;)

Alles valt of staat met jouw kwaliteit van zadelpassen zelf, kun je nog zo'n dure /goedkopere merken verkomen als je een zadel verkoopt dat uiteindelijk niet goed ligt krijg je veel negatieve reclame. ;)

Heb je opleidingen oid hierin gevolgd? of jaren bij een bekende firma gewerkt oid?

Moet ik me op één merk richten of juist meer? MEERDERE

Moet ik de rug van het paard opmeten of gewoon de zadel passen en uitproberen met klanten? BEIDE (ieder merk valt anders en ik verwacht van een zadelmaker/service dat hij/zij bij voorbaat al weer als hij de rug van mijn paard ziet dat bv een kieffer model X oid niet gaat passen...), iemand die er 20x niet passende zadels oplegd heb ik geen vertrouwen in.

Moet ik een standaard controle na een paar maanden uitvoeren? Zo ja, na hoeveel maanden. JA als je service wilt leveren wel denk zo na 6-12 maanden. Ook is het vrij standaard om een GRATIS opvulbeurt aan te bieden

Moeten ik de zadels uit voorraad kunnen leveren?NEE is voor mij niet belangrijk, ik wacht liever een x aantal weken ipv dat jij mij dat ene zadel wat je op voorraad hebt en wat eigenlijk een pietsje te klein probeert te verkopen

Moeten ik bekende merken leveren of mogen het ook onbekende merken zijn? BEIDE, mensen zijn soms erg merk gericht..als jij alleen onbekende merken verkoopt vrees ik dat je snel zonder werk zal zitten

Hoe snel moet ik voor aan afspraak lang kunnen komen nadat je belt? toch wel binnen 1,5 week

Hoeveel pas-zadels moet ik mee kunnen nemen? (nieuwe? denk toch wel stuk of 10-15...) maar je kunt dit aantal ook beperken door eerst een gesprekje met mogelijke klant te voeren over bv prijsklasse..(heeft geen nu om een zadel van 2500 euro mee te nemen..en budget is 1500...)

Moet ik merken verkopen waar bekende ruiters mee rijden? Maakt mij niets uit (vaak rijden deze ruiters op speciaal op het paard aangepaste/gemaakte zadels..en dat is niet te vergelijken met confectie zadels)

Hebben jullie nog meer punten waar ik op moet letten of andere ideeen?NOPES iig veel succes en denk dat het niet mee zal vallen om op te vallen tussen de gevestigde orde, of je moet al een goede naam hebben opgebouwd als zadelpasser/aanmeter.

Iig veel succes