na 5x opvullen, zadel nog niet goed.. what to do?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marit_xx

na 5x opvullen, zadel nog niet goed.. what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 11:56

beste bokkers!

ik heb sinds december een probleem met me zadel, hij ligt heel erg krap op mijn pony haar schoft, knelt op rechts als ik erop zit en hij zakt in op het punt waar ik zit.
In december is Willem van Wijk geweest en ik dacht mooi probleem opgelost, niet dus. Weer gebeld en zonder problemen is hij nog een keer gekomen. helaas vond ik dat hij de 2e keer niet echt netjes qua uitspraken, maar goed, als mijn zadel maar goed zou liggen, weer was dit niet het geval, dus ik besloot hem niet meer te laten komen.
Toen Van Rijs maar weer gebeld waar ik mijn zadel vandaan heb. Ben bij hun langs geweest, maar weer lag mijn zadel op het moment van aanpassen goed, maar 2 dagen daarna niet meer. Van Rijs weer gebeld, weer gekomen, nog meer aangepast, volgende dag lag hij nog steeds niet goed. Weer gebeld, weer gekomen, toen kreeg ik een stel viltjes die ik onder mijn zadel moet leggen. dit is een tijdje goed gegaan, maar sinds 2 weken loopt me pony nog beter met een knellend zadel dan met die viltjes.
Van Rijs wist zelf de laatste keer ook niet meer wat hij eraan kon doen, dus vandaar deze oplossing met de viltjes, hij vertelde me ook dat als me pony hierop na een tijdje in de staak zou gaan, ik ze er onder uit moest halen en dat dan me zadel goed zou liggen. Nou niet dus, hij ligt nog slechter als eerst.

Nu ligt mijn zadel dus weer niet goed, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Mijn ouders hebben al gezegd dat ze niet een heel nieuw zadel willen aanschaffen, maar ik zou mijn zadel dat ik nu heb wel inkunnen wisselen voor een ander zadel met een beetje bijbetalen. Dit is alleen nog nooit voorgesteld door Van Rijs.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, weer een zadelmaker laten komen en laten opvullen? Zadelmaker laten komen voor een nieuw zadel? En welke zadelmaker zou ik dan doen? Ik ben eigenlijk een beetje heel erg klaar met van Rijs, hun service slaat nergens op, ik sta al 91343x in hun boek of Jan mij terug kan bellen, maar wordt nooit gebeld, ook hoor ik vaak dat als je je zadel wilt inwisselen voor een ander, ze je een veel goedkoper zadel geven dan dat jouw zadel waard is. maar aan de andere kant zou ik ook niet weten wie ik wel zou laten kunnen komen?

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met tips oid? ik weet het namelijk echt niet meer!
Oja mijn pony is een smalle NRPS, bijna helemaal arabier, rond geript, 19 jaar, iets hogere schoft en heeft een korte rug. niet echt een makkelijk type dus..

xSimonee

Re: na 5x opvullen, zadel nog niet goed.. what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:00

Een andere zadelmaker laten komen, laten kijken of die nog kan opvullen en anders vragen of je daar je zadel kan in ruilen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:10

Als je het verhaal zo leest ga je twijfelen of het zadel uberhaupt wel passend te krijgen is en geschikt is voor jou pony. Vaak is ook erg moeilijk om iets te vinden wat goed wil blijven liggen op een pony van dat postuur maar je zou toch zeggen dat het wel moet kunnen.. Misschien moet je toch overwegen om voor echt maatwerk te gaan (hulsebos, Wow, Arno Brandt enz.) ondanks dat het dan een hoop geld kost.. Arno Brandt heeft voor een redelijk nette prijs een zadel wat helemaal naar wens van ruiter en paard gemaakt is. Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken op bokt en dan kom je een topic er over tegen waar je een hoop kunt lezen over de ervaringen van medebokkers..

Suc6!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:13

Ja daar staat helaas de firma van Rijs om bekend..Ik kan je Ninon Schutte aanraden van http://www.zadelatelier.nl Ze past nieuwe zadels aan maar ze komt ook om te kijken of je eigen zadel nog te redden valt..

Succes..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:16

boomloos gaan rijden? :o
en ik denk anders dat je idd toch een ander zadel moet kopen, want volgens mij past hij gewoon niet.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:18

Elco schreef:
Ja daar staat helaas de firma van Rijs om bekend..Ik kan je Ninon Schutte aanraden van http://www.zadelatelier.nl Ze past nieuwe zadels aan maar ze komt ook om te kijken of je eigen zadel nog te redden valt..

Succes..

Meen dat zij tegenwoordig geen nieuwe klanten meer aan neemt voor het aanpassen van zadels van andere merken.. Maar inderdaad ook een zadelmaker waar je heel veel goede verhalen van hoort! :j

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:25

mocht je een tijdelijke oplossing vinden voor niet al te veel geld kijk dan eens naar de knightrider neptunus... nu bij agradi 170,- geloof ik en de losse bomen zijn een tientje...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:28

Champie_Me schreef:
mocht je een tijdelijke oplossing vinden voor niet al te veel geld kijk dan eens naar de knightrider neptunus... nu bij agradi 170,- geloof ik en de losse bomen zijn een tientje...

Als TS nu een zadel heeft wat al door meerdere zadelmakers gezien is en waar nog geen oplossing voor gevonden is denk ik niet dat je het met een zadel van kwaliteit "bagger" met een verwisselbaar kopijzer op gaat kunnen lossen. :=

bebikaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:30

Ik heb nog een tip voor je, eigenlijk hetzelfde verhaal als flevolander: http://www.zorzas.nl/index.php
Echt de moeite waard om Karin eens te bellen denk ik..

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 14:10

oke iedereen heel erg bedankt, ik ga even wat rondkijken en rondbellen.
als nog meer mensen tips hebben graag!

heb net trouwens ook divoza aan de lijn gehad. iemand daar ervaringen mee?
En weet iemand of je ergens de boommaat van je zadel terug kan vinden?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:14

boommaat is meestal terug te vinden onder je zweetblad(en) hangt een beetje van het merk af waar het vermeld staat. Divoza zou ik persoonlijk niet voor kiezen.. Het is grote winkel met een commerciele instelling..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:21

marit_xx schreef:
oke iedereen heel erg bedankt, ik ga even wat rondkijken en rondbellen.
als nog meer mensen tips hebben graag!

heb net trouwens ook divoza aan de lijn gehad. iemand daar ervaringen mee?
En weet iemand of je ergens de boommaat van je zadel terug kan vinden?

als je even zoekt op divoza vind je een topic waar in de zadelpasservice erg slecht naar voren komt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:28

Altijd hetzelfde gezeur met die zadelmakers. :D

Geef Ninon Schutte maar een belletje, die kan je direct zonder poeha zeggen waar je aan toe bent.
Divoza raad ik je ook af.

Succes!

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:32

ik zou idd ook een andere zadelmaker bellen en kijken of die er misschien nog iets aan kan doen ... desnoods inruilen :j .

met divoza heb ik wel goede ervaringen , heb mijn rossner amerika nu bijna 2,5 jaar en bevalt nogsteeds super . ligt ook prima op mijn paard en ik vind het wel een goede service maar idd je leest ook wel slechte ervaringen erover .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:47

ik zou ook eens bij de boomloze zadels kijken als ik jou was

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:49

bebikaya schreef:
Ik heb nog een tip voor je, eigenlijk hetzelfde verhaal als flevolander: http://www.zorzas.nl/index.php
Echt de moeite waard om Karin eens te bellen denk ik..

Inderdaad een aanrader :j
Ze heeft mij met mijn haflinger de laatste keer goed geholpen.
Met het uitgebreide consult bekijkt ze heel je paard, daarna in combinatie met je zadel én past het ter plekke aan (als het aangepast kan worden).