Halverlenger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Halverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 08:05

Iemand ervaring met een halsverlenger? Door het bit, tussen en voorbenen door en dan over de rug? Kan ik hiervoor een gewoon elastiek gebruiken uit mijn oma's garnituren kast? (Bij wijze van spreken) :+ . Hij moet erg los komen te zitten. Iemand foto's van zijn paard of pony waarbij het op deze wijze bevestigd is?

Voordat ik heel bokt over me heen krijg met allerhande ongevraagde meningen over hulpteugels : Ik ga dit doen op advies van mijn osteopaat, so stay on topic.

Gebruik je deze methode dan hoor ik graag hoe.

Alvast bedankt!

Champie_Me

Re: Halverlenger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:24

Ik weet dat je hier niet om vraagt maar nieuw zijn ze rond de 10,- persoonlijk zou ik daar zelf niet mee gaan knoeien dan...

Verder is zover ik weet de standaard methode hoofd bit zijkant singel

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:39

Volgens mij doe je een halsverlenger {van elastiek dus} zoals Champie_me zegt. Je kunt dat ding boven op zijn hoofd korter of langer maken. Wat je osteopaath bedoelt wordt eigenlijk gewoon met een koord gedaan. Ik gebruik gewoon een simpel touwtje van de gamma met aan beide uiteinden een musketon. Ik leg het midden van het touw net achter de schoft,dan de twee uiteinden langs de ribben naar beneden, tussen de voorbenen door en dan beide uiteinden dmv die musketon's vastmaken aan het bit. Wat handig is om die twee uiteinden eerst nog door een apart {haar} elastiekje te halen {waar ze samen komen tussen de voorbenen}. Zo voorkom je dat die touwtjes eventueel gaan snijden tussen de voorbenen en de borst/buik. Eventueel korter maken doe je dan op de rug. Op deze manier longeren krijg je de paarden voorwaarts neerwaarts en met de neus voor de loodlijn. Het is wel handig als ze bekend zijn met bijgezet longeren {met longeersingel en touwtjes}.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 09:22

Thanx! daar heb ik wat aan ;)

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:07

ik PB je wel even, hier wordt hij ook gebruikt.
alleen ik wil liever geen foto online zetten;)