Hallo bokkers,
Ik zit een beetje met een probleem en dacht misschien kan bokt mij hier meer over vertellen.
Vorige week donderdag is er een osteopaat bij mijn (bijrijd) paard geweest. ze zat vast en is hieraan geholpen.
Ze vroeg of ze ook even mijn zadel mocht zien en heeft deze daarna gecontroleerd. ze zei dat het zadel zelf goed lag, dieptepunt zat nu goed, alleen vond ze de kussens erg hard en versmalde de kamer aan de achterkant van het zadel iets.
Zei raade mij een (gediplomeerde) zadel maker aan om dit te herstellen. Dezelfde avond heb ik naar deze mevrouw gebeld en gevraagd wat zij voor ons kon betekenen. Ze zou 2 keer langskomen, 1 keer om te kijken naar het paard en het zadel, dan zou ze het zadel ong een week meenemen (helemaal leeghalen en opnieuw vullen, en daarna na het passen en stukje rijden zonodig bijvullen. in totaal was dit 250 euro.
De boer waar dit paard van is vond dit erg veel geld en wou graag verder kijken. We hebben dit zadel een jaar geleden gekocht bij een(bekende) ruitersportzaak (was een 2e hands) en we besloten om deze zaak te bellen om te vragen wat zij voor ons konden betekenen. Nu zegt deze mevrouw dat de binnenkant van een zadel niet hard kan worden, en dat als ik het zadel een paar keer (stuk of 5) flink zou olieën het al een stuk soepeler zijn. Ook zei deze mevrouw dat als het helemaal leeggehaald zou worden het 60 euro per uur zou kosten.
Nu vraag ik mij af : kan een zadel hard worden?
Wat zouden jullie doen? en hoeveel uur zou het ongeveel kosten om een zadel leeg te halen en opnieuw te vullen?
Het is een zwart Stübben dressuur zadel
Bedankt voor het lezen/meedenken