transportbescherming trekpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

transportbescherming trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:52

ik heb twee trekpaarden, waarvan eentje die helaas CPL heeft, deze is ook mijn rijpaard, en gaat vrij vaak mee op de trailer.
ik heb nu echter een eigen 1.5 paards trailer gekocht, die toch wat krapper is dan een 2 paards (staat zonder tussenschot), dus ik zou ze graag bescherming omdoen.
Helaas, door de cpl laat ze zich niet graag aan haar benen aanraken, dus bandages zijn geen ideaal plan (plus ook vaak natte sokken onder bandages, nah)
ik zoek dus transportbeschermers, hoge of lage, in maat trekpaard die betaalbaar zijn.
OF iemand die transportbeschermers kan maken (of de mijne kan aanpassen) voor een niet al te dure prijs.

andere opties zijn ook welkom!

Anoniem

Re: transportbescherming trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:18

Er zijn (nog niet zo lang) aparte peesbeschermers voor Trekpaarden.
Ik weet niet of je daar iets aan hebt en ze zijn vrij prijzig, maar dat geldt voor bijna alle Trekpaardenproducten. :o

*Klik*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 17:30

oh, die zijn leuk, maar idd, 9 euro is wel heel veel geld (zeker omdat ik geen bescherming gebruik tijdens het rijden.)
idd, trekpaardproducten zijn duur. bij nickyu haal ik nog goedkoop materiaal, maar toch.
Maar heel erg bedankt voor de link, die gaan in mijn favorieten, en als ik geen andere oplossing vind ...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 17:31

http://www.kaltblutshop.biz/Pferdeschut ... ueter.html
deze vind ik ook. echter is mijn duits bagger (lees: ik spreek geen letter duits :D) dus ik begrijp totaal niet wat ze
zeggen :P

en van de eerste, staat er vordergamaschen en eronder hintergamaschen + 6 euro. wat betekend dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:44

Waren ze maar 9 euro.. :+

Mijn Duits is ook echt heel slecht. :')
Maar die eerste is geloof ik voor en de andere achter, dus de achterbeschermers zijn 6 euro duurder.
Deze zijn volgens mij wel om benen te koelen, bijv. bij een warm been door blessure, maar misschien kun je ze ook als transportbeschermers gebruiken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 17:46

ohjee, 90 euro dus :+

en nogmaals ohjee, kosten ze dus 90 euro voor de voorbeschermers, en 96 euro voor de achterbenen!?
hmmm, denk dat ik ze maar wat bandages omknup :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:01

Dan hoop ik dat je een luxe gebouwd [ras] hebt. :D
Bij Kim krijg je met heel veel moeite net het klittebandje van de voorbenen vast, achter is te dik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 18:03

Kim is denk ik een stukje zwaarder gebouwd dan de mijne.
maar ik heb die bandages van de lidl, eerst wat fleece, en daarna een elastisch stuk, dus ik kan daar wat zeuren wbh aansnoeren of wat losser laten :D
maar ik kom ook niet op de juiste plek uit hoor, krijg net wel het klittenbandje vast :D
maar ik ben eerlijk gezegd te lui om te bandageren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:29

Ik heb altijd het probleem dat ik de eerste 4 keer de bandage verkeerd om heb gedaan, waardoor het klittebandje aan de verkeerde kant zit. :=
Dus opnieuw oprollen en ondertussen vergeten hoe het dan wel moest, dus weer verkeerd.
En dat per been..

Ik heb deze nog wel bij mijn favorieten staan, misschien kun je haar eens vragen?
[EA-CO] [maatwerk] paardensport [XXXS-XXXL] *nieuw assortiment*

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:41

Waarom dan bescherming? :)
Mijn pony staat altijd in een 2 paards trailer met tussenschot, en mijn vorige vz fjord ook.
Heb nog nooit blesures oid gehad, als je voorzichtig rijd is het niet echt nodig lijkt me :)
Mijn pony staat 1 of 2 x per 2 weken op de trailer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 18:45

Normaal staat ze ook vrij rustig, en heb ik idd geen bescherming om.
echter mijn nieuwe trailer is een smallere dan ze gewend is, en ze is nogal onstuimig om deraf te gaan (lees: ze vliegt in 1 maal achteruit)
dus de kans is reeel dat ze wel eens mispakt aan de breedte van de klep en eraf schier oid, en eerlijk gezegd: liever voorkomen dan genezen (want door de CPL is de huid op haar benen al niet zo sterk, dus ze verwond zich vlugger dan normale paarden zeg maar, en verwondingen genezen erg traag en met restanten, bobbels en richels dus)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:46

Idd, beter voorkomen dan genezen.
Van HH heb je hele grote maat springschoenen, miss past dat bij trekpaarden? En dan bandages om?

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:56

heb je al eens gewone transport beschermers gepast? mss past het wel gewoon...
bij eppeljack heb je ze voor 30 euro

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 19:05

jup, heb ik gedaan, en ik heb op de kleinste plekken ruim 10 cm klittenband te kort, en op de grootste plekken rond de 20 cm.
klittenband laten verwijderen en nieuw opzetten ging rond de 100 euro kosten bij de schoenmaker...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 19:06

_Amigo schreef:
Idd, beter voorkomen dan genezen.
Van HH heb je hele grote maat springschoenen, miss past dat bij trekpaarden? En dan bandages om?

springschoenen grootste maat heb ik ook 20 cm tekort. zelfs met het klittenband ertussen voor de shires is het te klein voor mijn belgje :D
ze heeft vooral grote hoeven en kogels, de pijpbenen zelf zijn nog relatief smal.
om een beeld te geven:
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:43

Springschoenen en strijklappen zijn er sowieso in trekpaardenmaat! Bij de PHC rijden er nl ook een aantal mee. Heb alleen geen idee van merken en prijzen....Misschien eens contact leggen met Paree? Wellicht weet hij van hoe en wat?

Maar ze staat dan los in een 2 paardstrailer? Da's wel heel ruim, of niet? Die van mij staan ook gewoon met zn 2en in een 2paards en nog nooit wat gehad ofzo! Gaat keurig altijd! *klopt wel gelijk afnatuurlijk* Alleen staat ze ook met schot.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:48

Jaan81 schreef:
Springschoenen en strijklappen zijn er sowieso in trekpaardenmaat! Bij de PHC rijden er nl ook een aantal mee. Heb alleen geen idee van merken en prijzen....Misschien eens contact leggen met Paree? Wellicht weet hij van hoe en wat?

Maar ze staat dan los in een 2 paardstrailer? Da's wel heel ruim, of niet? Die van mij staan ook gewoon met zn 2en in een 2paards en nog nooit wat gehad ofzo! Gaat keurig altijd! *klopt wel gelijk afnatuurlijk* Alleen staat ze ook met schot.

Bij ons staat een van de paarden ook alleen en zonder tussenschot in een 2 paardtrailer, omdat ze tussen schot paniekerig raakt!
De 2 jonge paarden leren we gewoon tussen schot te laden en te staan! ;)

Zou je niet gewoon bandages om doen, als het alleen voor het eruit lopen is en verder niet voor het rijden??
Deze beschermen ook voldoende als er niet constant (zoals bij rijden) wordt aangetikt of gestreken.
Succes!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 21:56

ja, ze staat alleen in tweepaardstrailer, met tussenschot panikeert ze en molt de boel.
nieuwe trailer is een anderhalfpaards (binnenruimte iets meer dan 1m) dus dan staat ze minder ruim.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:30