goed zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miepietjuh

goed zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:44

Heey!
ik krijg binnenkort een pony die ik zeg maar voor 2 jaar mag ''hebben'' en voor die twee jaar zocht ik een zadel/hoofdstel/halster enzovoort. Omdat mijn huidige spullen met mijn huidige pony worden meeverkocht.
aangezien het voor 2 jaar is zoek ik een goed zadel maar het hoeft ook geen geweldig zadel te zijn.
Ik kwam toen via marktplaats op de site van interhippique zag ik bij zadels en dan sets een set staan met zadel inclusief beugels, beugelriemen en singel/hoofdstel/halster +touw /bandages/dekje. Voor maar 199 euro.

Heeft iemand ervaring met dit zadel? Het halster enzo hoeft niet zo goed te zijn maar van het zadel wil ik toch wel wat revieuws.

dus iemand?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:46

ik denk ten eerste dat een zadel moet passen op de pony :)*

voor je naar een prijs gaat kijken van een bepaalde aanbieding..want je kan die hele set kopen..maar als het zadel niet past heb je er weinig aan,of je moet de pony kapot willen rijden..

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:21

Leuke voordelige set om mee te beginnen voor mensen met kleinere beurs voor recreatief gebruik of voor inrijden/beleren. [ mits het zadel netjes past] Niet geschikt als je hogere eisen aan een zadel stelt.
Zitcomfort en duurzaamheid niet te vergelijken met duurdere merken, maar dat kan ook niet voor het geld.
Alle toebehoren zijn zeker voor de prijs van een nette kwaliteit.
Deze zadels zijn afkomstig van de Duitse leverancier Loesdau.
De zadels hebben redelijk bredere vlakkere kussens. Zijn niet geschikt voor smalle bouw en of hoge schoft. Het leer is best redelijk maar natuurlijk niet van een top kwaliteit. Verkleuring over het algemeen sneller als bij de duurdere zadels. [overigens wel weer makkelijk bij te werken]
Het zadel heeft een wat vlakkere zit. Gelijk gevulde kussens en rechte bomen, dat is dit Duitse bedrijf wel toe te vertrouwen. Daar zijn geen problemen mee te verwachten.

groetjes
Anja, Interhippique

Muronia

Re: goed zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:25

Ik zou persoonlijk liever voor een goede tweedehands gaan kijken als ik je was. Ik heb een paar zadels van interhippique in handen gehad en ze zitten ontzettend breed , het leer is niet zacht en ik heb een aantal gezien die ronduit scheef waren. Daarnaast is de service van interhippique zo goed als tot de deur (uit eigen ervaring gebleken). Moet ze wel nageven dat ze voor het oog mooi zijn en in allerlei kleurtjes verkrijgbaar.

maar als je lekker wilt zitten en je paard een plezier wilt doen, kijk dan naar een iets ouder a of b merk zadel die uiteraard wel goed moet passen.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:57

Interhippique heeft héél veel verschillende merken zadels
Met vlakke, middeldiepe, diepe, smalle of brede zit. Dit is afhankelijk van wat je zelf prettig vindt.
Er zijn juist veel verschillende merken, omdat ieder paard weer anders is gebouwd en er ook verschillen zijn in wat een ruiter prettig vindt. Beslist geen zadels met alleen een brede zit, Dat is onmogelijk met zoveel verschillende zadels van verschillende leveranciers.
Er zijn zadels in kunststof, in soepeler leer en ook in dikker zeker in het begin stugger leer.
Een en ander is ook afhankelijk van de prijs van een zadel. De goedkopere zadels zijn geschikt voor bijvoorbeeld inrijden, beleren, paarden in de groei en recreatief gebruik.
Daarnaast is er ook een uitgebreide collectie middenklasse zadels in veel verschillende merken.
De prijs geeft een indicatie over duurzaamheid,kwaliteit en waar het zadel voor geschikt is.
Wij doen ons best om iedereen voor te lichten wat er van een bepaald zadel verwacht kan worden en er zijn natuurlijk verschillen tussen een goedkoop of duur merk.
Een eenheidszadel hebben wij niet met zoveel verschillende merken.
Er is zeker ook geen garantie tot de deur.
De zadels worden verkocht met garantie, mogen worden gepast, worden beoordeelt door deskundige of zadelmaker. Niet goed is ruilen of geld terug.
Mocht er sprake zijn van een fabricage fout, dan doen wij ons uiterste best om dit tot tevredenheid op te lossen. Een fabricage fout kan voorkomen. Hoe vervelend dat ook is. En dat heeft niets te maken met de prijs van een zadel. Dit komt ook voor bij de echt dure zadels van welk merk dan ook. Alle voorwaarden met betrekking tot ruilen en garantie staan ook op de site en worden aangegeven op de aankoopbon.
Voor zover wij weten zijn er geen klachten geweest die niet naar tevredenheid zijn opgelost. Het spijt mij dan ook als dit wel is voorgekomen. :oo
Wij streven ernaar om het beste te leveren wat in een bepaalde prijsklasse mogelijk is, of het nu om de lage of middenprijsklasse gaat. Momenteel zijn wij onder andere leverancier van Loesdau, Wintec, Eric Thomas, Norton, Kentaur, Knight Rider, Tekna, Thorowgood, Harrys Horse, Kent &Masters.
Deze collectie wordt nog steeds verder uitgebreid onder ander met Bates.
Daarnaast worden alle merkloze goedkope leren zadels vervangen door zadels met kunststof bomen met verwisselbaar kopijzer van uitstekend leveranciers. Wij steven doorlopend naar verbetering en inovatie. Er is niets zo vervelend als er iets niet goed is of niet voldoet. Wij menen met onze huidige leveranciers over een uitstekende en een van de grotere collectie zadels te beschikken in de lagere en middenprijsklasse.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:09

ik zou kijken voor een leuk stubben zadel 2dehands die vind je vaak binnen jou prijsklasse of een ander 2dehands merk zadel.
ik had voor heen ook altijd goedkope zadels,en nu een 2dehands stubben.en wat een verschil voor mij maar zeker ook voor mijn paard.
of een boomloos zadel hier ben ik zelf ook erg tevreden over

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:10

ihp schreef:
Interhippique heeft héél veel verschillende merken zadels
Met vlakke, middeldiepe, diepe, smalle of brede zit. Dit is afhankelijk van wat je zelf prettig vindt.
Er zijn juist veel verschillende merken, omdat ieder paard weer anders is gebouwd en er ook verschillen zijn in wat een ruiter prettig vindt. Beslist geen zadels met alleen een brede zit, Dat is onmogelijk met zoveel verschillende zadels van verschillende leveranciers.
Er zijn zadels in kunststof, in soepeler leer en ook in dikker zeker in het begin stugger leer.
Een en ander is ook afhankelijk van de prijs van een zadel. De goedkopere zadels zijn geschikt voor bijvoorbeeld inrijden, beleren, paarden in de groei en recreatief gebruik.
Daarnaast is er ook een uitgebreide collectie middenklasse zadels in veel verschillende merken.
De prijs geeft een indicatie over duurzaamheid,kwaliteit en waar het zadel voor geschikt is.
Wij doen ons best om iedereen voor te lichten wat er van een bepaald zadel verwacht kan worden en er zijn natuurlijk verschillen tussen een goedkoop of duur merk.
Een eenheidszadel hebben wij niet met zoveel verschillende merken.
Er is zeker ook geen garantie tot de deur.
De zadels worden verkocht met garantie, mogen worden gepast, worden beoordeelt door deskundige of zadelmaker. Niet goed is ruilen of geld terug.
Mocht er sprake zijn van een fabricage fout, dan doen wij ons uiterste best om dit tot tevredenheid op te lossen. Een fabricage fout kan voorkomen. Hoe vervelend dat ook is. En dat heeft niets te maken met de prijs van een zadel. Dit komt ook voor bij de echt dure zadels van welk merk dan ook. Alle voorwaarden met betrekking tot ruilen en garantie staan ook op de site en worden aangegeven op de aankoopbon.
Voor zover wij weten zijn er geen klachten geweest die niet naar tevredenheid zijn opgelost. Het spijt mij dan ook als dit wel is voorgekomen. :oo
Wij streven ernaar om het beste te leveren wat in een bepaalde prijsklasse mogelijk is, of het nu om de lage of middenprijsklasse gaat. Momenteel zijn wij onder andere leverancier van Loesdau, Wintec, Eric Thomas, Norton, Kentaur, Knight Rider, Tekna, Thorowgood, Harrys Horse, Kent &Masters.
Deze collectie wordt nog steeds verder uitgebreid onder ander met Bates.
Daarnaast worden alle merkloze goedkope leren zadels vervangen door zadels met kunststof bomen met verwisselbaar kopijzer van uitstekend leveranciers. Wij steven doorlopend naar verbetering en inovatie. Er is niets zo vervelend als er iets niet goed is of niet voldoet. Wij menen met onze huidige leveranciers over een uitstekende en een van de grotere collectie zadels te beschikken in de lagere en middenprijsklasse.

Precies en daarom kreeg ik alleen een banketstaaf berichtje dat het pech hebben was dat ik een kats scheef zadel met aankoopbon had, maar geld terug of een ander zadel? Dacht het niet he.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:38

Bij klachten word het zadel altijd beoordeelt door de zadelmaker en als er iets niet goed is wordt dit gerepareerd of het zadel wordt vervangen.
Een klacht wordt niet domweg afgedaan als pech. De klacht wordt altijd beoordeelt.
Ben heel benieuwd waarom het ging. Misschien wil je emails als je die nog hebt even aan mij doorsturen via info@interhippique.nl ? Zodat wij in de gelegenheid zijn om na te zoeken waar iets mis is gegaan? Is het zadel dan niet bij nterhippique beoordeelt en voor controlle naar de zadelmaker gegaan?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:24

Ik zou geen ihp nemen, 2 jaar is daar denk ik te lang voor. Probeer via een zadelmaker een goed tweedehands zadel te krijgen, dat zakt ook niet veel in waarde, wintec, thorowgood oid kan voor jou wel fijn zijn.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:44

oke... ik ga er even over denken.
Het klinkt wel allemaal goed, ihp nog bedankt voor het advies!
meer (slechte) ervaringen met ihp of is de rest wel allemaal tevreden?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 14:51

Hele slechte ervaringen met interhippique, ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens en dan vindt je veel slechte verhalen over interhippique. Het is veel verstandiger om op zoek te gaan naar een tweedehands zadel. Natuurlijk wel een goede zadelpasser laten komen. Het is misschien maar voor twee jaar, maar als de pony in die twee jaar een slecht passend zadel heeft, dan kan hij daar de rest van zijn leven last van blijven houden.
Een goed tweedehands ponyzadel kan je vrij makkelijk via marktplaats etc. vinden, maar het beste is om een zadelpasser te bellen en hem je budget te geven. Dan weet je zeker dat je een goed passend zadel hebt waar jij en de pony een hoop plezier mee kunnen hebben.
Ga alsjeblieft niet naar interhippique, zadelmarkt etc. Die staan erom bekend dat ze slechte kwaliteit zadels leveren. Natuurlijk zullen er heus wel goede zadels in die winkel te krijgen zijn, maar een leek pikt die er echt niet uit. Bovendien zijn ook daar de goede zadels meestal pas in een hogere prijsklasse te vinden. Voor 150 euro is het echt onmogelijk om een hele nieuwe zadelset inc. hoofdstel etc. te kopen. Goedkoop is duurkoop!

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:21

Het klopt zeker, van de goedkope zadels kan je zeker niet dezelfde verwachtingen hebben als een zadel in de hogere prijsklasse. Dat bestaat gewoon niet. Interhippique doet zijn best iedereen voor te lichten over wat je van een bepaald zadel kan verwachten. En wat de verschillen zijn met de duurdere zadels zoals Wintec, Thorrowgood, Rossner enzovoort die bij Interhippique ook allemaal verkocht worden. Ook al ben je leek, wij doen het niet anders voor als het is en verkopen geen zadel van 200 euro met het verhaal erbij dat het een zadel is in de kwaliteit van…. Tja noem maar een goed merk. Ook heeft iedereen de gelegenheid om het zadel te passen en te laten beoordelen door een deskundige [ niet tevreden is geld terug]. Misschien tot vervelens toe dat ik het herhaal; maar de goedkope zadels zijn geschikt voor inrijden, beleren, en de zadels met verwisselbare boom ook prima voor paarden in de groei, als starters zadel. En of het nu goedkoop is of duur,nieuw of 2ehands, het blijft belangrijk dat het zadel goed past, de combinatie paard/ruiter/zadel klopt en het paard goed op het zadel reageert. Beoordeling door deskundige of gebruik maken van goede passervice/zadelmaker heeft altijd de voorkeur.
Als het paard verder is uitgegroeid, je meer hebt gespaard of er gaan hogere eisen gesteld worden aan zitcomfort, duurzaamheid, kwaliteit of je wil richting wedstrijdsport dan zal een goedkoop zadeltje niet meer voldoen. De afschrijving is dan niet echt schrikbarend te noemen, ook al gebruik je het zadel 1 of 2 jaar. Voor klanten die een starters zadeltje hebben gekocht en na verloop van tijd een duurder middenklasse merk overwegen zijn er altijd leuke acties of wordt er een aanbieding gemaakt. Zodat het middenklasse zadel tegen een zeer aantrekkelijke prijs aangeschaft kan worden.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 16:52

okeee... het klinkt allemaal wel goed ihp, maar als de mensen niet tevreden zijn......
ik ga even rondkijken :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:53

Ja als verkoper bij interhippique ben je haast verplicht om deze verkooppraatjes te houden. Niet dat ik jou daar persoonlijk op aan wil vallen, jij wil natuurlijk ook alleen maar klanten binnen halen.

TS zoek maar eens op ervaringen van bokkers met winkels als interhippique, daar zitten heel veel slechte verhalen tussen. Van zadels die volkomen scheef en verkeerd gevuld waren, tot slechte kwaliteit van de gebruikte materialen en slechte service.
Het beste is toch echt om een onafhankelijke zadelmaker te bellen en daarmee te overleggen.

Overigens nog even off-topic, een paard inrijden of opleren met een goedkoop zadel van zadelmarkt etc. is wel het laatste wat ik zou doen. Een goed passend zadel erop dat is aangemeten door een zadelmaker is nog altijd het beste, helemaal voor die weken dat je voor een paard de basis voor zijn hele verdere leven legt. Als je voor safe wilt gaan in de eerste maanden na inrijden en niet het budget hebt voor meerdere keren zadels aanpassen/wisselen dan is boomloos nog altijd een optie. Met name de basisversie van de ghost is daar goed geschikt voor, barefoot en freeform etc. kan ook, maar is iets minder flexibel dan de ghost.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 18:25

InekeH87 schreef:
Ja als verkoper bij interhippique ben je haast verplicht om deze verkooppraatjes te houden. Niet dat ik jou daar persoonlijk op aan wil vallen, jij wil natuurlijk ook alleen maar klanten binnen halen.

TS zoek maar eens op ervaringen van bokkers met winkels als interhippique, daar zitten heel veel slechte verhalen tussen. Van zadels die volkomen scheef en verkeerd gevuld waren, tot slechte kwaliteit van de gebruikte materialen en slechte service.
Het beste is toch echt om een onafhankelijke zadelmaker te bellen en daarmee te overleggen.

Overigens nog even off-topic, een paard inrijden of opleren met een goedkoop zadel van zadelmarkt etc. is wel het laatste wat ik zou doen. Een goed passend zadel erop dat is aangemeten door een zadelmaker is nog altijd het beste, helemaal voor die weken dat je voor een paard de basis voor zijn hele verdere leven legt. Als je voor safe wilt gaan in de eerste maanden na inrijden en niet het budget hebt voor meerdere keren zadels aanpassen/wisselen dan is boomloos nog altijd een optie. Met name de basisversie van de ghost is daar goed geschikt voor, barefoot en freeform etc. kan ook, maar is iets minder flexibel dan de ghost.

oke, dankjewel, ik zal dat maar gaan doen! ik ga het paard niet opleren hoor, gewoon twee jaar mee doen alsof het m'n eigen paard is tot het kleinkind van die man erop kan.

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:33

Nee het gaat hier zeker niet om klanten binnen halen of verkooppraatjes.
Reageer op de berichtjes en op de vraag wat er verwacht kan worden van de zadelset van 200 euro.
Wil graag nuanceren dat er veel verschillen zijn tussen goedkoop en middenklasse [ of hogere klasse].
Dat je daar absoluut niet dezelfde verwachtingen van moet hebben
En toch een klein beetje een taboe doorbreken dat goedkoper per definitie niet slecht is. De ontwikkelingen hebben niet stil gestaan in de afgelopen jaren. Er zijn tegenwoordig best leuke voordelige zadels te koop en deze worden niet alleen bij Interhippique verkocht maar bij veel ruitersport winkels. Voor deze zadels worden voornamelijk kunststof bomen gebruikt. Nou die zijn niet scheef hoor, worden fabrieksmatig met mallen geproduceerd. Ze zijn en blijven niet te vergelijken met duurdere merken, daar is geen enkele twijfel over mogelijk. Interhippique is jaren geleden begonnen met 2e hands en alleen goedkope zadeltjes. De reden om dit op te zetten was, omdat ikzelf op zoek was naar een voordelig zadel voor het beleren van een jonge fries [ nog in de groei] Het viel niet mee om particulier iets behoorlijks te vinden binnen mijn budget. Zo is het idee eigenlijk ontstaan
Dit is al lang verleden tijd. Ook hier hebben wij professionele ontwikkelingen doorgemaakt en grote uitbreidingen. Dat er nooit iets fout is gegaan? Was het maar waar. Steeds weer van geleerd en door ontwikkeld, kennis opgedaan, keihard gewerkt aan verbetering en keuzes gemaakt, gestopt met oude leveranciers en gestart met betere leveranciers. Inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met véél merken goede zadels. Ja, Interhippique ligt mij na aan het hart en daarom ook deze reactie's, niet om klanten binnen te halen maar hopelijk om een beetje duidelijk te maken waar Interhippique naar toe is uit gegroeid. En eerlijk gezegd is dat best een beetje eng om zo te reageren op Bokt, ben het in ieder geval nog niet echt gewent
[Nou we ontwikkelen verder en staan nog lang niet stil!]

groetjes, Anja Interhippique

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:36

Dan kun je beter een wintec VZH zadel kopen voor dat geld! :D
hoofdstelletje voor 20 euro, halster voor een tientje etc. :)

ihp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:44

Ja dat denk ik ook :)
Anja Interhippique

magnum68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:31

ik heb een daslo zadel en niet duur en het zit heerlijk en er zit een verstelbare boom in

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:39

Heb zelf een IHP zadel gehad , zadel zag er mooi uit (ondanks dat de kleuren er op het plaatje er erg anders uitzagen dan werkelijkheid was , dat vond ik jammer) en op mijn pony lag het zeker niet verkeerd! Maar zat er zelf gewoon echt niet lekker op ;) heb er 3 maanden , 3x per week max mee gereden en de kleur begon er helaas al af te slijten. Dus kwalitatief hoogstaand is anders. Ben niet geheel negatief voor mensen met een kleinere portomonnee is het mits goed aangemeten misschien een mooie optie. Maar als je echt voor kwaliteit wil gaan , zou ik kijken naar een tweedehands A-merk zadel :j . Heb ik ook gedaan en nooit spijt van gehad.

miepietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 11:16

Sharkj schreef:
Heb zelf een IHP zadel gehad , zadel zag er mooi uit (ondanks dat de kleuren er op het plaatje er erg anders uitzagen dan werkelijkheid was , dat vond ik jammer) en op mijn pony lag het zeker niet verkeerd! Maar zat er zelf gewoon echt niet lekker op ;) heb er 3 maanden , 3x per week max mee gereden en de kleur begon er helaas al af te slijten. Dus kwalitatief hoogstaand is anders. Ben niet geheel negatief voor mensen met een kleinere portomonnee is het mits goed aangemeten misschien een mooie optie. Maar als je echt voor kwaliteit wil gaan , zou ik kijken naar een tweedehands A-merk zadel :j . Heb ik ook gedaan en nooit spijt van gehad.

Oke bedankt! ik denk dat ik dat maar ga doen, heb al een mooi wintec zadel voor ogen