Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ihp schreef:Interhippique heeft héél veel verschillende merken zadels
Met vlakke, middeldiepe, diepe, smalle of brede zit. Dit is afhankelijk van wat je zelf prettig vindt.
Er zijn juist veel verschillende merken, omdat ieder paard weer anders is gebouwd en er ook verschillen zijn in wat een ruiter prettig vindt. Beslist geen zadels met alleen een brede zit, Dat is onmogelijk met zoveel verschillende zadels van verschillende leveranciers.
Er zijn zadels in kunststof, in soepeler leer en ook in dikker zeker in het begin stugger leer.
Een en ander is ook afhankelijk van de prijs van een zadel. De goedkopere zadels zijn geschikt voor bijvoorbeeld inrijden, beleren, paarden in de groei en recreatief gebruik.
Daarnaast is er ook een uitgebreide collectie middenklasse zadels in veel verschillende merken.
De prijs geeft een indicatie over duurzaamheid,kwaliteit en waar het zadel voor geschikt is.
Wij doen ons best om iedereen voor te lichten wat er van een bepaald zadel verwacht kan worden en er zijn natuurlijk verschillen tussen een goedkoop of duur merk.
Een eenheidszadel hebben wij niet met zoveel verschillende merken.
Er is zeker ook geen garantie tot de deur.
De zadels worden verkocht met garantie, mogen worden gepast, worden beoordeelt door deskundige of zadelmaker. Niet goed is ruilen of geld terug.
Mocht er sprake zijn van een fabricage fout, dan doen wij ons uiterste best om dit tot tevredenheid op te lossen. Een fabricage fout kan voorkomen. Hoe vervelend dat ook is. En dat heeft niets te maken met de prijs van een zadel. Dit komt ook voor bij de echt dure zadels van welk merk dan ook. Alle voorwaarden met betrekking tot ruilen en garantie staan ook op de site en worden aangegeven op de aankoopbon.
Voor zover wij weten zijn er geen klachten geweest die niet naar tevredenheid zijn opgelost. Het spijt mij dan ook als dit wel is voorgekomen.![]()
Wij streven ernaar om het beste te leveren wat in een bepaalde prijsklasse mogelijk is, of het nu om de lage of middenprijsklasse gaat. Momenteel zijn wij onder andere leverancier van Loesdau, Wintec, Eric Thomas, Norton, Kentaur, Knight Rider, Tekna, Thorowgood, Harrys Horse, Kent &Masters.
Deze collectie wordt nog steeds verder uitgebreid onder ander met Bates.
Daarnaast worden alle merkloze goedkope leren zadels vervangen door zadels met kunststof bomen met verwisselbaar kopijzer van uitstekend leveranciers. Wij steven doorlopend naar verbetering en inovatie. Er is niets zo vervelend als er iets niet goed is of niet voldoet. Wij menen met onze huidige leveranciers over een uitstekende en een van de grotere collectie zadels te beschikken in de lagere en middenprijsklasse.
InekeH87 schreef:Ja als verkoper bij interhippique ben je haast verplicht om deze verkooppraatjes te houden. Niet dat ik jou daar persoonlijk op aan wil vallen, jij wil natuurlijk ook alleen maar klanten binnen halen.
TS zoek maar eens op ervaringen van bokkers met winkels als interhippique, daar zitten heel veel slechte verhalen tussen. Van zadels die volkomen scheef en verkeerd gevuld waren, tot slechte kwaliteit van de gebruikte materialen en slechte service.
Het beste is toch echt om een onafhankelijke zadelmaker te bellen en daarmee te overleggen.
Overigens nog even off-topic, een paard inrijden of opleren met een goedkoop zadel van zadelmarkt etc. is wel het laatste wat ik zou doen. Een goed passend zadel erop dat is aangemeten door een zadelmaker is nog altijd het beste, helemaal voor die weken dat je voor een paard de basis voor zijn hele verdere leven legt. Als je voor safe wilt gaan in de eerste maanden na inrijden en niet het budget hebt voor meerdere keren zadels aanpassen/wisselen dan is boomloos nog altijd een optie. Met name de basisversie van de ghost is daar goed geschikt voor, barefoot en freeform etc. kan ook, maar is iets minder flexibel dan de ghost.

heb er 3 maanden , 3x per week max mee gereden en de kleur begon er helaas al af te slijten. Dus kwalitatief hoogstaand is anders. Ben niet geheel negatief voor mensen met een kleinere portomonnee is het mits goed aangemeten misschien een mooie optie. Maar als je echt voor kwaliteit wil gaan , zou ik kijken naar een tweedehands A-merk zadel
. Heb ik ook gedaan en nooit spijt van gehad. Sharkj schreef:Heb zelf een IHP zadel gehad , zadel zag er mooi uit (ondanks dat de kleuren er op het plaatje er erg anders uitzagen dan werkelijkheid was , dat vond ik jammer) en op mijn pony lag het zeker niet verkeerd! Maar zat er zelf gewoon echt niet lekker opheb er 3 maanden , 3x per week max mee gereden en de kleur begon er helaas al af te slijten. Dus kwalitatief hoogstaand is anders. Ben niet geheel negatief voor mensen met een kleinere portomonnee is het mits goed aangemeten misschien een mooie optie. Maar als je echt voor kwaliteit wil gaan , zou ik kijken naar een tweedehands A-merk zadel
. Heb ik ook gedaan en nooit spijt van gehad.