Bruine wintec (isabell cair) hoe zit het met slijtage?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Bruine wintec (isabell cair) hoe zit het met slijtage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:00

Wegens het mindere gewicht en de pasvorm wil ik over stappen van een lederen zadel (rossner amerika) naar een Wintec Isabell Cair Brown, echter zat ik er even mee dat ik op MP 1 zag staan die echt meer zwart was als bruin, flink versleten.

Hoe zit het met slijtage van deze zadels?
Op de gebruikelijke plekken als zweetblad kan ik inkomen, maar de rest van het zadel?

Wie heeft ervaring met dit (soort) zadel(s)?

Bedankt vast!

VB:
Afbeelding

maras

Re: Bruine wintec (isabell cair) hoe zit het met slijtage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:02

Ik heb er eentje die nu ongeveer 2 jaar oud is en ik moet helaas zeggen dat de bruine meer slijt dan de zwarte die ik ook nog heb. OP sommige plaatsen komt het zwart tussen het bruin door en dat is best zonde. Als je erop zit zie je er niets van , het zit op het zitvlak, bij de zweetbladen valt de slijtage mee.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:06

maras: Ja dat idee had ik ook al dat de bruine meer slijten dan de zwarte idd en dan vooral bij de naden/zitvlak enzo?
Is wel erg zonde en een punt om over na te denken.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:08

Ik heb een zwarte Wintec. Ik heb op mijn zadel nog geen slijtageplekken. Het zadel heb ik nu inmiddels twee jaar :)

Wel erg gaaf zo'n bruine.. ooh... :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:03

Mijn zwarte is inmiddels minstens 6 jaar oud en vertoont nog nergens slijtplekken dus het verbaasde me wel dat de bruine wel slijtageplekken kreeg. Het is overigens niet heel erg hoor, nogmaals, als je erop rijdt zie je er niets van en het blijft verder een fantastisch mooi zadel, ik zal wel eens kijken of ik ergens een recente foto heb om te laten zien hoe het er nu uitziet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:13

ik heb de zwarte uitvoering nu ongeveer 1.5jaar, ik heb vnl op het gladde stuk van de zweetbladen slijtage. 't is volledig grijs, gelukkig zie je er niks van als je erop zit. op het zitvlak ed heb ik eigenlijk weinig tot geen slijtage. Ik heb wel geen rijbroeken met lederen zitting, misschien dat dat ook verschil geeft.

Ik gebruik het gemiddeld 3x/week een uur (zomer zal iets vaker zijn en winter iets minder, daar ik ook nog andere zadels heb/gebruik)

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:16

Ik heb de zwarte al 4 of 5 jaar. Hij ziet er nog super uit alleen is hij verkleurd. meer groet dan zwart.
Qua kwaliteit is alles nog heel en zeer sterk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 11:56

Mijn moeder heeft nu een bruine, haar 2e is dit geloof ik. Hij slijt wel maar niet op andere plekken dan de gebruikelijke plekken, dus als je erop zit zie je er niks van. De kwaliteit van het zadel blijft wintec, en daar ben ik altijd erg over te spreken!