Deken met dichte voorkant (over het hoofd aan trekken).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Deken met dichte voorkant (over het hoofd aan trekken).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:03

Ik hoop dat jullie het snappen :+ .

Iig, hoe doe jij zo'n deken aan bij je paard :) ?

Het is voor mij allemaal nieuw dus wil graag weten wat het makkelijkst is en het prettigst voor je paard :D .

ikenindi

Re: Deken met dichte voorkant (over het hoofd aan trekken).

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:04

Achterste gedeelte `oprollen` en dan in 1 keer over het hoofd trekken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:10

Idd, oprollen en over t hoofd doen.

Heb t ooit een paard geleerd door consequent te zeggen dat we gingen ''jas aan doen''. Eerste keren klein beetje voer in dr voerbak en het ''gat'' over de voerbak gespannen (ze was nogal angstig voor die deken, vandaar) zodat ze als het ware zelf haar hoofd er door stak. Binnen een paar weken kon ik t ''gat'' bij dr kont open houden, ze stak zelf haar hoofd er doorheen :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:59

Ik doe het wat minder charmant. Trek gewoon het borststuk over zijn oren heen, en dan draai ik de deken goed. En paardlief vind het helemaal prachtig _O- . Maar ja, mijn paard is niet helemaal wijs in de bovenkamer :+

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:04

Inoterry schreef:
Ik doe het wat minder charmant. Trek gewoon het borststuk over zijn oren heen, en dan draai ik de deken goed. En paardlief vind het helemaal prachtig _O- . Maar ja, mijn paard is niet helemaal wijs in de bovenkamer :+

Zo doe ik het ook :')
Of ik leg hem al half op haar rug/hals en laat haar, haar hoofd nog even door het gat steken en trek hem dan naar achter. Niet charmant, maar wel makkelijk :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:07

Inoterry schreef:

Waar ik 2 jaar terg stage liep deden we het ook zo.. tegen de borst van paard staan borstdeel vastpakken ( dus wat uiteindelijk vooraan zit waar normaal de sluitingen zitten) en dat over de oren trekken. dan de deken goed draaien en singels vast maken.. Zo deden we het ook bij de jonge hensten die nog nooit een deken op hadden gehad enz.. ging altijd goed..

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:13

Hardstikke bedankt voor de reactie's !

Toch iets makkelijker als ik het deed :+ (met het passen).

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:21

Ik doe de deken met voorkant die open kan ook gewoon over het hoofd aan (laat de voorkant dus dicht). De deken in 3 delen vouwen, over het hoofd heen, en uittrekken.

Mijn jonge paard was er in 2 keer aan gewend. De 1e keer stond hij te kijken van "wat wil je nu weer? Hallo, ik zie niks!" En de keer ernaar kwam hij rustig met zijn hoofd naar de deken zodat ik hem om kon doen. Gewoon belonen en rustig houden.