wie is bekend met het merk fabtron lady s saddle ik zag ze te koop bij de horsesaddleshop.com en buiten t feit dat ik de prijs wel lekker vind vond ik m er eigenlijk ook niet verkeerd uitzien. Wie heeft er 1 of kent dit merk?
yep dubbeldun had ik idd al gezien, txs. Heerlijke diepe zit zo te zien en ja niet alles is van leer maar hij weegt ook maar een kleine 10 kilo en dat spreekt me dan ook wel weer aan. Had gehoopt dat iemand hem daadwerkelijk had zodat ik eens kon kijken of t wat is....
Ik meen dat dat ik er eens eentje op MP heb zien staan. Heel veel zullen ze wel niet in omloop zijn hier. Leer heeft toch meestal nog de voorkeur. Nieuw zal het er best aardig uitzien, maar je zou ze eens moeten zien als ze een jaar of 5 oud zijn. Dat geeft een beter beeld van de slijtage.
Hm die op marktplaats heb ik inmiddels gevonden, txs. Vreemde is dat hij nieuw 1200 euro kost volgens verkoper en de duurste die ik zie staan op saddlehorse is 900 dollar........... Maargoed we gaan t eens bekijken.Vraagprijs is 395 euro maar daar heb ik dus een nieuwe voor...
Kijk als hij goed ligt en je doet er een jaar of 8 mee vind ik m wel zn geld waard plus het feit van het gewicht vind ik geweldig!
DubbelFun
Geplaatst: 24-09-11 13:41
Weet je zeker dat dit de Lady Trail is met de narrow seat?? Die ik gevonden heb in Amerika zit nl niet dat patroonje op de fender. Bij de Oregon Trail staan ze voor 1000 nieuw.
spicegirl
Geplaatst: 24-09-11 23:33
@connie- er zit een groot verschil met de dollarprijs en de euro prijs.er zijn sowieso veel bijkomende kosten. ik heb zadels gezien van 995 $ , voor 1995 euro. bij een winkel.. maar voor die 900 $ heb je m nog niet hier, en dan kan je makkelijk aan de 1000 e. zitten..
spige girl wat kost t opsturen dan?Ik meende iets van 200 dollars of zo (even er van uitgaande dat er niks bij de douane gebeurt he..)
Jaycee_
Geplaatst: 25-09-11 17:24
Je moet zoiezo douanekosten betalen. Naar België in mijn geval was dat 30% op de waarde + verzending Op een zadel van $2000 zit je dus aan $600 douanekosten Verzending was iets van $250 en dat was goedkoop...
zou het verschil maken als ik t zadel naar een kennis in amerika laat verzenden, of sterker nog, ik laat haar t zadel kopen.Dan stuurt ze mij t zadel..... ontloop je zo de douane niet?
in zoverre dat het zadel die waarde behoudt. wel kan je proberen om de waarde te verlagen door het als tweedehands aan te geven en een lager bedrag op de doos te zetten. dan wordt het bedrag op basis daarvan berekent. Maar ik heb wel eens gelezen dat de douane erg creatief in hun voordeel kan zijn met het inschatten van waarde.
Jaycee_
Geplaatst: 26-09-11 07:50
Je kan het als "gift" laten markeren op de customs declaration (ALS de verkoper dat al wil want dat is illegaal) maar de kans is groot dat de douane daar niet intrapt als de inhoud een zadel is. Je kan idd wel de verkoper vragen het zadel een lagere waarde te geven. Ik heb wel een factuur naar de douane moeten opsturen om aan te tonen dat aankoopprijs en waarde op de doos dezelfde waren. Mee opletten dus
@connie64 : laat je niets wijsmaken over dingen als "gift" en '2e hands/lagere prijs'. Natuurlijk je kúnt geluk hebben dat ze er in trappen, maar de douane is niet gek en loopt al langer mee Ze maken dozen open en weten heel goed wanneer iets nieuw is of niet en ook 'gift' heeft een waarde waarnaar je invoerrechten moet betalen.
spicegirl
Geplaatst: 26-09-11 09:43
de "gift / 2ehands" is geen geldende regel meer. zoals verwacht werd daar te veel misbruik van gemaakt.nu kijken ze echt alleen naar de waarde.en ja, ze zijn soms erg creatief. een lagere waarde op de doos zetten is verboden in de VS, plus dat als het pakket onverhoopt toch kwijtraakt, keert de verzekering ook die lagere waarde uit. dus dat doen ze niet gauw..