Een nieuw zadel en hoofdstel... Hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Okielove75

Een nieuw zadel en hoofdstel... Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:10

Hoi allemaal! Ik ben van plan een dressuur zadel te kopen voor mijn donkerbruine d pony. Ik heb nu een bruin spring zadel en bruin hoofdstel, maar ik denk dat ik het dressuur zadel in het zwart ga nemen. Ik moet dus ook een zwart hoofdstel. Maar ik heb geen idee wat nou de goede merken zijn...
Ik heb het zadel bij mijn pony gekregen, dat is van een goed merk, en ik ben er erg blij mee.
Het hoofdstel is van Schockemohle, die heb ik zelf gekocht en ben daar ook erg tevreden mee.

Wat is nou een goed merk voor een dressuur zadel? Wat is nou het goede merk voor een hoofdstel? En voor een donkerbruine pony, staat daar een zwart zadel bij?

Dit is trouwens mijn hoofdstel:
Afbeelding

Het zadel hoeft niet per se zwart te zijn.

Groetjes Emma.

upendoJarig

Re: Een nieuw zadel en hoofdstel... Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:14

A-merken dressuurzadel: Arno Brandt, Prestige, Kieffer, Passier, vast nog wel meer :)

En ik ben van mening dat je met veel vetten bij redelijk wat hoofdstellen een heel eind komt.
Ik heb zowel Passier-hoofdstellen als Pagony-hoofdstellen en in het begin is de Pagony een stuk stugger, maar als je veel vet....

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 17:26

Dank je! Ik vind sommige Pagony hoofdstellen zo goedkoop, dan ben ik altijd bang dat ze niet van zulke goede kwaliteit zijn. Maar die anderen zijn ook echt heel duur.
Ik zag er net nog een van Pagony, zag er prima uit, niet tweedehands, en maar 29,95.
Eigenlijk denk ik dan dat het heel snel stuk gaat... :o

upendoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 17:27

Ah, de meeste hoofdstellen van Pagony gaan niet zo gauw stuk hoor.. :)

En als je paard een bakstuk kapottrekt gaat 'ie toch wel, of het nou een kieffer is of een Pagony :P

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:49

Er zijn nogal veel goede merken zadels, maar het belangrijkste is nog altijd dat deze past. Mijn advies is om een zadelmaker langs te laten komen met een ruimte keuze in zadels. Dan kun je ook gelijk voelen hoe het zit en hoe je pony eronder loopt.

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 20:06

Ja, dat was ook mijn idee. Maar ik wou even weten wat nou volgens jullie de fijnste merken zijn.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:09

Tja, dat is heel erg persoonlijk. De een heeft graag flinke wrongen en diepe zit, de andere heeft juist liever een vlakke zit. De een vind een wintec heerlijk zitten, de ander krijgt er een houten kont van. Als je toch een zadelmaker laat komen, lekker passen en uitproberen! Je merkt vanzelf wat het beste is voor jou en je pony :) Succes met je zoektocht!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:52

Ik heb nu een Prestige Doge en dat zit heerlijk :D

Kentaur vind ik hele fijne zadels voor een fijne prijs (zeker tweedehands) :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:56

waarom zou je dan niet ook voor een zwart schockemohle hoofdstel gaan als je deze ook fijn vindt.

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:57

ik had een zwart hoofdstel van Horze...
Was hier zeer tevreden over. Helaas past ie niet op het nieuwe paard... (te klein)

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:17

Bedankt allemaal! Ik haal er zo bie zo een zadelmaker bij. :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:24

Voor mijn pony heb ik een kieffer 2 stuks niet eens zo duur volgens mij 80 en 120 euro zijn zeker al 8-10 jaar oude worden weinig gevet.
Had hiervoor een goedkoper hoofdstel voor buitenrijden en daar gingen de gespen roesten na 3 jaar (25 euro)

Voor paard heb ik dobbert en dat is geweldig zacht hoofdstel wel duur..moet nog zien hoelang ie mee gaat is nu 3 weken oud

Zadel intresseert me niet moet goed liggen en laat er altijd iemand bij komen
pony heeft euroriding titaan2
paard erik thomas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:35

Ik heb nog nooit zo'n fijn hoofdstel gehad als de Dy'on die ik nu heb, weet niet of dat buiten je budget is?
Na 1,5 jaar is alles nog steeds soepel, was al vanaf het begin soepel en hij ziet er nog uit als nieuw.
Afbeelding

Ze hebben overigens ook hoofdstellen met een normaal kopstuk, volgens mij zijn die maar rond de 150 euro dus das niet duur :)