[WN] BOULET boots

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alyel

BOULET boots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:00

Ik heb in april een paar boulet boots gekregen. (Deze: http://www.bootbarn.com/Boulet-Women%27 ... =Buckaroos )

Ik ben er heel zuinig op (aangezien ze niet goedkoop zijn..), doch zijn ze aan de zool vanonder al stuk.

Na wat heen-en-weer gemail met BOULET BOOTS, krijg ik dit als antwoord van hen:

Good Day,
After checking wirth my supervisor, this is not a factory defect.
This pair of boots is made with a leather sole, and its not recommanded for riding.
Rubber sole is recommanded for riding.

Best regards and thank you to choose a Boulet Product.

Ze worden overal verkocht als RIJ laars. Ook de andere types van boulet met lederen zool.
Is dit normaal ??

Afbeelding

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:20

Nah, wat raar :? Het lijkt mij dat ze van lopen sneller zouden slijten dan van rijden? Inderdaad erg stom, vooral omdat ze als rijlaars worden aangeprezen :\

Mocht je het willen laten maken, ik denk dat een ouderwetse schoenmaker er wel een nieuwe zool onder kan naaien :j

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:55

Lederen zolen gaan idd snel kapot, daar moet je zoiezo regelmatig een andere zool laten opleggen.
Ik heb er ook van Boulet met gewone zool. Ik droeg ze thuis altijd om te rijden en nu de laatste 2 weken van smorgens vroeg tot savonds laat om te rijden en lopen en ze zijn gewoon nog als nieuw.

quarterH

Re: BOULET boots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:47

is niet anders als met normale schoenen. een leren zool slijt snel. die zijn dus eerder voor de mooi of voor wedstrijden ofzo, niet echt als stallaarzen. dan moet je er een rubberen zool onder laten zetten, doet iedere schoenmaker en heeel veeeel aangezien dit in een probleem is met iedere schoen met leren zool.

dus ze hebben wel gelijk dat het geen defect is.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:03

Als op die tijd dit de "normale slijtage" is, dan ben ik helemaal niet tevreden over de kwaliteit van Boulet, aangezien deze boots zéker niet goedkoop zijn.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:34

Dat is geen normale slijtage voor dat merk, wel voor lederen zolen ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:37

Klopt, leren zolen zijn niets waard, voor je 't weet zijn het halve zolen, zoals die van jou ... Heeft niets met de goede naam van de kwaliteitslaarzen te maken. Gauw rubberen zolen onder laten zetten.

Freggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:28

quarterH schreef:
is niet anders als met normale schoenen. een leren zool slijt snel. die zijn dus eerder voor de mooi of voor wedstrijden ofzo, niet echt als stallaarzen. dan moet je er een rubberen zool onder laten zetten, doet iedere schoenmaker en heeel veeeel aangezien dit in een probleem is met iedere schoen met leren zool.

dus ze hebben wel gelijk dat het geen defect is.

Vertel de schoenmaker wel even dat het voor paardrijden is, dan krijg je een rubberen zool onder de gehele schoen. Anders kan het zijn dat de rubberen zool alleen onder het loopvlak gemaakt wordt (goedkoper). Wanneer dat het geval is, ligt je rubberen zool er binnen de kortste keer weer vanaf.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 19:46

okidoki!

en weer wat wijzer geworde :-)

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:48

Gleyla schreef:
Als op die tijd dit de "normale slijtage" is, dan ben ik helemaal niet tevreden over de kwaliteit van Boulet, aangezien deze boots zéker niet goedkoop zijn.

inderdaad geen normale slijtage voor boulet,maar wel leren zolen. weet niet welke soort je hebt gekocht,maar dit merk is niet echt van mega kwaliteit ook geloof ik

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 16:31

niet van mega kwaliteit? Ze vragen wel mega veel geld anders voor hun boots.

Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden. Had er vorig jaar van Double H, (ook met lederen zool), na een jaar heb ik die kunnen weggooien (helemaal kapot), maar ik dacht dat dat kwam omdat ik er echt geen zorg voor had gedragen (door weer, sneeuw, en wind..)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:34

Boulet is voor zover ik weet een van de grotere namen in westernlaarzen, die goede kwaliteit leveren. Alleen die leren zolen, daar kan je nooit iets mee. Ik laat laarzen ook altijd gelijk verzolen.

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:04

Zow dan , wat zien die zolen eruit , mijn laarzen zijn zeker 10 jaar oud , mee gereden , gemest ,
door de bagger gelopen etc etc , daar zie je amper aan dat erop gelopen is , die van mij zijn van Loblan.
Ik zou er ook een rubber zool onder laten zetten , mooi kl*ten dat ze hier niks mee willen doen van Boulet uit ,
niet zo,n goede reclame zo....betaal je voor kwaliteit , denk je dan......

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:15

Komen jouw laarzen via een importeur of rechtstreeks uit USA of Canada ? Anders kun je misschien ook via de importeur proberen om nieuwe zolen onder de laarzen te krijgen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:57

Of naar de schoenmaker brengen. Die lappen je laarzen prima op!