ik ben opzoek naar een zadel voor mijn pony. Nu heeft hij totaal geen schoft en hele brede schouders. Ik heb al heel veel zadels gepast maar ben eigelijk een beetje ten einde raad, ik heb het idee dat geen enkel zadel naar behoren ligt. Om niks te beschadigen ben ik op het moment maar zonder zadel aan het rijden.... maar dit is ook niet ideaal.
Heeft iemand hier ook problemen mee, een oplossing voor of een idee?? Mijn vorige zadel was van voren heel breed, en volgens verkoper die nog langs is gekomen zat dit zadel goed. Vorige week een ostheopate aan het paard gehad en zadel lag helemaal niet goed.... op advies meerdere zadels gepast maar niks kunnen vinden... kan iemand mij tips geven of helpen..... alvast bedankt.
kan je niet een zadel op maat laten maken door een bekende zadelmaker? dan weet je zeker dat het goed ligt. Of misschien is een boomloos zadel een optie?
Haal er een zadelmaker bij met een ruim assortiment. Zelf passen is vragen om problemen. Een goede zadelmaker kan aan de hand van foto's van je paard alvast een voorselectie aan zadels maken, en die vervolgens bij je paard gaan passen.
Maaike_Indy
Geplaatst: 21-09-11 07:45
Ik zou inderdaad ook boomloos in overweging nemen. Je kan vaak ook een leen zadel gebruiken voor een tijdje om te kijken of dit bij je past.