HAF pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

HAF pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 09:04

Hoi,

Ik ben nog op zoek naar een geschikt dekje voor onder mijn bontzadel van Christ. Ik twijfel heel erg tussen het bucas dressuurdek of de HAF pad met Pk foam vulling. Hebben jullie ervaring met een van deze 2? Welke zouden jullie mij aanraden?

Groetjes,
Maartje

pmarena

Re: HAF pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:35

Ik zou geen van beiden nemen en gewoon profiteren van het schaap dat je eigenlijk gewoon direct op de rug hoort te leggen :o

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:04

Haha nee dat sowieso niet want mijn pony staat de 24 uur buiten dus zijn rug is altijd wel een beetje vies, vind ik zo zonde van het schaapje. Lijkt me juist fijn als er nog meer drukverdeling onder komt.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:22

Als je zadel goed ligt en je het schapenbont niet direct op de huid wilt hebben liggen, zou ik gaan voor een zo dun mogelijk dekje.

HAF pads hadden ze op mijn oude werk, over het algemeen gaan zadels er meer mee schuiven. Daarnaast zijn ze voor veel vhz zadels te kort en ben je daardoor je ruggengraat-vrijheid kwijt. Daarnaast is het lastig met opstappen, omdat het foam pas inzakt als je gaat zitten en dus je zadel mega gaat schuiven. Pas na het opstappen kan je dan ook pas voldoende aansingelen. Opstappen via het hek/krukje of iemand die je helpt door tegen te hangen is dan noodzakelijk.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 18:25

Hoi,

Het gaat hier niet om een zadel maar om een barebackpad welke ik wil beschermen tegen het vuil van mijn pony en het lijkt me dan fijn om juist een pad te nemen waar ik nog zachter op kan zitten, het kan voor mij niet zacht genoeg haha. Doordat ik met barebackpad rij stap ik altijd via het hek op dus dat is geen probleem. Dus, zou je het wel aanraden als ik hem voor mijn barebackpad gebruik?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:41

Sorry MaartPaard, had gelezen dat het om een zadel ging en dan heb ik inderdaad bovenstaande mening.

Voor onder een barebackpad kan ik hem wel aanraden, inderdaad vanwege de goede drukverdeling. De foamlaag, die er standaard inzit is voldoende om 60 kg te verdelen, extra inlages zorgen voor een verdeling tot 90 kg.
Succes!