Halsterss?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xBontfire

Halsterss?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:28

Ewhm, zal wel verkeerd staan maar toch! :o

Welk halster is nou echt een fijn modelletje (gewoon maatje full) dat hij op de weide om kan houden, zonder dat ze nutteloos te groot gaan hangen of makkelijk afgeschud kunnen worden.
Puntjes:
* Mooi halster
* Stofje dat makkelijk schoon te maken is (donker kleurtje nylon kan ook natuurlijk)
* Niet te zwaar!
* Geen moeilijke klippen, zo'n scherpe bijvoorbeeld vallen mij zwaar irritant.
* Hij heeft hem ook op de weide om dus moet geen halster zijn dat uitrekt en te groot gaat hangen.
Hebben jullie fijne merken voor zoiets?
Hoeft niet pimpelpaars met gele stippen te zijn, maar ook geen zwart want die ben ík dan weer zo kwijt!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:46

Op internet zijn genoeg halsters te vinden hoor ;)
Maar waarom een halster om,in de wei?
Ik gebruik op het land,en in stal geen halster.(teveel gehoord over paarden die ermee vast kwamen te zitten).

Suusie22

Re: Halsterss?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:07

euhmm.. een simpele van de EJ of Divoza?? alleen dan in een leuk kleurtje??

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:40

Waarom wil je graag een halster om in de wei? :)
Als je het echt wilt zou ik een halstertje van harryshorse nemen, die zijn fijn! Maar erg mooi kun je ze niet houden in de wei, Maar let ook op dat er niks in de wei hangt waar hij aan kan haken. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:43

Pearlss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:48

Onzin zon duur veiligheids halster sorry maar als mijn paard van 600 kilo een klein ruk geeft zijn mijn halsters zo kapot zowel dure als goedkope.

Wij hebben ook halsters om in de wei (hoeft voor mij niet ) maar doet iedereen omdat het bij het binnen halen handiger is anders weet je niet welk halster van welk paard is.

Ik vind zelf halsters van pagony en hh lekker en gewoon de goedkopere nylon halsters van divoza etc

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:02

Jouw paard misschien; maar de meeste paarden krijgen een nylon halster echt niet stuk hoor. T zal niet de eerste keer zijn dat een paard zichzelf opknupt door zo'n halster. Voorkomen is altijd beter als genezen.
Die van mij heeft veel gesloopt in zijn leven, maar een halster nog niet...
(al kun je een gewoon halser ook wel verbouwen tot veiligheidshalster lijkt mij door een stuk tussen de klip en de ring te maken dat snel breekt bij druk bv zware klittenband)

Goedkoper weidehalster: http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... 001%5B2%5D

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 16:09

Waarom?
Omdat hij zich niet altijd laat pakken en ook nog zijn hoofd de lucht in gaat houden als ik iets om wil doen, daarom is het veel makkelijker om hem om te laten.
Die goedkopere lijkt me wel wat, maar Cob is toch kleiner als Full?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:13

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:16

Pearlss schreef:
Onzin zon duur veiligheids halster sorry maar als mijn paard van 600 kilo een klein ruk geeft zijn mijn halsters zo kapot zowel dure als goedkope.

Wij hebben ook halsters om in de wei (hoeft voor mij niet ) maar doet iedereen omdat het bij het binnen halen handiger is anders weet je niet welk halster van welk paard is.

Ik vind zelf halsters van pagony en hh lekker en gewoon de goedkopere nylon halsters van divoza etc

Pas op wat je zegt. Ik heb een paard zien hangen dood aan zjin eigen goedkope halstertje

veiligheid halster hoeft niet duur te zijn en kun je ook zelf maken met je eigen halster.
Je kunt ook goedkoop leer gebruiken ipv nylon en dan niet invetten, dat scheurt dan kapot als die ergens aan blijft hangen.

Ik zeg het nog maar eens, ik heb een paard zien hangen en het is geen prettig gezicht kan ik je vertellen. Dus let op wat je je paard omdoet in de wei.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 17:46

Vanmiddag nog een simpel halster gekocht bij EJ voor 7 Euro. Nylon, toevallig een leuke (opvallende) kleur, eenvoudig in gebruik, prima voor op het land. ;)
Voor "de net" kun je een ander (duurder?) halster kopen, want op het land zullen ze niet schoon blijven. Je moet het maar zo zien: een kind stuur je ook niet in het netste jurkje naar de speeltuin. ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:53

VSW-->HAR

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:49

Shenavallie schreef:
Vanmiddag nog een simpel halster gekocht bij EJ voor 7 Euro. Nylon, toevallig een leuke (opvallende) kleur, eenvoudig in gebruik, prima voor op het land. ;)
Voor "de net" kun je een ander (duurder?) halster kopen, want op het land zullen ze niet schoon blijven. Je moet het maar zo zien: een kind stuur je ook niet in het netste jurkje naar de speeltuin. ;)

Nee dus maargoed, hoop niet voor je dat het gebeurd maar al doende leert men

Dat halster van nickyskeet is nog het veiligste voor op de wei die ik hier heb gezien.

vickersss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:04

uhh zoveel keuze op internet maar gebruik zelf geen halster in het land of in de box men eigen paardje heeft een keer vast gezeten dus doe het nooit meer:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:47

Ik doe ook alles af op het land maar als je het wil zou ik idd ook een veiligheidshalster gebruiken. Ik kende ze niet! Vind ze niet eens zo duur!
Knappen ze ook echt? Of geven ze alleen wat mee?

Tis idd waar.. het zal niet het eerste paard zijn dat zichzelf ophangt..

Edit: oh wacht, zie dat die van Nickyskeet met klitteband zijn. Prima toch? Voor 8 euro?

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:58

Mijn eerste shetlandmerrie heeft ooit met de knip van haar halster vast gezeten in het schapengaas. Halster bleef gewoon heel, maar het gaas had ze losgetrokken van de paal. Daar stond ze ook nog met haar benen in. Pony is er verder zonder al te erge kleerscheuren vanaf gekomen. Maar sinds die tijd hebben mijn pony's nooit meer een halster op in de weide. Ook niet degene die zich lastig laten pakken.

martijn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:16

ik ken een pony die heeft in de wei met een van haar benen vastgezeten in het halster,
deze pony loopt nog altijd scheef met haar hoofd en staart

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:23

Er is ooit een test geweest van het Blad Bit. En het bleek dat de gewone Boerebond halsters (€7,-) het beste uit de test kwamen. Konden geloof ik iets van 600 kg dragen. (?)
Maar indd waarom een halster om in de wei?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:23

De reden dat er met halsters ongelukken gebeuren is dat de meesten gewoon veel te los hangen !! Een halster hoort goed rond de kaak aan te sluiten en niet ergens er onder te bungelen.
Verder hoort ook de neus gewoon 'aan' te zitten en zeker niet los.
Een veiligheidshalster hoeft niet duur te zijn, maar helaas zul je ze hier niet vinden.

Een halster van nylon/kunststof zal niet breken, zéker de betere niet die van 3 lagen materiaal gestikt zijn.
In Amerika worden er veel Break-Away halster gebruikt.
Die hebben een leren crown/nekdeel wat niet gestikt is. Als het paard ergens achter blijft haken dan zal het leer bij een gaatje uitscheuren en loskomen.
De leren riem is makkelijk zelf te vervangen.

Afbeelding

Afbeelding

Als je de strip aan de rechterkant voorziet/laat voorzien van een gesp kun je van elk halster een veiligheidshalster maken.

Tipje: van elk halster hoor je de sluitingskant van de clip aan de binnenkant van het paard te houden. Hierdoor is de buitenkant glad en kan die nergens achter blijven hangen.

Miekie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:42

Mijn halster had indertijd een musketonsluiting. Dat is niet fijn voor de pony om die aan de binnenkant dicht te doen.
Bovendien is ze waarschijnlijk vast komen te zitten tijdens het schuren, dus dan was het met zo'n sluiting nog wel misgegaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:10

AaronYve schreef:
Shenavallie schreef:

Nee dus maargoed, hoop niet voor je dat het gebeurd maar al doende leert men

Dat halster van nickyskeet is nog het veiligste voor op de wei die ik hier heb gezien.

Ik begrijp geloof ik niet zo goed je quote/reactie, of heb ik per ongeluk ergens overheen gelezen? :?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:35

Ik had het daarom dikgedrukt. Het gaat over nylon en prima voor in de weide.
Dat is dus absoluut niet het geval.

Het paard waar ik over spreek heeft zich niet opgehangen omdat het halster niet goed paste, hij is ergens aan blijven vasthangen. De mensen van die stal dachten ook dat dat onmogelijk was, maar heb hem zelf zien hangen. Je vraagt je af hoe het kan gebeuren.
Daarom blijf ik hameren op een goed veiligheidhalster

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:20

Ik heb een nylon halster, met fleece achter de oren en neus, van harry's horse. Die is heerlijk zacht en makkelijk in gebruik. Ik dacht dat het fleece heel snel vies zou worden, maar dat valt reuze mee.