Barefoot zadel of goedkoper merkloos zadeltje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Barefoot zadel of goedkoper merkloos zadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:30

Hallo allemaal,Ik heb even een vraagje, over een zadel. Heb een b-pony, van 1.30 hoog, is breed gebouwd. Ik heb hier voor altijd veelzijdigheid zadels gehad, nu heb ik sinds een jaar een nieuwe, maar ligt gewoon niet. Heb hem 2 keer bij laten stellen, maar het is nooit geworden, hoe het hoort. Hij liep altijd te dribbelen, was vervelend, en rennen, het is ook een heet-hoofd moet ik er bij zeggen, maar na een uur, intensief rijden, liep die een keer rustig. Nu is hij een paar weken kreupel geweest, is in ren galop tegen een fries aangebotst, dus hij was er even uit, is gelukkig allemaal goed genezen, en is weer helemaal beter! Ik heb gister, voor het eerst met een barefoot gereden, nou ik was echt gewoon stom verbaasd, ging er weer voor het eerst op na een paar weken, dus ik dacht leuk dat word vliegles, dit was het resultaat, na 5 minutjes.

Afbeelding
Zonder bijzet teugel, die ik normaal altijd nodig heb, omdat ik hem anders niet hou,
( Ik weet, zit er belachenlijk op, beugels te hoog, maar het zit totaal anders zo'n barefoot, en was blij dat ik uberhoud bleef zitten.. )

Maar, na dit lange verhaal, nu mijn vraag haha!
Ik was eerst van plan, om dit zadetje te bestellen.
Afbeelding
Een vriendin van mij heeft die ook, ligt lekker op m'n pony, en ik zit er ook heerlijk in.

Nu kwam ik vandaag, dit zadeltje tegen.
Afbeelding
Een fraai boomloos zadel voor shetlander en pony met ingebouwde drukverdelers. Het zadel is uiterst comfortabel voor ruitertje en pony. Zacht gevulde kuipvormige zitting en daarnaast is de zitting is aan de onderzijde gevoerd met kunstbont. Ook het zadel is aan de onderzijde geheel afgezet met zacht kunstbont. Met ringen voor tassen en ring voor staartriem. Compleet met beugels, beugelriemen en singel. Inclusief een hoofdstel met diamantjes in lichtbruin, donkerbruin of zwart en inclusief een dik veerkrachtig sjabrak.

Dit boomloze zadel is geschikt en passend voor bijna alle pony's. Het zadel geeft de pony schoudervrijheid. De pony word niet gehinderd in zijn bewegingen. Het ruitertje heeft voldoende steun in de zachte kuipvormige zitting, maar word niet in een houding geforceerd. Het ruitertje ontwikkeld een onafhankelijke zit. Door het ontbreken van een houten boom in het zadel heeft het ruitertje veel meer contact met de pony en kan de bewegingen van de pony beter aan voelen en volgen.

Nu twijfel ik dus heel erg, welke ik zou nemen, de eerste barefoot, is gewoon een bekend goed merk, en omdat ik er mee heb gereden, weet ik dat die goed is..
Maar op het 2e zadeltje, ben ik ook helemaal verliefd. Maar nu vroeg ik me af, heeft die het zelfde effect als een barefoot,
Dus ook wat mee beweegt, en lekker soepel ligt op de pony

Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen, ik moet het zadel, namenlijk binnen 24 uur terug brengen als ik hem niet wil, dus kan hem helaas ook niet echt uitproberen..

Alvast bedankt!
Groetjes angelique, En een pootje van dusty!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 20-09-11 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Angela

Re: Barefoot zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:36

Het 2e zadel is goedkope namaak. Ik zou toch echt voor de BF gaan, daarvan weet je dat het kwaliteit is, en dat het zadel degelijk is gemaakt (beter voor je paard als de goedkope namaaks, vaak is de beugelophanging/drukverdeling van de beugels heel slecht).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:16

Helemaal eens met Angela. Barefoot is zeker kwaliteit, bij deze betwijfel ik het. Je hebt er niks aan als je na een half jaar al een beugel afbreekt of zoiets.

sjimmiepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:23

Ik heb ook een barefoot (echte) en het bevalt me meer dan super, na een jaar zwaar gebruikt te hebben is hij nog steeds in zeer goede staat, super kwaliteit die barefoot's. Ik zou zeker voor de echte gaan, dan weet je iig dat het zadel nog lang mee kan zonder problemen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:42

RT-P -> HAR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 00:17

bij een barefoot kun je beter je beugels langer doen dan normaal, het is toch ook niet echt de bedoeling dat je met je volle gewicht op de beugels gaat staan. Misschien dat een maatje 0 ook wel zou passen, dan kun je miss een bruine barefoot nemen!?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:38

Ik zou gaan voor een Barefoot een maatje groter (maat 0) want voor het kinder Barefootje ben je gewoon echt te groot , je zit veels te veel op de cantle , dat is echt niet de bedoeling :)

Bij hele slanke en kleine tieners houdt het echt met een jaar of 12 wel op dat ze er nog goed in passen , dit is echt een kinderzadeltje.