Ervaring gevraagd Rossner zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mchll__

Ervaring gevraagd Rossner zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 19:59

Hallo medebokkers,

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor mijn paard, ik zag op divoza 'rossner zadels' en wil graag ervaringen horen over deze zadels.

Er zijn heel veel verschillende soorten zadels indien jij een goed of slechte ervaring hebt met een bepaald type zadel zou ik dit ook graag willen horen.

Groetjes

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:05

Ik heb een Rossner amerika dressuurzadel en ben er zeer tevreden over! Ligt super op het paardje en ik zit er heel fijn in! Mijn benen liggen mooi stil en mijn houding is er beter op geworden!

Ook vind ik de kwaliteit leer erg goed, hij is al heel veel gebruikt(2 jaar intensief ofzo) maar je ziet amper gebruikerssporen!

Ik heb 2 verschillende zadelpassers/makers erbij gehad en die vonden het alletwee een prima zadel ,zeker voor die prijs!

Ik denk dat als ik een nieuw zadel nodig zou hebben dat ik weer voor een Rossner zou gaan!

Mchll__

Re: Ervaring gevraagd Rossner zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 20:08

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels een afspraak met divoza voor de zadelpasservice dus wordt uitproberen volgendeweek vrijdag :) ik zal sowieso even kijken of dat type er tussen zit!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:08

Ik heb ook de Amerika en vind het een fijn zadel. Makkelijke en stabiele pasvorm, ligt goed op verschillende paarden, zit er zelf ook fijn op als ik meerdere paarden rijd en tot nu toe ziet hij er heel netjes uit. Enige wat ik zelf een beetje jammer vind is de hoge lepel, vooral omdat ik het niet zo mooi vind. Ik heb het zadel wel pas een paar maanden dus ben benieuwd hoe hij eruit blijft zien.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:28

Vwb zit/rij comfort hele fijne zadels. Vwb kwaliteit kan er wel eens wat mis mee zijn: scheve boom, slechte vulling e.d.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 07:29

Hoe liggen deze zadels op brede haflingers?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:39

Ik had op mijn pony een rossner dressuur. Helaas moest ik maar blijven aanpassen, lag hij tijdelijk goed, en moest vervolgens weer aangepast worden.
De boom is versmalt en daardoor 'zwakker' geworden. Boom kon gewoon niet zover versmalt worden als nodig was.
Nu ligt hij op een andere pony, en al 2 jaar prima.

Bij ons op stal was er een scheve rossner.

Ben nu op zoek naar een springzadel maar een rossner gaat het denk ik niet worden.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:39

Ik heb en aantal keren met een rossner Amerika zadel gereden, vind het echt een heel fijn zadel.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:49

Ik heb een rossner veelzijdigheidszadel gehad, zat heerlijk maar bleek helaas erg scheef te zijn (boom en kussens) waar mijn paardje erg op reageerde. ben nu nog zoekende naar een ander zadel. Mijn dressuurzadel is van Ideal via Arno vd Brandt heeft ook een heerlijk zitcomfort. Dus de rosnner qua comfort super maar kijk goed of het recht is.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 17:50

Hoe kan ik nakijken of die goed recht is?

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:54

_URIA_ schreef:
Hoe kan ik nakijken of die goed recht is?

goede zadelmaker/passer erbij halen( niet de passer van Divoza zelf)

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:57

Ik heb ook een tijdje een Rossner AmerikaDressuur gehad, door Divoza aangemeten. Er kwamen wel vrij snel gebruikssporen op, maar prijs-kwaliteit verhouding vond ik wel in orde. Het is nu eenmaal niet een duur zadel.

Vond het wel een prettig zadel maar m'n paard was er al vrij snel uitgegroeid, hij had heel weinig bespiering toen ik hem kocht. Kon hem toen ook vrij makkelijk inruilen want het was binnen een bepaalde tijd nadat ik het zadel had gekocht. Je krijgt er dan een soort terugkoopgarantie op dat je, als ik het goed heb, maar €100 verliest.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:03

Ik heb de bruine Rossner Amerika dressuur en ben er zeer tevreden over.
Ze kunnen goed aangepast worden aan je paard, ze zitten heerlijk, niet te gesloten maar wel steun bij knieën en een fijne zit.
Leerkwaliteit vind ik ook prima, ik poets alleen te weinig :o

Ik heb vorig jaar een demo model gekocht bij Divoza en nu na een jaar alleen wat lichte slijtage bij de zweetbladen van mijn leren rijlaarzen. (moet ook meer invetten :P )

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:07

Ik heb een springzadel van rossner. Type amerika.
Fijn zadeltje. Redelijke pasvorm. Móet wel met bontje rijden anders gaat het zadel één beetje kiepen. Maar met bontje ligt het prima.

Blijft erg netjes. Maar wordt niet super intensief gebruikt. (1 - 2x in de week)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:51

Ik heb ervaring met de amerika's, het springzadel en het veelzeidigheidszadel. Beide echt super super fijne zadels! Ook hoor ik in mijn omgeving van het dressuurzadel zeer positieve ervaringen.

Als ik ooit of een dressuur of een springzadel erbij wil, of wat anders moet dan weer rossner. :j +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:02

Heb ook een tijd met een rossner gereden, weet niet meer welk type helaas. Vond het een heerlijk zadel! Zat erg fijn en ook zacht, precies genoeg steun. Ben er erg positief over! :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:15

ik heb nu ook een rossner amerika (dressuur) en die zit heerlijk kussen zijn goed ik heb het zadel bij mijn paard gekregen en zie daarom best nogal wat gebruikers sporen ik weet ook niet wat er is gebeurd met het zadel maar alle spullen waren heel vies enzo, dus over de kwaliteit kan ik niet echt veel zeggen !

Kirsten_Ches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:03

ik heb ook met verschillende rossner zadels gereden, en rijd er nu ook 1 op mijn bijrijdfries. Fijne zadels vind ik het! Zitten heerlijk. Het is dat ik mijn eigen zadel nog iets fijner vind zitten (Pfiff amaretto) anders had ik ook een rossner genomen

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 11:40

overmorgen komt de zadelpasservice ben benieuwd! laat jullie weten wat het is geworden :)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:53

spannend!!!

Ik heb de rossner amerika gehad voor mijn fjordenmerrie.

Onwijs van genoten..super zadel!!! helaas toen ze te bespierd werd werd de boom te krap! konden ze niet aanpassen.

Mis me rossner soms nog wel.. ondanks ik nu al 4 jaar dolgelukkig ben met mijn ts de luxe zadel

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:20

Ik vind het echt geweldige zadels. Ik zit er muurvast in. Mijnes is nu een beetje versleten na 7 jaar enga over op boomloos. Maar ik vind Rossner een aanrader.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:08

Ook hier iemand met een Rossner zadel, ik denk dat ik die van mij ondertussen 4/5 jaar heb en ik heb hem toen tweedehands gekocht. Ik ben er echt heel blij mee, het zadel zit heerlijk en het leer blijft mooi :)

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:14

Ze zitten erg goed, alleen de kwaliteit valt me wel tegen.
Ik reed bij mensen wie 3 van deze zadels hadden, allemaal nieuw gekocht alleen binnen no time was het zwarte, grijs geworden door wrijving.
De zadels werden wel netjes onderhouden.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:10

Ik heb 2 rossner zadels, een vzh & een dressuur, beide de amerika in het bruin.

Vind het echt heerlijke zadels, enkel slijtage onder de beugelriemen maar dat hou je toch altijd.
Vind ze heel fijn zitten en zoals hierboven ook al vermeld, mijn houding is er ook echt op vooruitgegaan :j

Ik heb hem trouwens op een haflinger, al heeft zij wel boommaat medium dus breed is ze niet :P

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:14

ik heb ook de amerika.
alleen de zweetbladen vind ik wat klein voor mijn lange benen voorderest fijn zadel.