HKM Check/Highclass/Indy beschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

HKM Check/Highclass/Indy beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:00

Ik kwam laatst de beschermers van HKM tegen en ben heel benieuwd wie ze heeft en hoe ze bevallen.
Alle 3 zijn het dezelfde beschermers maar dan met een ander printje, dus het maakt niet uit welke van de 3 voor je ervaringen ;)

Daarnaast bestaan ze alleen maar in de maten pony en full, dus ik vroeg me af of er misschien iemand is die ze op zou kunnen meten? Zowel de peesbeschermers als de strijklappen? :)

Foto's:
AfbeeldingAfbeelding
Check

AfbeeldingAfbeelding
Highclass

AfbeeldingAfbeelding
Indy

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:27

Ik heb ze de check in het grijs. :)
Maar het zijn echt een beetje k*t dingen. Ze beschadigen snel en dat zie je duidelijk want het is doorzichtigplastic. En ook als je in de modder of gaat crossen, blijft er allemaal modder en zand tussen de stof en het plastic zitten, opeens is je peesbeschermer niet grijs geruit meer maar vol met zand. HAHA. Ik gebruik ze das alleen in de binnenbakken en buitenbakken als het niet nat is.
Voor mijn E-pony met smalle tot normale benen heb ik de pony maat en hij past normaal. :)
Heb voor en achter.
Als je wilt kan ik wel de maat opmeten morgen, laat maar horen of het nog moet. ;)

Ilse

Re: HKM Check/Highclass/Indy beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 16:36

Jaa heel graag! Ik twijfel echt heel erg over de maat namelijk :)

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:36

Hoe wil je dat ik ze meet?? (:

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:59

Ik heb ze al onwijs veel verkocht en krijg er nooit klachten over. Mijn klanten zijn er erg tevreden over :) .

Ik wilde ze zelf ook voor mijn paard, maar helaas zit hij tussen 2 maten in. De full maat valt vrij ruim namelijk, vooral in de diepte. Voor paarden met fijne beentjes is hierdoor de full maat te groot en pony te klein. Pony's tot D/E maat passen over het algemeen de pony maatjes goed.

Maar er zijn ook wikkelbeschermers in hetzelfde printje, welke wel normaal passen voor kleine paarden :) .

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 12:31

Ja ik zag ze ook op jouw website! ;)
Daar was ik al bang voor over die maten inderdaad, blijft lastig dat je online niet kan passen he :D

Kan jij (en/of Totje5mei) voor mij de lengte van de peesjes opmeten toevallig? Dus echt de achterkant (waar het 'opgesneden' is vanaf de kootholte tot boven)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:21

Ilse schreef:
Ja ik zag ze ook op jouw website! ;)
Daar was ik al bang voor over die maten inderdaad, blijft lastig dat je online niet kan passen he :D

Kan jij (en/of Totje5mei) voor mij de lengte van de peesjes opmeten toevallig? Dus echt de achterkant (waar het 'opgesneden' is vanaf de kootholte tot boven)

Ik zal ze even voor je opmeten :) .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:27

Ik heb ze even voor je opgemeten:

Maat pony:
- Achterzijde harde deel -> 18.5 cm
- Achterzijde totaal incl. voering -> 22 cm

Maat full:
- Achterzijde harde deel -> 21,5 cm
- Achterzijde totaal incl. voering -> 25 cm

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:34

Sorry, ik was op kamp. fijn dat leonieke de maten heeft gegeven!

Ik heb ze ook bij haar gekocht, Ze is heel aardig en behulpzaam! :)

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:06

Totje5mei schreef:
Sorry, ik was op kamp. fijn dat leonieke de maten heeft gegeven!

Ik heb ze ook bij haar gekocht, Ze is heel aardig en behulpzaam! :)

Bedankt voor het compliment. Heel erg leuk om te horen :o .

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 15:03

Super!! Ik ga vanavond meteen even meten :)
De maten schelen dus 2 tot 3 cm van elkaar, dat is best veel trouwens!

Leonieke, jij had het over dat de full ruim valt in de diepte, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:17

Ze zijn vrij diep, dus de lengte van de achterkant naar de voorkant is vrij lang. Maar dat compenseert op zich wel weer met de hoogte, full valt gewoon wat ruim.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:07

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze bevallen.
Ik heb een fjord en daarbij zijn de norton pro beschermers te groot. De hoogte is wat aan de hoge kant en ze zijn ook wat te wijd. Maar als ik daarvan de maat pony heb dan zijn ze weer te klein..
Zijn er meer mensen met dit probleem en passen de hkm beschermers dan wel goed?

Van wat ik zo gezien heb bij mensen op hun paard lijken de hkm beschermers iets kleiner uit te vallen dan die van norton, de pro. Dus daarom dacht ik, misschien dat die dan wel gaan passen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:53

addy<3 schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze bevallen.
Ik heb een fjord en daarbij zijn de norton pro beschermers te groot. De hoogte is wat aan de hoge kant en ze zijn ook wat te wijd. Maar als ik daarvan de maat pony heb dan zijn ze weer te klein..
Zijn er meer mensen met dit probleem en passen de hkm beschermers dan wel goed?

Van wat ik zo gezien heb bij mensen op hun paard lijken de hkm beschermers iets kleiner uit te vallen dan die van norton, de pro. Dus daarom dacht ik, misschien dat die dan wel gaan passen.

Als de Norton Pro te hoog zijn dan past je pony sowieso deze sowieso niet in full. Mijn paard past namelijk de Norton Pro net wel en deze van HKM zijn echt een stukje te groot.
Dan zou je pony maat moeten proberen.

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:59

Hm.. ik denk dat de maat pony dan weer te smal voor hem word. Heb ooit eens peesbeschermers van harry's horse gehad in maat cob maar die waren echt veelste smal. Maat full zou dan weer te hoog worden.
Lastig zo'n fjord.. Moet eigenlijk gewoon zulke beschermers hebben maar dan in maat cob.
Je hebt die wel van harry's horse, heb ik ook gepast. De peesbeschermers pasten wel maar dan zitten er weer van die rare strijklappen bij in maat full waarvan ze dan zeggen dat het maat cob is. Heel raar is dat, bij maat pony hebben ze pony strijklappen bij maat full maat full strijklappen erbij en bij maat cob hebben ze maat full strijklappen erbij.

Lijkt mij dat de hkm beschermers wat smaller uitvallen dus misschien dat hij daarvan van de strijklappen dan wel maat full kan hebben en de peesbeschermers misschien maat pony?

Zal eens na gaan meten.