p.s. ik wist niet of dit onderwerp hier moet of bij verzorgerspraat...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CorkyLover schreef:17,5 inch is de maat van het zitvlak, voor zover ik begrepen heb. Beter laat je de hoefsmid komen is goedkoper, als dadelijk een dierenarts voor kissings spines ofzo.
CorkyLover schreef:17,5 inch is de maat van het zitvlak, voor zover ik begrepen heb. Beter laat je de hoefsmid komen is goedkoper, als dadelijk een dierenarts voor kissings spines ofzo.
FlorisSam schreef:CorkyLover schreef:17,5 inch is de maat van het zitvlak, voor zover ik begrepen heb. Beter laat je de hoefsmid komen is goedkoper, als dadelijk een dierenarts voor kissings spines ofzo.
17,5" is idd grootte van het zitvlak,maar dat bepaald ook de ruglengte van het zadel.
Een hoefsmid om een zadel aan te meten?
Ik pas met maat 36/38 keurig in een 17,5' zadel. En past gelukkig ook op de rug van mijn pony, want daar moet je ook rekening mee houden. De boommaat is ook heel belangrijk, want dat moet immers wel op de rug passen van de pony
Dat mag niet te krap of te los zijn.
trustHim schreef:misschien is een boomloos zadel een optie voor je? mocht je stoppen met verzorgen is dat gemakkelijker aan te passen aan een ander paard dan een boomzadel

_Esther_87_ schreef:CorkyLover schreef:17,5 inch is de maat van het zitvlak, voor zover ik begrepen heb. Beter laat je de hoefsmid komen is goedkoper, als dadelijk een dierenarts voor kissings spines ofzo.
Klopt, 17,5 inch is de maat voor jouw achterwerk, de boombreedte zegt wat over je paard. Maar die zijn ook weer per merk verschillend en dan heb je nog de pasvorm, lengte en breedte van de kussens, vorm enz, kortom tenzij je precies hetzelfde merk en type zadel maar dan in dressuur uitvoering hebt, zal het niet zomaar passen waarschijnlijk.