Sinds een aantal weken ben ik de gelukkige eigenaresse van een 3 jarige Kwpn merrie van ong. 1.58m groot. Nu ben ik in de wolken, MAAR tja, zal toch een zadel moeten komen.
Nu zit ik helaas aan een budget van max. €500,- gebonden, dus zal het een tweedehands zadel moeten worden. Dus dan denk je oké, dressuur zadel, ruime 17,5/18 inch zitting hoeft niet in super staat te zijn qua leer. Maar dan.... Geen FLAUW idee welke boommaat ze heeft. Haar schouderblad lijkt vrij ver naar achter door te lopen, dus dan moet ie daar ook goed passen. Zou graag een zadel willen met verstelbare boom zodat hij later groter gezet kan worden als ze meer massa krijgt. Maar dan weer geen kunststof zadel. En tja, als je dan er 1 koopt, en je laat een zadelmaker komen, en het blijkt ondanks de verstelbare boom toch niet goed te passen...
Ik ben over 1 zadelmaakster ontzettend goed te spreken, maar die heeft weer enkel zadels liggen die boven mijn budget zijn.
Ben ondertussen een beetje hopeloos aan het worden, hoe ik dit nou verder aan moet pakken...
Wat ook nog extra lastig is, is dat ze nog niet onder het zadel is, en het zadel wel op haar gepast kan worden, maar ik er niet op kan...
Mocht iemand de oplossing weten hoe ik dit in hemels naam aan moet pakken, GRAAG!!!
(en moest gewoon even de frustratie van me afschrijven..
)