Wat voor beschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bobbylover

Wat voor beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:39

Ik heb een haflinger en ik rij erg intensief met hem. Ik maak lange buitenritten (circa. 2 uur) paar x in de week en hou ook van springen. Ik ben er ook over aan het nadenken om met hem naar spring- eb cross-countrywedstrijden te gaan.
Ik spring rond de 1 meter met hem en in het bos spring ik ook graag over bomen en houten afzethekjes.

Nu mijn vraag:

Wat voor beenbeschermers kan ik dan het beste kopen? Welk merk, wat voor soort? (Het liefst niet ál te duur). Ik hoop dat jullie goede raad kunnen geven!

Anoniem

Re: Wat voor beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:20

voor een gewone buitenrit geen bescherming om doen. Voor springen gewoon van die simpele van 20 euro voldoen in het begin. Als je met cross gaat beginnen voldoen die ook.

Later als je daar echt mee door wil gaan, kun je altijd nog naar cross beschermers kijken. Maar die zijn flink aan de prijs

bobbylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:25

Oh ok, bedankt voor de tip! :)

nouk_y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:56

Ik zou ook niet meteen beschermers omdoen met een buitenrit en een evt. Sprongetje ja mis. Springschoentje , verder zou ik wel kijken naar bescherming wat goed ademt dus niet direct het goedkoopste maar ook niet het duurste

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:58

Peesjes voldoen idd wel voor cross in het begin, mocht je verder komen zou ik wel investeren in GOEDE crossbeschermers, dus met harde plaat. :)
Voor springen voldoen simpele peesjes, prijs doet er niet toe :)

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 11:45

Ik zou op buitenrit geen peesbeschermers omdoen, en met springen een paar simpele. Maar als je eenmaal gaat crossen zijn crossbeschermers misschien wel een goed idee.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:42

Volgens mij is het niet echt nodig :)
Tenzij je dus wedstrijden gaat rijden(niet dat ik het nodig vind om het dan te doen...) dan zou ik ook gewoon beginnen met die van Dressuurgek :)

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 06:42

Ik ben wel voor bescherming, zeker als je over natuurlijke hindernissen springt..
Kijk eens voor peeskappen met extra carbon bescherming op het pees gedeelte achter, gecombineerd met springschoenen. Ik zou voor Veredus gaan.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:06

caishen schreef:
Oh ok, bedankt voor de tip!

Graag gedaan. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:27

StefenFrens schreef:
Ik ben wel voor bescherming, zeker als je over natuurlijke hindernissen springt..
Kijk eens voor peeskappen met extra carbon bescherming op het pees gedeelte achter, gecombineerd met springschoenen. Ik zou voor Veredus gaan.

Same here.. Springen met bescherming zou ik echt never doen := bosritje wel, maar als je wilt gaan springen op bosrit dus weer niet.. Heb zelf Veredus Carbon Gel voor + achter en dat zijn echt super dingen :D
Als je echt wilt gaan crossen kun je het best goede crossbeschermers kopen idd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:14

Nies_ schreef:
StefenFrens schreef:

Same here.. Springen met bescherming zou ik echt never doen := bosritje wel, maar als je wilt gaan springen op bosrit dus weer niet.. Heb zelf Veredus Carbon Gel voor + achter en dat zijn echt super dingen :D
Als je echt wilt gaan crossen kun je het best goede crossbeschermers kopen idd.

Je bedoelt springen zonder bescherming? :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:33

Uh, ja :')

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:48

_O- :D