Engelse hackamore in kleine maat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa_

Engelse hackamore in kleine maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 18:54

Weet iemand of de Engelse hackamore (kleine scharen) ook ergens te verkrijgen/ te maken is in pony/ shet maat?

llies

Re: Engelse hackamore in kleine maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:19

Sprenger heeft een engelse hackamore in ponymaat met scharen van 13cm (zie pdf op hun site pagina 35)

Safiera

Re: Engelse hackamore in kleine maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:04

Ik weet dat de 'normale' hackemores, met korte scharen dus, ook te gebruiken zijn op pony's ;) Wij gebruiken ze ook op onze C en dat gaat gewoon. Wel even ander kinriempje er aan, maar geen problemen mee. Maar echt voor shetjes? Geen idee, wel benieuwd eigenlijk. Moet er schattig uitzien!

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 16:10

llies schreef:
Sprenger heeft een engelse hackamore in ponymaat met scharen van 13cm (zie pdf op hun site pagina 35)

Toppie! Alleen staat in het plaatje 13cm, maar bij de beschrijving 19cm? Typfout?

Weet je ook hoe ik hem kan bestellen? Kan dat hier ergens in Nederland?

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 16:12

Safiera schreef:
Ik weet dat de 'normale' hackemores, met korte scharen dus, ook te gebruiken zijn op pony's ;) Wij gebruiken ze ook op onze C en dat gaat gewoon. Wel even ander kinriempje er aan, maar geen problemen mee. Maar echt voor shetjes? Geen idee, wel benieuwd eigenlijk. Moet er schattig uitzien!

Shetlanders zijn wel een stuk kleiner dan c- pony's. :P En al zou het passen, is het geen gezicht, denk ik. ;)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:28

Jolindaa_ schreef:
Safiera schreef:

Shetlanders zijn wel een stuk kleiner dan c- pony's. :P En al zou het passen, is het geen gezicht, denk ik. ;)

Maar de meeste shetten hebben wel een behoorlijk groot hoofd, in elk geval in verhouding tot hun lijf. Het kan heel best dat het met een kortere kinriem prima wil. :)

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 18:13

Dat is waar, alleen mijn shetten niet. ;)

llies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:38

Jolindaa_ schreef:
llies schreef:

Toppie! Alleen staat in het plaatje 13cm, maar bij de beschrijving 19cm? Typfout?

Weet je ook hoe ik hem kan bestellen? Kan dat hier ergens in Nederland?

Ik denk dat ze bedoelen dat de hackamore in totaal 19cm is en de onderschaar zelf 13cm.
Normaal kan je die in je ruitershop laten bestellen (zo doe ik het als ze hem niet in de winkel hebben)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:28

Je hebt ook bloemhackamores, die zijn helemaal klein qua schaarlengte.