Welke beschermers na peesontsteking?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxx88

Welke beschermers na peesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:16

Mijn paard heeft een peesontsteking gehad en nu ben ik op zoek naar een paar goede beschermers waarbij de benen niet (of zo min mogelijk) warm worden.
Het is vooral voor het dressuur rijden thuis en voor het buiten rijden. Als ze ook voor springen geschikt zijn zou een pluspunt zijn.
Ik zoek dus geen beschermers met neopren in omdat dit te warm is

Zelf had ik gedacht aan:

Dalmar Eventer
http://www.canter-equipment.nl/dalmar.html

NEW Airflow Sportboot
http://www.canter-equipment.nl/n.e.w._a ... tboot.html

Veredus pro classic
http://www.veredus.it/index.php?lang=en ... rodotto=11

of helemaal lederen beschermers

Iemand ervaring met (1 van) deze beschermers? Zowel goede als slechte ervaringing.
Ik sta ook open voor andere mogelijkheden ;)

Alvast bedankt!

Johanna59

Re: Welke beschermers na peesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:21

NEW, helemaal goed!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:57

Mag ik vragen waarom je uberhaupt beschermers wilt gebruiken? Wat doet je paard precies waardoor de beschermers noodzakelijk zijn?

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:24

Geen beschermers, uitstappen op het harde en afspuiten...
Onder alle beschermers wordt het warm, daarom voor mij geen beschermers, wat doen ze eigenlijk?

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 22:23

Ik wil ze gebruiken omdat mijn paard buiten nogal eens durft schrikken en rare sprongen maken.
Bij dressuur wil ik ze gebruiken omdat hij hem nogal eens durft aantikken (achterbenen tegen voorbenen).
En ik vind bescherming wel belangrijk (beter voorkomen dan genezen ;) ) zeker bij het springen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:28

Voor het springen zeker, maar voor de dressuur zou ik me sterk afvragen of de peesbeschermers in jou geval niet meer kapot maken als dat ze misschien heel houden.

Je zou ook in gewone neopreen beschermers sleuven kunnen snijden in de neopreen langs de pezen aan de zijkant. Het is onzichtbaar als je paard ze aan heeft, maar wel degelijk heel effectief.

Deze beschermers dus: http://www.horseshopinternational.nl/im ... %20wit.JPG

En dan aan de zijkant sleuven snijden van 1 (tot anderhalve) cm breed van boven naar beneden. Maakt dat er wel bescherming is tegen het aantikken, maar zoveel mogelijk luchtdoorstroom langs de pezen. Bovendien niet duur ;)

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 05:08

Bij het springen klinkt voor mij wel logisch, maar is het op dit moment al handig om te gaan springen.
Voor de dressuur lijkt het me niet nodig, ondanks dat er paarden regelmatig een gekke sprong maken, heb ik nog nooit gezien dat een paard zijn eigen pees raakt, hooguit de hoefbal.
Dus zeker voor de dressuur zou ik het been onbedekt laten.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:20

Ik sluit me helemaal aan. Gewoon geen beschermers! Pezen worden er alleen maar slapper van en je krijgt inderdaad van die toestanden als peesontsteking. Peesbeschermers zijn gewoon een marketingproduct! Nergens voor nodig! Ik heb ze bij mijn pony nog nooit gebruikt, (net als hoefijzers), en hij heeft nog nooit 1 pas kreupel gelopen of iets anders geks, daarbij heeft hij ook enorm sterke hoeven. In de wei maken ze ook gekke sprongen, zo mogen ze wel 24 uur per dag met die dingen om gaan staan..

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:28

Als je beschermers wil omdat je paard wel eens rare sprongen maakt kan je beter die veredus nemen alleen dan de versie waar aan de achterkant carbon zit. Ik heb ze ook voor mijn paard en ndat hij een peesblessure had gehad wou ik goede stevige beschermers hebben voor als ik weer naar buiten ging met hem.
Ik vind ze super. Ze kosten wel wat maar zijn goed stevig.

Inderdaad wordt het onder elke beschermer warm dus na het rijden goed uitstappen op het harde en eventueel afspuiten.

succes