Cijfers is mijn KMD zadel, wat betekenen ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sonova

Cijfers is mijn KMD zadel, wat betekenen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 09:07

Na een lange zoektocht heb ik eindelijk mijn droomzadel gevonden. Een Klimke Millers Dressage. Nu ben ik benieuwd hoe oud hij is en wat de boommaat is enz. Wie weet wat de getallen betekenen die erin staan?
Aan de zijkant staat 800100362 en onderop het zadel staat 6502 17,5, nu kan ik dat laatste wel nagaan ;) , maar wat betekenen 6502 en de 1e getallenreeks?
Ik hoop dat iemand het weet :j

_Marinke_

Re: Cijfers is mijn KMD zadel, wat betekenen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:25

Ik zou denken dat de eerste getallenreeks een soort 'kenmerk' is. ;)

Maar heb verder echt geen flauw idee...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:42

Kun je contactgegevens van de fabrikant achterhalen ? Dan zou ik hen gewoon eens een mailtje sturen met deze vraag , die moeten het ZO moeiteloos kunnen uitleggen :)

Ik neem aan dat er wellicht een nummer staat voor het model van het zadel , de gebruikte zadelboom , productiedatum , het hoeveelste zadel het is in de reeks...

Maar verschillende fabrikanten stellen het nummer op verschillende manieren samen.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 13:28

Dat zou ik kunnen proberen maar ik heb al heel wat afgegoogled, wat ik tot nu toe gelezen heb worden deze zadels niet meer gemaakt. Ik ben er nog niet achter gekomen wie deze zadels maakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:40

Nou 6502 is dus gewoon de code voor het model "Klimke" :
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 85876.html

En als ik even verder Google kom ik uit bij deze , waaruit ik begrijp dat Miller overgegaan is naar Ovation :
http://www.chronofhorse.com/forum/showt ... ?p=4709899

En het LIJKT dat dit deze website is van Ovation.....maar pin me er niet op vast want ik wilde er ook weer niet al te veel tijd aan spenderen :P
http://www.ovationriding.com/en/ovation_contact.htm

Ik denk dat je er gerust een mailtje aan kunt wagen , wellicht kunnen ze je verder helpen :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 13-09-11 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 13:50

jeetje, goed speurwerk +:)+ , ik heb al heel wat afgezocht maar ben dit nog niet tegengekomen. Dan weet ik dat ook weer :j , nu de 800100362 nog ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:53

Ik heb m'n post nog even aangevuld , zie hierboven :)

Je zou bijna denken dat de 01 of de 03 eigenlijk het enige mogelijke jaartal in dit serienummer zijn...

Misschien dat 10 03 dan nog betekent dat het zadel in oktober of week 10 van 2003 gemaakt is.... maargoed dat is puur speculatie natuurlijk :P

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 13:59

In ieder geval bedankt, hier kom ik vast verder mee, ik ga mijn engels even opvijzelen en ga even mailen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:10

Kijk ook nog even goed of bvb. de 8 niet stiekem een B is :P

Ik ben benieuwd of je kunt achterhalen hoe het serienummer opgebouwd is , succes :)

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 14:12

Ik zal nog een keer goed kijken, als ik antwoord op de mail heb of wat weet dan meld ik me :j

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:28

Hoi,

Ik zie dat jullie het hebben over serienummers, het is al een wat ouder topic maar ik wilde ook geen nieuw topic aanmaken voor mijn vraag.

Waarom heeft een zadel een serienummer? alleen maar om informatie te kunnen achterhalen over het zadel? Of is er misschien een registratie systeem waar je je zadel kan registreren op jouw naam?

Ik weet dat de website gestolenzadels er gebruik van maakt, maar hoe kan je bewijzen dat het gestolen zouden van jouw was? Daarom mijn vraag is er een registratie systeem?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:19

Een serienummer is er natuurlijk vooral voor om inderdaad info te kunnen achterhalen.

Stel dat er problemen zijn bij een bepaald zadel dan kan via het serienummer achterhaald worden wanneer deze gemaakt worden en kunnen zadels van dezelfde "batch" ook gecontroleerd worden , of kun je waarschuwingen uitgeven , of je kunt aan het serienummer zien wat er voor materialen in verwerkt zijn als er bvb. inwendig iets aangepast wordt door de jaren heen. Eigenlijk net zoals bij andere producten , tot koekjes aan toe die teruggeroepen kunnen worden :)

Een aantal jaren geleden was het vooral in zwang om je naam en postcode in je zadel te laten zetten en het zo te registreren. Later werd het weer chippen. Wat de mogelijkheden tegenwoordig zoal zijn om je spullen te beschermen / registreren weet ik eigenlijk niet.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:45

Dank je wel voor je duidelijke uitleg.

Ik heb altijd de neiging om dure dingen te willen registreren, zo dat ik kan zeggen: "VAN MIJ" kijk maar! hihi ;)