zadel voor schoftloze ronde halflinger:Knightrider Neptunus?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Champie_Me

zadel voor schoftloze ronde halflinger:Knightrider Neptunus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 15:29

heey!

ik heb even een vraagje! voor een kennis ben ik opzoek naar een zadel voor een brede schoftloze haflinger voor een klein budget (bijna onmogelijk dus!)

het maximale budget ligt rond de 200-250 euro! heel veel eisen zijn er niet... dit zijn de dingen die wel een voorkeur hebben:
- dressuurzadel (evt vzh)
- mag kunststof maar mag ook leer (geen wintec, vinden we niet fijn!)
- prijsklasse max rond de 200-250,-
- we willen geen troep! maar mag wel 2dehands!

nu was de vraag of dit zadel (wat aardig in het plaatje past) gaat passen!! is er iemand die dit zadel gebruikt voor zijn haflinger en past deze?

groetjess

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:54

Omdat het op de ene haflinger past, wil het niet zeggen dat het op de haflinger van jouw kennis past. Bij zadels kun je over het algemeen wel stellen dat goedkoop, duurkoop is. De kwaliteit van de boom laat meestal te wensen over. Deze zijn vaak scheef of kunnen onvoldoende druk aan waardoor de boom kan breken. Ik denk dat je beter voor een tweedehands Thorowgood of iets dergelijks kan gaan die je laat nakijken en beoordelen door een zadelmaker. Thorowgood heeft een speciale lijn voor de brede, rondgeribte koudbloeden, maar wel een hogere kwaliteit dan knightrider.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:15

Inderdaad kijken naar een tweedehands thorowgood of een zadelmaker laten komen met een aantal tweedehands zadels. Maar het budget is best krap om daar voor een niet standaard maat een goed zadel voor te vinden.

Optie is om een tweedehands ghost te zoeken. Ik heb ook een tijdje een ghost gehad op mijn merrie omdat die een extreem moeilijke rug heeft en ik het geld nog niet had voor een op maat gemaakt zadel. Ghost is een heerlijk zadel, maar je moet ervan houden.

cvelthuis

Re: zadel voor schoftloze ronde halflinger:Knightrider Neptunus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:42

ik heb een knigt rider neptunes vzh voor mijn ronde fjord gehad, weinig problemen mee gehad! past goed

Hij staat te koop trouwens

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:06

Misschien aan de Thorowgood denken? Veel mensen scheren die over dezelfde kan als Wintecs, maar dat hoeft helemaal niet! Ze zitten echt heel anders en veel modellen zijn geschikt voor Cob-type paarden, rond en schoftloos dus. Ik heb een tweedehands Thorowgood Griffin op de kop weten te tikken en ben er erg blij mee :j

edit: eigenlijk is het zadel dat ik heb een endurance-uitvoering, maar lijkt net een dressuurzadel (of VZH richting dressuur dan) ;)

vickersss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:26

mischien een boomloos zadel ik heb ook een pony gereden die geen schoft had en die had een boomloos zadel;)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:43

Ik vind een knightrider neptunus echt vreselijke zadels. Vond de kwaliteit niets en de vorm ook niet. Maar kan ook bijna niet voor dat geld.