Bruin dressuurzadel voor pony (D-pony/16,5")

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirstenn

Bruin dressuurzadel voor pony (D-pony/16,5")

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 14:09

Ik ben voor mijn pony op zoek naar een donkerbruin dressuurzadel. Omdat het een D-pony is en ik ben klein, wil ik dus echt een kleiner zadel, 16 of het liefste 16,5 inch.

Alleeen... ik zie door de bomen het bos niet meer :roll: Het liefst wil ik een zadel met verwisselbare boom, aangezien ponybeest nog jong is dus waarschijnlijk ook nog veranderd in de bespiering e.d. Al ben ik ook al heel blij als iemand een zadel weet die aan mijn eisen voldoet die een vaste boom heeft O:)

Even voor de duidelijkheid: ik ben op zoek naar merken, types zadels die ik kan aandragen bij een zadelmaker. Ik wil vooral niet zelf gaan hannessen met passen enzo, maar goed ik wil graag een beetje weten waar de markt zit. Ik ben dus eigenlijk ook niet op zoek naar een 2ehands zadel :)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! :)

xSimonee

Re: Bruin dressuurzadel voor pony (D-pony/16,5")

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:32

Hoeveel geld wil je ongeveer uitgeven?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:06

Wat zijn je eisen dan, behalve dat het donkerbruin moet zijn?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:09

Wintec heeft mooie donkerbruine zadels :) laatst toevallig eentje voorbij zien komen, was een dressuuruitvoering. Zal kijken of ik een link voor je kan vinden!

*edit* Hierbij een link, staat alleen geen foto van de bruine kleur, maar die is echt donker http://www.wintec.net.au/products/dressage/dressage500.html

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:19

Nies_ schreef:
Wat zijn je eisen dan, behalve dat het donkerbruin moet zijn?

Dressuur, inchmaat, geen extreem diepe zit of grote wrongen

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:20

xSimonee schreef:
Hoeveel geld wil je ongeveer uitgeven?

Max rond de 1000 euro

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:26

Massimo heeft een mooi zadel, die volgens mij in diverse kleurcombinaties verkrijgbaar is.
Ik heb toen ik mijn zadel liet passen ook op een bruine gezeten.
Zelf heb ik alles in het zwart, dus koos ik niet voor dit zadel.

Het zadel is nog wel te koop:
http://www.zadelmakerijwillems.nl
Als je dan kijkt bij gebruikte zadels, halverwege de pagina.
Dan heb je misschien een beetje een idee.

Het is geen zadel met een verwisselbare boom, maar de boom is wel eenvoudig aan te passen.
Prijs ligt wel iets boven je budget.

Afbeelding

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:24

wintec heeft ook een isabel werth in het bruin met verwisselbareboom, hel fijn zadel vind ik zelf, je kan ook de kniewrongen veranderen, hoog laag, en je kan dikkere hale of juist dunnere.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:55

Euroriding Jade heeft geen verwisselbare boom maar is wel goedkoop :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:03

annmary schreef:
Wintec heeft mooie donkerbruine zadels :) laatst toevallig eentje voorbij zien komen, was een dressuuruitvoering. Zal kijken of ik een link voor je kan vinden!

*edit* Hierbij een link, staat alleen geen foto van de bruine kleur, maar die is echt donker http://www.wintec.net.au/products/dressage/dressage500.html

Die wintec had ik nog niet gevonden in het bruin, zal es op onderzoek uitgaan :)

Marijuhhhhh schreef:
Massimo heeft een mooi zadel, die volgens mij in diverse kleurcombinaties verkrijgbaar is.
Ik heb toen ik mijn zadel liet passen ook op een bruine gezeten.
Zelf heb ik alles in het zwart, dus koos ik niet voor dit zadel.

Het zadel is nog wel te koop:
http://www.zadelmakerijwillems.nl
Als je dan kijkt bij gebruikte zadels, halverwege de pagina.
Dan heb je misschien een beetje een idee.

Het is geen zadel met een verwisselbare boom, maar de boom is wel eenvoudig aan te passen.
Prijs ligt wel iets boven je budget.

Massimo had ik idd gevonden, dat is zeker eentje die op m'n lijstje staat! Ondanks dat ie iets boven m'n budget ligt, ben wel van mening dat ik op een goed zadel niet moet bezuinigen. Vind het alleen zo zonde als m'n pony nog veel veranderd dat ik volgend jaar weer een nieuw zadel moet kopen. Maar dat is bij Massimo's misschien wel goed oplosbaar omdat de bomen nog wel aan te passen zijn :)

xmichxrocky schreef:
wintec heeft ook een isabel werth in het bruin met verwisselbareboom, hel fijn zadel vind ik zelf, je kan ook de kniewrongen veranderen, hoog laag, en je kan dikkere hale of juist dunnere.

Persoonlijk vind ik dat echt lelijke zadels... Spreekt me niet echt aan, maar goed als hij past en lekker zit dan kan het altijd natuurlijk, zet 'm iig ook op m'n lijstje! :)

Hyposjuhhh schreef:
Euroriding Jade heeft geen verwisselbare boom maar is wel goedkoop :)

Goede tip dank je, die had ik nog niet gevonden :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:05

Een startrekk? Zijn goed aanpasbaar en goede pasvorm/kwaliteit. Ze zijn er ook in meerdere kleuren bruin te maken.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:54

Kirstenn schreef:
annmary schreef:

Die wintec had ik nog niet gevonden in het bruin, zal es op onderzoek uitgaan :)

Even een plaatje voor je opgezocht, dan heb je een idee van de bruine kleur :)
http://www.google.nl/imgres?q=wintec+500+bruin&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1680&bih=959&tbm=isch&tbnid=QJ7BT8hwD39H3M:&imgrefurl=http://www.justwestern.nl/%3Fcatalogproduct/3565512/Wintec%2B500%2Bvzh%2Bzadel%2B118350.aspx&docid=7kz3_Usuhp7VAM&w=200&h=201&ei=7IRsTvyzHNDtOcTtsdkF&zoom=1&iact=hc&vpx=204&vpy=170&dur=100&hovh=160&hovw=160&tx=118&ty=59&page=1&tbnh=141&tbnw=140&start=0&ndsp=44&ved=1t:429,r:0,s:0

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:55

lailapri schreef:
Een startrekk? Zijn goed aanpasbaar en goede pasvorm/kwaliteit. Ze zijn er ook in meerdere kleuren bruin te maken.

Hee dat is een intressant zadel! Was sowieso al rond aan het kijken naar boomloos. Heb jij zelf ervaring met het zadel?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:08

annmary schreef:

Bedankt! Is idd een erg mooie kleur bruin.

Ik heb me gister even verdiept en ik ga nu kijken voor de Startrekk dressuur, omdat boomloos me sowieso aanspreekt en ik daar al naar aan het kijken was.
In ieder geval iedereen bedankt voor de tips! Mocht de Startrekk niets worden dan heb ik iig andere zadels om naar te gaan kijken :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:20

Rossner Amerika is ook in het bruin verkrijgbaar geloof ik. :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 19:34

Yunomi schreef:
Rossner Amerika is ook in het bruin verkrijgbaar geloof ik. :)

Klopt, al vind ik zelf Rossners teveel kniewrong hebben

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:37

Ja ik heb een zwarte en ben er erg tevreden mee, maar het blijft een soort van boomloos en dus anders de druk verdelen dan met boom, ik zet er daarom niet al te zware mensen op voor alle zekerheid.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:39

prestige lucky in de tabacco kleur zou ook een optie zijn. Boom is breder te maken omdat het thermoplast is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:36

Ik heb zelf een 16 inch stubben juventus, die je volgens mij ook in het bruin kunt bestellen, erg fijn zadel vind ik zelf, wel niet met verwisselbare boom. Ik heb hem zelf in zwart met bruine uitvoering.
Afbeelding

Daarnaast heb ik ook nog een bates pony dressuur liggen, die wel met verwisselbare boom is, goede kwaliteit, ook in bruin verkrijgbaar. erg fijn zittend zadel ook.
Afbeelding

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:16

Wintec idd, heb ik ook mooi bruin zadeltje van liggen van 17.5 die gaan volgens mij ook vanaf 16 :j .
Bates (dat hoort bij wintec) heeft het inderdaad ook liggen :)