Paintlinger schreef:Maar....gewoon een vraag hoor.
Door het achter op te hogen, wordt het zadel van voor niet wijder toch?
Ik zou ook gewoon ff een zadelmaker in de arm nemen...
Nee dat klopt, maar dat hoeft ook niet. Het zadel heeft beter gelegen dan dat het nu ligt, dus ik denk (zoals eerder iemand zei) dat mijn kussens ook wat zijn ingezakt. En doordat het zadel op het andere paard eigenlijk beter is gaan liggen, leek mij de beste oplossing een goede onderlegger.
Ik heb ook al contact op genomen met mijn zadelmaker, maar hier helaas nog niks van gehoord.
Wel weet ik dat bij het passen van de zadels zij ook met iets van een onderlegger aan kwam, maar uiteraard wacht ik haar advies ook af.
Maar om ervaringen van andere aan te horen is nooit verkeerd, hoewel ik hier lees dat iedereen geen voorstander van onderleggers is, lees ik nog geen hele negatieve ervaringen van onderleggers...
Ik had van een kennis nog een schuine onderleggers gekregen, die hier ook al een paar keer is genoemd. Maar hier ben ik nog geen fan van, heb hem 3x gebruikt doordat ik zelf stukken beter kon zitten doordat ik nu goed in het zadel kwam te zitten, maar helaas ligt hij niet fijn onder het zadel. Mijn kussens zijn te breed, en ik heb het idee dat deze onderlegger de ruggengraat niet fijn vrij houdt.
Nu was hier laatst een (andere) zadelmaker op stal en hij kwam aan met een Kavalkade pad, ja ja.. Deze raadde hij zelfs aan bij iemand die een tweedehands zadel aankocht voor een paard met heel weinig bespiering, hierdoor kwam de schoft duidelijk vrijer te liggen. Hij vertelde ook dat op de cursus een apart hoofdstuk over onderleggers ging, dit lijkt mij toch ook wel wat te zeggen dat dit zeker een positieve tijdelijke oplossing kan zijn.
De onderlegger van Wintec ziet er ook wel fijn uit, als hij van voor maar écht dun is, want daar wil ik het liefst niks hebben omdat hij daar gewoon goed ligt.
De Back Riser kwam ik inderdaad ook tegen, volgens mij had mijn zadelmaakster deze ook toentertijd mee. Deze verhoogt alleen achter, en vond ik toen erg fijn aanvoelen en liggen. Maar hier hoop ik meer informatie over te horen van mijn zadelmaakster.