Kieffer Jerez

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inge89

Kieffer Jerez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 08:48

Hallo !

Ik denk erover om mij een dressuur zadel te kopen... De grootste reden voor deze aankoop is omdat ik mijn beenligging en houding erg wil verbeteren. Ik kies voor een 2e hands, omdat ik geen eigen paard heb. Eens ik een eigen paard heb, bekijk ik welk zadel het beste op mijn paard past. Nu ben ik dus op zoek naar een zadel dat op veel verschillende paarden past en dat voor mij lekker zit en mij een goede houding geeft.

Nu heb ik volgend zoekertje gevonden, en had graag even jullie mening gehad ! Via mail kwam ik te weten dat dit een Kieffer Jerez is.
http://nl.kapaza.be/limburg/nieuw-kieff ... 660077.htm

Alvast bedankt !

Groetjes, Inge

onley

Re: Kieffer Jerez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:52

tja als je toch al zoveel wil uitgeven kun je beter kijken naar een zadel wat past op dat paard waar het voor bedoeld is
ik zou er niet blij mee zijn als jij bv mijn paard verzorgt en dan zomaar opeens een ander zadel erop legt omdat jij moeite hebt met je eigen houding.

denk dat je dan beter gebaat bent bij wat extra zitlessen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:53

Dit is het stomte wat ik gelezen heb, je kunt niet zomaar een zadel voor jezelf kopen?

Een paardenrug is uniek en elk paard heeft recht op een passend zadel.
Snap je logica niet overigens je zit moet je kunnen zitten op elk zadel

Inge89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 10:16

Ik koop niet zomaar een zadel voor mijzelf .. Het zadel dat ik voorstel heeft een Medium boommaat, wat voor de types paarden dat ik mee rijd goed is.
Het klopt wat jullie zeggen, maar nu rij ik met met een springzadel op diezelfde paarden. Dus de aankoop van een dressuurzadel veranderd niets aan die situatie. Jullie raad voor zitlessen en kunnen zitten op elk zadel vind ik niet juist. Een springzadel nodigt uit om de benen meer naar voor te leggen, en ze kunnen ook veel meer schuiven dan bij een dressuurzadel.
Akkoord dat elk paard een eigen zadel verdient, maar als het niet je eigen paarden zijn, heb je daar niets over te zeggen. Vandaar stel ik voor wat mijn probleem is, en waarvoor ik een oplossing wil. Elke keer het zadel op een ander paard komt en het zadel past niet, dan gebruik ik het ook niet.
Dus graag uw mening over het zadel zelf en het zoekertje.
Bedankt !
Groetjes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:25

Het zadel ziet er goed uit vindt ik. Verder zou het niet mijn soort zadel zijn. Volgens mij zit die erg gedwongen. Ik houdt daar niet van.
Mis er alleen aan hoe oud het zadel is. Verder is het natuurlijk altijd wel een risico er eentje van internet te kopen denk dat je dan beter langs een zadelmaker kan gaan of die bij de stal laten komen, zodat je het zadel ook uit kunt proberen en eventueel op meerdere paarden leggen. Denk ook dat een zadelmaker daar beter advies in kan geven als je het zadel op meerdere paarden wil gaan gebruiken welke dan geschikt is. 900 euro is veel geld zeker als het zadel dan straks niet erg lekker zit op de pasvorm op de paarden tegenvalt.

Inge89

Re: Kieffer Jerez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 10:38

@ Tigra: dat ben ik zeker van plan ! Ik ga niet zo maar een zadel kopen, zonder het te passen op het paard dat ik nu voornamelijk mee rij, maar ook op de andere paarden die qua bouw zeer op elkaar gelijken.
Ik denk dat een gedwongen zit voor mij wel goed is, zodat mijn houding verbetert (vooral mijn benen, door de vele jaren met een springzadel te rijden).
Bedankt voor je opbouwende reactie !

Groetjes.