Springsingel en beenbescherming gebruiken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

Springsingel en beenbescherming gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:26

Hoi,

Ik ben sinds een aantal maanden gestart met springen. incl één keer in de week les...

Ik ben bezig om een springzadeltje aan te schaffen...

Maar wat zouden jullie doen? een springsingel ja of nee...
Ik heb 2 keer gemerkt dat ze met haar buik raakte, geen verwondingen etc. maar toch.
Ze staat niet op ijzers...

Ook heb ik nog een vraag over beenbescherming...
Ik hoorde pas een reactie over peesbeschermers dat die de pezen warm maken, en dan de pezen minder sterk worden...
Wat zouden jullie gebruiken met springen...
Alleen voor springschoenen of ook achter...

Graag hoor ik waar jullie wat zouden doen? :)

Graag hoor ik jullie meningen hierover ;)
Laatst bijgewerkt door CrossHorse op 05-09-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

K_H

Re: Springsingel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:29

Als ze geen ijzers heeft en geen kalkoenen zal ze zichzelf niet snel pijn doen denk ik. Een springsingel is dan niet noodzakelijk, maar als je van plan bent om ze ooit op ijzers te zetten kan je misschien beter nu al een springsingel kopen. Uiteindelijk kan het niet echt kwaad ook he, en de drukverdeling van een springsingel is ook beter dan van een smalle singel. Ik heb ook een springsingel, ook voor de jonge paarden die nog niet op ijzers lopen en je zou soms verschieten welke krassen er op zitten van een paar lage hindernisjes te springen zonder ijzers...

CrossHorse

Re: Springsingel gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:36

Misschien is het dan toch beter, we springen nu ruim een meter, en ze springt nog alsof het niets is.. ;)
En binnenkort ook wedstrijden starten, is het denk ik wel beter ja... :j

__Astrid

Re: Springsingel en beenbescherming gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:47

springsingel is er voornamelijk als je idd met kalkoenen rijdt en ze daarmee hun buik aanraken ;)

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:49

__Astrid schreef:
springsingel is er voornamelijk als je idd met kalkoenen rijdt en ze daarmee hun buik aanraken ;)

dus anders zou je zeggen doe het dan niet? ;)

MelanieB

Re: Springsingel en beenbescherming gebruiken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:54

Als je geen ijzers met stiften hebt is een springsingel niet nodig hoor.
Anders heb ik liever wel. Paard van een vriendin wist zichzelfs zelfs met springsingel nog te verwonden met stiften, maar ik zie ook in mijn springsingel stift deukjes zitten dus ik raad m wel aan als je hoger gaat springen met ijzers en stiften en als je paar benen ver intrekt soms (enge dingen springen bijv dan tillen ze ze vaak hoog en onhandig op)