Beenbescherming trec?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Beenbescherming trec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:24

Hoihoi.

Om even te beginnen.. ik heb binnenkort mijn allereerste TREC wedstrijd in Montferland. Spannend natuurlijk.
Vooral met de dribbelige pony onder mijn kont. Dus ik hoop dat hij ook alle hindernissen neemt, hahaha :+
Maargoed, even terug naar mijn vraag.
Wat adviseren jullie?
Beenbescherming om doen of niet?
Ik was niet van plan om meteen hele dure TREC setjes te halen van 120 euro etc.
omdat het de eerste keer is, en ik nog moet kijken of het echt wat voor ons is.
Normaal gesproken ben ik ook niet het type dat voor alles peeskappen of wat dan ook omdoet.
Maar de hindernissen bij de trec zijn toch altijd nog wat ruiger dan de hindernissen thuis.
En ik rijd nu op een pony die niet alle hindernissen neemt zoals het hoort :+
Waarom ik niet gewoon normale peeskapjes haal van 15 euro, omdat het toch maar voor 1xtje is?
Het zal wel aan mij liggen, maar bij mij gaan ze altijd stuk, en dan in korte termijn. Nu weet ik wel dat het maar voor 1 keertje is, maar mocht de trec me bevallen moeten ze nog een poos meegaan. Mocht het me niet bevallen, kan ik ze altijd nog thuis gebruiken.

Verder,
Ik heb de Norton Pro Air op het oog.

De Pro Air beenbescherming bevat het air systeem deze zijn licht ademend en schokabsorberend, deze beschermers ventileren en laten lucht door om de pees af te koelen.

Flexible set voor veel bewegingsvrijheid, de binnenvoering is bevestigd met klittenband zodat deze makkelijk te wassen is.

maar dan wel bruin
AfbeeldingAfbeelding

Hoe is jullie ervaring met deze set?

Groetjes!

Suusie22

Re: Beenbescherming trec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:12

mijn ervaring ermee is goed... ik heb een paard bereden die deze ook had... ik vond ze fijn

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 18:18

Okee bedankt voor je reactie ;D
heb je de voering er ook wel eens uitgehaald om te wassen?
Klikte die daarna wel weergoed vast?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:19

Ik heb altijd de peesbeschermers van BR gebruikt. Ik heb die dingen 4 jaar gehad en ze waren nog in prima staat!

Ik denk dat die Nortons ook van prima kwaliteit zullen zijn.

Veel plezier en succes bij je eerste wedstrijd!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 18:21

@Mitxa Bedankt, ik zal mijn best doen, maar het blijft alsnog wel spannend!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:41

Verder niemand advies over het wel of niet dragen van been bescherming bij trec?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:44

Ik heb zo'n simpel setje peeskappen & kogelbeschermers dat in totaal iets van 30 euro kostte. Ooit aangeschaft op Paard & Koets toen mijn zusje haar BR-setje terug wilde hebben :D. Ik doe er al jaren mee en ze zijn nog steeds in prima staat. Behalve bij TREC gebruik ik ze alleen bij het longeren, bij dagelijkse ritjes gebruik ik geen beenbescherming.

Maar als die bij jou standaard stukgaan (wat doe je ermee? :o) dan ben ik bang dat ik je geen bruikbare tip kan geven. ;)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:02

Ik had toen der tijd een pony de best wel met haar achterbenen langs elkaar heen schuurde tijdens het rijden. Dus kogelbeschermers om.. (die van 15 euro ofso) na 2 weken liet het plasic al los van het neopreen. Dus kon ik weer nieuwe aanschaffen..
Kogelbeschermers worden gemaakt om wonden bij het schuren bij de kogel te verkomen, maar als ze het na 2 weken begeven vertrouw ik niet zo erg op de kwaliteit van dat soort peesbeschermers/kogelbeschermes.
En ik vind de aansluiting minder. Aangezien ze om de beentjes van een arabier moeten..
Maat M (komt overeen met COB) zit hem te strak, dus dan maar een full.
En bij de Norton Pro Air zou hij netjes moeten aansluiten rond de kogel (pees zit perfect)
Maar ik heb voor het passen even wel van die 15 euro peeskappen geleend en die bleven bij de kogel lucht happen. Wat mij stoort.
Als je een beetje snapt wat ik bedoel.
Volgensmij heb ik gewoon een tik tegen goedekope peeskapjes haha :+

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:53

Ik doe zelf nooit beenbescherming om bij een TREC, maar als jij bang bent dat je paard zich aantikt dan moet je je eigen gevoel volgen. Over het merk kan ik je dan ook niet adviseren, ik heb 1 paar eskadron peesbeschermer die bevallen goed al gebruik ik ze tegenwoordig nooit meer, kogelbeschermers heb ik geen ervaring mee. Het is wel handig om beschermers te gebruiken die ook goed blijven zitten als je er mee door een waterbak bent gegaan.

Tot in Montferland!