Ik ben vanmiddag eens begonnen met zadels passen. Als eerste een Thorowgood met een wijde boommaat, los en met singel lag dit zadel perfect alleen op het moment dat ik er op zit veert de boom wat mee waardoor deze te laag(dicht) op de schoft kwam. Vervolgens een barato dressuur erop, deze was qua kussens en zweetbladen goed en leek ook qua boomhoogte te voldoen. (helaas is dit niet een zadel wat te koop staat). Ik heb van dit zadel gemeten wat de afstand is tussen beide boomtakken op het laagste punt, oftewel waar de kussens/zweetbladen beginnen. Dit was 20 cm breed. Hebben we het dan over een medium of brede boom? En, hoe zit het met de verschillen tussen teruggesneden kamer etc? Ik heb hiervoor alleen maar über ronde paarden gehad zonder schoft dus ik heb hier niet heel veel ervaring mee.
Dan is het echt megasmal, een medium boommaat is 30 cm.
Wildgirl
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-11 15:18
Dan heb ik waarschijnlijk toch iets verkeerd gedaan....ik ga even een foto zoeken waar je kunt zien hoe ik gemeten heb
edit:
ecen van google geplukt, hier heb ik dus gemeten; van de rode 10 tot de rode 30...dan kom ik dus ook op 20 cm uit en deze boom lijkt me nou niet bepaald smal
Dan heb je idd de kamerwijdte. Als je het bovenste zweetblad optilt zie je een soort zakje, daar zit het uiteinde van de boom in. Dat is het punt waar je móet meten, naar de andere kant.