bit keuze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verenia

bit keuze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:56

Ik ben op zoek naar een bit dat goed bij mijn paard past omdat mijn paard erg onrustig en sterk kan zijn met het hoofd.

Op het moment wissel ik door tips van me instructrice een enkelgebroken bustrens af met een rolletjesbit zodat ze niet te veel gaat klieren op 1 een dezelfde bit telkens.
Ik rijd expres al met een bustrens omdat ze erg gevoelig is voor een watertrens waarbij de bitringen draaien.

Het is een 8 jarige merrie, die met rijden heel sterk in de mond is terwijl ik zelf heel zacht ben.
Wie heeft een tips wat voor soort bit ik voor dit paard het beste kan gebruiken??

LucianoS

Re: bit keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:51

mischien kan een k&k scholingsbit helpen ? de bustrens uitvoering
ik rijd er sinds kort mee en mijn ruintje reageert er super op- hij komt meer door de kaak - is stabieler in zijn aanleuning

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:40

Heb je al verder gekeken als het bit? Wanneer is het zadel voor de laatste keer nagekeken? Is de training wel afwisselend genoeg? Hoe is je eigen zit?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:46

Misschien is bitloos ook een idee, sommige paarden hebben een belachelijk rottig gedrag tijdens het rijden met een bit, en zijn perfect te rijden met een bitloze optoming.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:50

Ik sluit me aan bij Angela. En waarom een oplossing zoeken in de bitten? Kijk verder.