Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miss_Fancy schreef:Ja inderdaad was hij wijder op de schouder geworden, vraag me niet hoe het kan![]()
Paard was in ieder geval niet afgevallen![]()
Ik kreeg toen te horen dat dit vaker gebeurde bij equiflex zadels! Misschien broodje aap, maar goed, zadel past in ieder geval niet meer
Citaat:Wenn es ein neuer Sattel ist, achte darauf, dass von Anfang an genügend Widerristfreiheit da ist denn der "setzt" der sich noch. Das heißt, die Baumspitzen rutschen ein kleines Stückchen tiefer in die Taschen, in die sie eingelegt sind. (Das ist auch oft der Grund, warum viele meinen, der Sattel hätte sich geweitet und er käme dadurch zu tief. Hat er aber nicht. Er hat sich gesetzt und wurde wahrscheinlich vorher schon nicht richtig angepaßt.)
Als het een nieuw zadel is, let erop dat hij van het begin af aan genoeg ruimte bij de schoft heeft, want hij zal zich nog vormen. Dat heet dat de Boomuiteinden zullen nog een klein stukje naar beneden in de "pockets" waarin ze ingebouwd zijn zakken. Dat is vaak ook de reden dat veel mensen denken dat het zadel breder is geworden en dieper is gezakt. Is hij alleen niet, hij heeft zich gevormt en zal waarschijnlijk voor die tijd ook al niet correct gepast hebben/ aangepast zijn.
Dat een nieuw zadel, van wat voor merk dan ook, zich inderdaad nog vormt. Dat klinkt logisch... Tja...ik heb geen nieuwe zadels maar hele mooie tweedehandsjes...