Wintec zadel droogt niet... tips gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maykec

Wintec zadel droogt niet... tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 20:52

Hoi Bokkers!

Ik ben echt super blij met mijn suede Wintec zadel, hij zit heerlijk! Maar heb toch een nadeel gevonden. Zondag heb ik in de stromende regen gereden en dan duurt het 4 dagen voordat het zadel een beetje groog is... Hebben jullie tips om het zadel snel droog te krijgen? Had al geprobeerd om met zadelhoes te rijden maar deze is eigenlijk iets te groot waardoor hij niet goed blijft zitten. Ik heb een Wintec pro in suede. Hoop dat jullie goede tips voor me hebben...

Alvast bedankt voor het reageren!

Groetjes,
Mayke

Safiera

Re: Wintec zadel droogt niet... tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:07

Je kunt 'm (als hij droog is natuurlijk) insprayen met waterproof-spray die je ook voor kleding en schoenen kunt gebruiken. Let er even op dat het spul niet alleen geschikt is voor leer maar ook voor andere materialen :)

Verder zou ik m'n zadel na een fikse bui gewoon afdrogen met een stel oude handdoeken. Dat haalt toch ook het ergste nat er af?!

Zelf heb ik een thorowgood met hetzelfde nep-suede bovenmateriaal en eigenlijk nog nergens last van gehad.
Voorzichtig drogen met een fohn is zelfs nog een optie, al moet je het kunststof niet verbranden, smelten of laten barsten, dus dat lijjkt me een beetje meer risicovol.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:15

Je hebt van Wintec een speciale spray die waterafstotend werkt.
Ik spuit daarmee mijn zadels 2x per jaar in en heb nergens last van.

maykec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 08:07

Bedankt voor jullie tips! Ik ga even kijken of ik die Wintec spray ergens kan vinden!
Met een oude handdoek afdrogen is ook handig. Ik heb het zadel teruggehangen in mijn kastje en daar is het ook al een beetje vochtig dus dat bevordert het drogen ook niet echt...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:08

Het zadel in het zonnetje laten drogen of op een warme plaats in huis?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:04

it_is_me schreef:
Het zadel in het zonnetje laten drogen of op een warme plaats in huis?

Het is af te raden kunststof suede in de zon (of in veel warmte) te laten drogen, dan heb je kans dat het gaat barsten (of in de zon.. verkleuren).

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:46

Misschien dan in ieder geval in huis neerleggen, maar niet op een plaats waar de zon naar binnen schijnt en waar het heel warm is? ;)

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:50

Ik heb vandaag in de ruitersportzaak naar die wintecspray gevraagd, maar ze hadden er nog nooit van gehoord. Wel van die schoonmaak spray voor de kunststof zadels, maar ik neem aan dat dat wat anders is.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:57

Naast de andere tips, misschien helpt het ook om kranten er overheen te vouwen? Die trekken het vocht er een beetje uit :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:59

Ik rijd op hetzelfde zadel, en na een flinke bui is hij de volgende dag nog nat ja.. Zo vaak gebeurt dat niet maar we doen er niet echt wat aan. :Y)

maykec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:23

Bedankt voor alle tips! Die waterafstotende spray heb ik nog niet kunnen vinden, ben bij Divoza en Hypoplaza geweest. Ik ga nog ff kijken bij de schoenmaker voor speciale waterafstotende spray voor suede!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:30

Dan zou ik eerder naar waterafstotende spray voor textiel kijken, omdat suede leer toch echt wat anders is als nep-suede, zoals van wintec.

Succes iig!