Zelf uitrij(nier) deken maken? ( maten )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Zelf uitrij(nier) deken maken? ( maten )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 12:47

Hoi!

Ik zou graag zelf een uitrijdeken ( nierdeken ) willen maken,
Aangezien ik hier zelf geen dekens etc heb weet ik niet welke maten ik moet aanhouden?

Het is voor een D pony ( haflinger )

Hebben jullie mischien tips en truckjes ?

Groetjes Naomi

boooo

Re: Zelf uitrij(nier) deken maken? ( maten )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:19

Ik zou even meten vanaf je zadel tot iets over zn staart, aan de onderkant en voor je zadel langs in de hoogte. :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 13:29

Oke bedankt :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:03

Is wel een beetje gemeen maar je kan ook een uitrijdeken bestellen, deze passen, dan de maten overnemen of overtrekken en dan retour sturen omdat ie niet past :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:07

Dressuurgek schreef:
Is wel een beetje gemeen maar je kan ook een uitrijdeken bestellen, deze passen, dan de maten overnemen of overtrekken en dan retour sturen omdat ie niet past :x

_/-\o_

Maar idd kun je het beste de maten meten,van de staart tot het zadel,de onderlengte,grootte van het zadel. :))

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:30

of even lenen misschien van een stalgenootje of vriendinnetje?
het makkelijkste is opmeten en dan met stof en al even na kijken of het dan klopt voor je gaat naaien

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:26

ik bedacht me vanavond ..

Ik heb wel een uitrij deken die reflecteerd.. of nouja gewoon een reflectieding.

Maar die kan ik natuurlijk ook opmeten. heb ik nooit meer aan gedacht dat ik dat ding had _O-

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:26

Dressuurgek schreef:

_O- _O-

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:30

Ik heb zelf ook een uitrijdeken gemaakt, van fleecestof die tot vooraan het zadel dicht is en er een gat in heeft, voor het zadel... Is een prima deken geworden. (:

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:32

Heb je 2 fleece dekken moeten gebruiken? of redde je het met eentje.. want volgens mij zijn die niet zo groot toch :) ?

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:38

Een fleece deken bij, lets say, blokker of zeeman is heel goedkoop en doet het prima. Leg hem over je haflinger bij de schoft. Maak dan twee gaatjes om de singel er doorheen te doen ( wel netjes knippen! ) Daarna haal je aan 1 kant een klein reepje fleece er van af.. Dan leg je de deken er weer over en zet je een kruisje met een stift voor de bevestiging rond zijn staart ( LET OP: aan de binnenkant van de fleece deken een kruisje zetten ) Vervolgens loop je naar de naaimachine en zet je de geïmproviseerde staartriem er aan. Dan nog even de stukjes waar je geknipt heb netjes omslaan en dichtnaaien. Voila. Kost in totaal denk ik een uurtje tijd. Het voordeel van een fleece deken bij de blokker of zeeman vandaan is dat je van die leukerds heb met bijv. een kat er op of een paard. Zie je het al voor je? een haflinger met een kat op zijn bips ;)

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:18

Ik heb mijn fleecedekens bij de blokker vandaan, had er twee nodig. Ik heb ze gewoon aan elkaar gemaakt langs de lange kant, toen met de naad op het midden over mn paard heen gelegd, na het rijden, singel wat losser gemaakt en toen met spelden de boel afspelden. Aan de zijkanten een reep eraf, en een gat om het zadel. Thuis alles afgeknipt en omgezoomd, en daarna langs het gat om mn zadel nog een elastiek getrokken. Supersimpel. :D